Του Άγγελου Προβιά
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που παρέθεσε στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου, για το νέο ενιαίο πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ο δρ. Σπυρίδων Μουρελάτος, διακεκριμένος βιολόγος – υδροβιολόγος, επικεφαλής της εταιρείας «Οικοανάπτυξη» και πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Καταπολέμησης Κουνουπιών (EMCA).
Όπως ανέφερε, τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν καταγραφεί περίπου 200 κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου στη Θεσσαλία, αριθμός που καταδεικνύει ότι η περιοχή εξακολουθεί να συγκαταλέγεται στις πλέον επιβαρυμένες της χώρας.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι πέρυσι καταγράφηκαν συνολικά 46 κρούσματα στη Θεσσαλία, εκ των οποίων τα 19 εντός της πόλης της Λάρισας. Πρόκειται για ένα στοιχείο που, σύμφωνα με τον κ. Μουρελάτο, οδήγησε τους επιστήμονες στην ανάπτυξη ενός νέου συστήματος αξιολόγησης κινδύνου, βασισμένου στην εμπειρία δεκαπέντε ετών από τη διαχείριση του προβλήματος στην περιοχή.
Το γεγονός ότι σχεδόν τα μισά από τα περσινά κρούσματα καταγράφηκαν μέσα στον αστικό ιστό της Λάρισας δημιουργεί εύλογους προβληματισμούς σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ψεκασμών που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στην πόλη, με τον Δήμο Λαρισαίων να ανακοινώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις σχετικές παρεμβάσεις καταπολέμησης των κουνουπιών μέσω του σχετικού αναδόχου.
Το σημαντικό ερώτημα που προκύπτει είναι αν για το 2026 έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες αλλά και πώς εξηγείται το γεγονός ότι σχεδόν ένα στα δύο κρούσματα που καταγράφηκαν πέρυσι στη Θεσσαλία εντοπίστηκε μέσα στην πόλη της Λάρισας.
*Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιός του Δυτικού Νείλου μπορεί να προκαλέσει σοβαρή νόσηση και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και να οδηγήσει στον θάνατο, κυρίως σε άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
























