Ξεκίνησε σήμερα η περίοδος των εκπτώσεων και στα εμπορικά καταστήματα της Λάρισας η οποία και θα ολοκληρωθεί στις 5 Μαρτίου το 2020.
Στις βιτρίνες των καταστημάτων έχουν τοποθετηθεί οι ετικέτες με τις αναγραφόμενες αρχικές και με έκπτωση τιμές, με τους εμπόρους να αναμένουν πως η κίνηση στα καταστήματα τους θα είναι αυξημένη.
Είναι προφανές, πως η εκπτωτική περίοδος είναι μια ευκαιρία για τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους με χαμηλότερο κόστος, αλλά και για τους εμπόρους να δουν αυξήσεις στους τζίρους τους προσφέροντας κίνηση στην αγορά.
Όπως εξήγησε στη «LP» ο πρόεδρος του εμπορικού Συλλόγου Λάρισας Χαράλαμπος Παπαδόπουλος αυτή την περίοδο «οι έμποροι προσδοκούν την ανάταση της αγοράς, μιας και εορταστική περίοδος φέτος έκλεισε με αρνητικό πρόσημο για τις περισσότερες επιχειρήσεις».
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο οι εκπτώσεις που θα δούνε οι καταναλωτές θα είναι γενναίες σε όλα τα τοπικά εμπορικά καταστήματα τη περίοδο αυτή, ενώ τόνισε ότι οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να να δούνε προσφορές που φτάνουν έως και 70% σε ορισμένες περιπτώσεις.
Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας τόνισε ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων παρατηρείται πάντα μεγαλύτερη κίνηση, ενώ αναφορικά με τις επιλογές των Λαρισαίων αυτή την περίοδο, σημείωσε ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για αγορές προϊόντων πάσης φύσεως με ιεράρχηση στα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης.
Τέλος ο κ. Παπαδόπουλος μιλώντας για τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για το 2020 είπε πως «είναι σημαντικό να αισθανθούμε την ελάφρυνση της φορολογίας στην τσέπη μας, να δούμε ένα αναλογικό και ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα, αλλά και να υπάρξει πρόσβαση στην χρηματοδότηση από τις τράπεζες».
Σημειώνεται, πως για την προστασία των καταναλωτών την περίοδο των εκπτώσεων το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) επισημαίνει :
· Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
· Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
· Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
· Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
· Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
· Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
· Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
· Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
· Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
· Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
· Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.