Με συγκέντρωση και πορεία προς την Επιθεώρηση Εργασίας, όπου επέδωσαν τα αιτήματά τους, συμμετείχαν σήμερα στη 24ωρη πανελλαδική απεργία εργαζόμενοι από τους κλάδους των κατασκευών, του γάλακτος – τροφίμων – ποτών και του επισιτισμού – τουρισμού στη Λάρισα.
Οι απεργοί διεκδικούν αυξήσεις στους μισθούς, υπογραφή κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, ουσιαστικά μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, καθώς και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Στην ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι τα προβλήματα των εργαζομένων οξύνονται συνεχώς, ενώ υπογραμμίζουν πως τα μεγάλα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων βασίζονται στη συμπίεση εργασιακών δικαιωμάτων και εισοδημάτων.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών Λάρισας, Κλεάνθης Καλιαμπάς, αναφέρθηκε στις βασικές διεκδικήσεις του κλάδου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη λήψης μέτρων υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
«Πραγματοποιούμε σήμερα τη δεύτερη πανελλαδική απεργιακή συγκέντρωση. Δίνουμε συνέχεια στον αγώνα μας για να έχουμε υγεία και ασφάλεια στους χώρους εργασίας», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι κατά τη θερινή περίοδο αυξάνεται η εντατικοποίηση της εργασίας, με συνέπεια να εντείνονται οι κίνδυνοι εργατικών ατυχημάτων, θερμικής καταπόνησης και μυοσκελετικών προβλημάτων.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι ο κλάδος παρουσιάζει υψηλή κερδοφορία, την ώρα που οι εργαζόμενοι παραμένουν αντιμέτωποι με χαμηλούς μισθούς. Όπως σημείωσε, εδώ και 15 χρόνια η Ομοσπονδία διεκδικεί την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει επιτευχθεί συμφωνία με τους εργοδότες.
«Ζητάμε κλαδική σύμβαση με δικαιώματα, αναγνώριση ειδικοτήτων, τριετίες, αυξήσεις στους μισθούς και επιδόματα. Θέλουμε τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας να βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο ώστε όλοι οι εργαζόμενοι να επιστρέφουν με ασφάλεια στα σπίτια τους», τόνισε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων Λάρισας, Δημήτρης Τζιμούλης, υπογράμμισε ότι οι οικοδόμοι και οι εργαζόμενοι στις κατασκευές απεργούν διεκδικώντας την πλήρη εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
«Απαιτούμε μέρα δουλειάς – μέρα ένσημο, γιατί γίνεται κλοπή των ενσήμων μας. Ζητάμε μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλους τους χώρους δουλειάς. Καθημερινά μετράμε νεκρούς και σακατεμένους εργαζόμενους», δήλωσε.

Ο ίδιος ζήτησε ακόμη την αναγνώριση και απόδοση των υπέρ αγνώστων ενσήμων, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να θεμελιώνουν συνταξιοδοτικά δικαιώματα, ενώ κάλεσε τους οικοδόμους να συσπειρωθούν στα σωματεία τους.
«Για εμάς ο μόνος δρόμος είναι ο αγώνας», ανέφερε χαρακτηριστικά.












Φωτογραφίες και βίντεο: Λ. Τζέκας// LarissaPress
























