Με το Διοικητικό Συμβούλιο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Θεσσαλίας – 7ο Π. Τ. Ελλάδος συναντήθηκε κλιμάκιο της Νομαρχιακής Κοινότητας ΝΙΚΗΣ Λάρισας.
Από την πλευρά του Επιμελητηρίου παρόντες ήταν ο Αντιπρόεδρος κ. Χρήστος Παύλου, ο γραμματέας κ. Αθανάσιος Παπακωνσταντίνου, ο Οικονομικός Επόπτης κ. Χρήστος Ζήσης και τα μέλη κ. Χαρά Βασδέκη, κ. Νικόλαος Νάτσιος και κ. Άρης Σαβάκης ενώ από την πλευρά της ΝΙΚΗΣ οι Γραμματείς: κ. Αντώνης Καραγιάννης, κ. Θωμάς Βαρδακώστας και Παρασκευή Νάκου και ο γραμματέας του βουλευτή της ΝΙΚΗΣ Λάρισας, του κ. Ρούντα ο κ. Λευτέρης Σπάχος.
Στη σχετική ανακοίνωση, επισημαίνονται τα εξής:
«Στην πολυσχιδή πράγματι δράση του 7ου Π. Τ. Ελλάδος αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρός της αφού πρωτίστως ανέλυσε τους σκοπούς και τον ρόλο του επιμελητηρίου.
Στα πάγια αιτήματα του Επιμελητηρίου, για τα οποία και έγινε γόνιμη συζήτηση, περιλαμβάνονται τα κάτωθι:
Η κατάργηση της δυνατότητας να δίνεται άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος Λογιστή-Φοροτεχνικού, σε αποφοίτους ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, με βάση την εμπειρία τους ως βοηθοί Λογιστές. Να μην εξισώνεται δηλαδή ο ρόλος του επιστήμονα με τον εμπειρικό Λογιστή (η εμπειρία δεν μπορεί να σε καταστήσει επιστήμονα λογιστή).
Οι σύγχρονες ψηφιοποιημένες φορολογικές και λογιστικές απαιτήσεις (MY DATA , ψηφιακή τιμολόγηση, ψηφιακή κάρτα κτλ.) προϋποθέτουν επιστημονική κατάρτιση για ορθή ανάλυση και εποπτεία. Χωρίς, τουλάχιστον, ένα υποχρεωτικό απαιτητικό και αυστηρό πλαίσιο εξετάσεων και επιμόρφωσης, ο επιστημονικός χαρακτήρας του κλάδου πλήττεται σοβαρά.
Ο πλήρης μηδενισμός του ορίου των 30.000,00 € στα ακαθάριστα έσοδα ώστε οι φορολογικές δηλώσεις με επιχειρηματική δραστηριότητα να φέρουν αποκλειστικά την υπογραφή πιστοποιημένου λογιστή – φοροτεχνικού.
Στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη διδασκαλία του μαθήματος ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ και στο σχετικό μάθημα που προστέθηκε στη Γ΄ Γυμνασίου, υποστήριξαν ότι είναι απαραίτητη η διδασκαλία του από οικονομολόγους οι οποίοι, κατά προτίμηση, θα είναι ενεργά μέλη του Ο.Ε.Ε. και με παράλληλη αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 1 σε 2 εβδομαδιαίως και επιπρόσθετα την διδασκαλία μαθήματος οικονομίας και στις τρείς τάξεις του Λυκείου.
Το πάγιο αίτημα όλων των επιστημονικών φορέων, Λογιστών – Φοροτεχνικών, επιχειρηματικού κόσμου, επαγγελματιών για ένα σταθερό νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο σε βάθους τουλάχιστον δεκαετίας.
Συζητήθηκαν επίσης οι προεκτάσεις και οι συνέπειες του νέου κώδικα δεοντολογίας Λογιστών-Φοροτεχνικών καθώς επίσης και οι λίστες με τους νέους ΚΑΔ και τα προβλήματα που προέκυψαν , αλλά και πρακτικές για την επίλυση του θέματος.
Επισημάνθηκε ακόμα η «Ταφόπλακα» της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας όπως πάγια χαρακτηρίζεται η τεκμαρτή φορολόγηση, ενώ για την εργασιακή αποσυμφόρηση των Λογιστών-Φοροτεχνικών αναφέρθηκε και η ανάδειξη του ρόλου των ΚΕΠ ως ένας παράγοντας επίλυσης!
Τα μέλη της ΝΙΚΗΣ υπογράμμισαν την απουσία φορολογικού πλαισίου για τις καταθέσεις σε κρυπτονομίσματα που τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι αφορά σε όλο και μεγαλύτερο ποσοστό της οικονομικής δραστηριότητας των Ελλήνων.
Η «ΝΙΚΗ», αναγνωρίζοντας τον πολύ σοβαρό ρόλο του Οικονομικού επιμελητηρίου ως βασικό συνομιλητή της εκάστοτε κυβέρνησης στον σχεδιασμό της οικονομικής πολιτικής της χώρας, θεωρεί ότι θα πρέπει να προστατευθεί αλλά και να ενισχυθεί γενικότερα ο ρόλος και ο θεσμός των οικονομικών επιμελητηρίων σε όλη τη χώρα, ώστε να αναδειχθούν από τα περιφερειακά οικονομικά επιμελητήρια τα προβλήματα στην πραγματική τους διάσταση. Οι προτάσεις των Π.Τ. μπορεί να αποτελέσουν καίριες παρεμβάσεις για την επούλωση δυσμενών πρακτικών της οικονομικής ζωής του τόπου αλλά και της ανάπτυξης της χώρας γενικότερα.
Τέλος, στην ανησυχία της ΝΙΚΗΣ για την εγκατάλειψη της υπαίθρου συνηγορεί η πολύ σημαντική και δυσάρεστη πληροφορία για μεταφορά των εφοριών Τρικάλων και Καρδίτσας στη Λάρισα (!) με τον συνεπαγόμενο αντίκτυπο στους εργαζομένους υπαλλήλους και το αρνητικό μήνυμα προς την κοινωνία της επαρχίας. Φαίνεται ότι μετά την ισοπεδωτική ερήμωση της υπαίθρου που επισφραγίστηκε και με το κλείσιμο των περιφερειακών καταστημάτων ΕΛΤΑ έρχεται και η εξαφάνιση των υπηρεσιών των ΔΟΥ από μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Η τακτική αυτή όχι μόνο ερημώνει την ύπαιθρο και την επαρχία, όχι μόνο δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση των εναπομεινάντων πολιτών στα κέντρα αυτά, αλλά ουσιαστικά αποδομεί βασικές υποδομές της Ελληνικής υπαίθρου που η ΝΙΚΗ θεωρεί την ατμομηχανή της περιφερειακής ανασυγκρότησης!
Με το πέρας της συνάντησης η τοπική κοινότητα της «ΝΙΚΗΣ» επεξεργάζεται τα αιτήματα αλλά και τα δεδομένα της συνάντησης ώστε να προωθηθούν κατάλληλες παρεμβάσεις προς επίλυση των δίκαιων αιτημάτων!»
























