Της Εύας Καλογήρου
Η επιβολή ειδικού εισαγωγικού δασμού ύψους 3 ευρώ ανά διακριτό προϊόν για αγορές έως 150 ευρώ από ηλεκτρονικές πλατφόρμες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις των τελευταίων ετών στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το μέτρο στοχεύει στον περιορισμό της ανεξέλεγκτης εισροής φθηνών προϊόντων από τρίτες χώρες και στην ενίσχυση συνθηκών δικαιότερου ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές και ελληνικές επιχειρήσεις.
Με αφορμή τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας, Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, τοποθετείται μιλώντας στη LarissaPress για τις επιπτώσεις του νέου δασμού, επισημαίνοντας ότι, παρά τη θετική του κατεύθυνση, δεν αρκεί από μόνος του για να αντιμετωπίσει τις χρόνιες ανισότητες που αντιμετωπίζει το ελληνικό λιανεμπόριο.

Αναλυτικά, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει: “Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προσπαθούμε να επιβιώσουμε σε ένα καθεστώς σκληρού ανταγωνισμού ενώ παράλληλα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των ασιατικών κολοσσών που πλημμυρίζουν την αγορά με αδασμολόγητα προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας. Η απόφαση για την επιβολή ειδικού εισαγωγικού δασμού 3 ευρώ ανά διακριτό προϊόν για αγορές έως 150 ευρώ από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε. αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ενός πιο υγιούς ανταγωνισμού για το λιανεμπόριο στην άνιση αυτή μάχη επιβίωσης που δίνουν εδώ και χρόνια οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις με φυσικά καταστήματα απέναντι σε ασιατικούς κολοσσούς.
Όμως, ενώ φαινομενικά αυτός ο δασμός δείχνει ότι θα λειτουργεί θετικά στις αγορές υπερβολικά φθηνών αντικειμένων των 2 και 3 ευρώ, αναγκάζοντας τον καταναλωτή να σκεφτεί τη σκοπιμότητα αυτών των αγορών, στις λίγο μεγαλύτερες αγορές άνω των 50 και 60 ευρώ δεν θα αποτελεί ουσιαστικά κανέναν ανασταλτικό παράγοντα.
Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Οι Έλληνες έμποροι δεν φοβούνται την τεχνολογία, ούτε το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα περισσότερα μέλη μας διαθέτουν πλέον σύγχρονα e-shops. Αυτό που ζητούσαμε πάντα ήταν η ισονομία. Το μέτρο αυτό διορθώνει μια στρέβλωση στην αγορά, θέτοντας κάποιο φραγμό στην ανεξέλεγκτη ροή φθηνών, αδασμολόγητων προϊόντων. Δεν είναι όμως και ολοκληρωμένη λύση.

Τα φυσικά καταστήματα της γειτονιάς πληρώνουν φόρους, εισφορές, ενοίκια και μισθούς στην Ελλάδα. Η τοπική οικονομία συντηρεί τις ίδιες τις οικογένειες των καταναλωτών. Τα χρήματα που ξοδεύονται στα τοπικά φυσικά καταστήματα ανακυκλώνονται στις πόλεις μας και τις κρατούν ζωντανές. Οι ξένες πλατφόρμες, αντίθετα, λειτουργούν ως «μαύρη τρύπα» που απομυζά τα χρήματα των Ελλήνων καταναλωτών χωρίς να επιστρέφουν ούτε ένα ευρώ στην εγχώρια οικονομία.
Ο δασμός αυτός δεν είναι τιμωρία για τον καταναλωτή, αλλά μια ασπίδα προστασίας για την τοπική απασχόληση και την κοινωνική συνοχή, όπως δεν είναι ούτε μαγικό ραβδί που θα γεμίσει αυτόματα τα καταστήματα. Είναι όμως μια βάση για να ξεκινήσουμε από την ίδια αφετηρία.
Ως Εμπορικός Σύλλογος Λάρισας, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μέχρι να εισακουστούμε και το εμπόριο να πάρει αυτά που του αναλογούν. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο.
Καλούμε τους καταναλωτές να στηρίξουν τα καταστήματα της πόλης μας. Η αγορά αλλάζει σελίδα και το παραδοσιακό εμπόριο δηλώνει παρόν, αποδεικνύοντας στον καταναλωτή ότι η ποιότητα, η ασφάλεια των προϊόντων και η άμεση εξυπηρέτηση που βρίσκει στα καταστήματα της πόλης μας αξίζουν κάθε ευρώ”.
























