Της Ειρήνης Παπουτσή
Πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει μια βιωματική προσέγγιση; Αν και στην εποχή της πληροφορίας και της πληροφόρησης πόσο «ελλειμματικοί» στο να επικοινωνήσουν τα δυνατά τους σημεία στην προσπάθεια εύρεσης εργασίας εμφανίζονται οι νέοι άνθρωποι; Και τελικά, πως μέσα από μια διαδικασία εκπαίδευσης ενηλίκων μπορούμε να πάμε στο όλον, με την έννοια η πόλη πια να είναι σε θέση να κάνει τα επόμενα βήματα σε διάφορους τομείς, όπως αυτός της απασχόλησης;
Τα παραπάνω ερωτήματα τέθηκαν στην Κέλλυ Γεροστέργιου, υπεύθυνη για την οργάνωση και τον συντονισμό του Βιωματικού Εργαστηρίου «Χάρισμα ή Δεξιότητες: Ενδυνάμωση νέων στην αναζήτηση εργασίας», την έναρξη του οποίου ανακοίνωσε το Τμήμα Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Λαρισαίων.
«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο απευθύνεται σε είκοσι νέους και νέες, ηλικίας 18 έως 30 ετών που αναζητούν εργασία, με στόχο την ενδυνάμωση της προσπάθειάς τους, την ανάδειξη των δυνατών τους σημείων και όλα αυτά μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, καθώς το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δύο δια ζώσης εργαστήρια (19/4 και 26/4), που θα πραγματοποιηθούν σε πολυχώρο της Λάρισας», σχολιάζει στη LarissaPress η κ. Γεροστέργιου, ενώ στέκεται ιδιαίτερα στην ανάγκη ανάπτυξης κριτικής σκέψης από πλευράς του ενδιαφερόμενου, αλλά και της περαιτέρω δικτύωσής του μέσω συνεργασιών.
«Αποδεδειγμένο το πόσο σημαντικό είναι οι ενήλικες να μαθαίνουν μέσα από μια βιωματική προσέγγιση. Στην πράξη πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, αφού συνήθως οι νέοι εμφανίζονται να αναζητούν έτοιμες λύσεις. Μέσα από το πρόγραμμα αναπτύσσεται η αυτοπεποίθησή τους, αλλά και η δική τους επαγγελματική προσωπικότητα, ενώ το πρόγραμμα θα αξιοποιήσει ταυτόχρονα και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Νεολαίας», συνεχίζει.
Με ένα πλούσιο βιογραφικό, ως υποψήφια Διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Προϊσταμένη Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και ΒΝΣ της Περ/κης Δ/νσης Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α. – πρώην ΟΑΕΔ) Θεσσαλίας, εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, μέλος Επιστημονικών Ενώσεων, μέλος Επιστημονικής Ομάδας Πανεπιστημίου Πολιτών Δήμου Λαρισαίων και Συντονίστρια Κύκλου Μάθησης «Μάθηση και Αγορά Εργασίας», η κ. Γεροστέργιου δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη δυναμική της δικτύωσης αλλά και της συμμετοχής σε συλλογικότητες και τελικά στη συμμετοχή στην κοινωνική και πολιτική ζωή του τόπου.
«Αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος της Πόλης που Μαθαίνει, να εμπνεύσει τους νέους ώστε να περάσουν από το ατομικό στο συλλογικό. Να αντιληφθούν ότι έχουν την ατομική ευθύνη αλλά όλοι μαζί αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα. Δεν πρόκειται λοιπόν για μια ακόμη προσπάθεια και ένα απλό workshop αλλά για μια συντονισμένη δράση που θα βοηθήσει τους νέους να κάνουν τα επόμενα βήματα, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη και την κριτική συνειδητοποίηση», καταλήγει, υπογραμμίζοντας πως η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, η ενίσχυση των δυνατών σημείων της προσωπικότητας, η ανάδειξη της σημασίας της δικτύωσης και της συμμετοχής σε συλλογικότητες καθώς και η αποτύπωση όλων των παραπάνω στο βιογραφικό και στη συνέντευξη επιλογής αποτελούν τα «εργαλεία» του ενδιαφερόμενου, τα οποία και θα αναδειχθούν μέσω του προγράμματος.