Σε δήλωση του Θωμά Παπαλιάγκα, δικηγόρου, αν. Τομεάρχη Θεσμών και Διαφάνειας ΠΑΣΟΚ αναφέρονται:
Με το νέο εκλογικό σύστημα στις εκλογές της αυτοδιοίκησης, που πέρασε σήμερα με τις ψήφους μόνο της Νέας Δημοκρατίας, κινδυνεύουμε να εκλέγεται δήμαρχος ή περιφερειάρχης κατά τύχη.
Ο θύλακας της δημοκρατίας που φέρνει τον κάθε πολίτη στα δημόσια πράγματα, οι εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης, ουσιαστικά ακρωτηριάζονται. Όπως και οι σχέσεις των δήμων με τις κοινωνικές δομές από τις οποίες τους αποκλείει.
Οι συναινέσεις στην αυτοδιοίκηση, που είναι αναγκαίες για να προοδεύει η κάθε τοπική κοινωνία, εξαφανίζονται με την κατάργηση του δεύτερου γύρου.
Η ψηφοφορία “ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε” υποτίθεται ότι θα εξοικονομήσει πόρους από τα έξοδα του δεύτερου γύρου και ότι θα εξαλείψει τις συναλλαγές μεταξύ των συνδυασμών ενόψει δεύτερου γύρου.
Ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης, με τον νέο κώδικα, θα εκλέγονται με 42%+1 του συνόλου των ψήφων, ενώ ο β’ γύρος θα εξαλειφθεί εντελώς, καθώς θα προβλέπονται εναλλακτικές ψήφοι (ψήφοι σε δεύτερο συνδυασμό) που θα προσμετρώνται σε δεύτερη καταμέτρηση σε περίπτωση που δεν ξεπεραστεί το 42%+1.
Το ΠΑΣΟΚ ως επόμενη κυβέρνηση θα καταργήσει τις τροποποιήσεις αυτές και οι επόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές θα διεξαχθούν με ένα σύστημα που θα προκύψει από βαθύ διάλογο του ΠΑΣΟΚ με τους αυτοδιοικητικούς.
























