Δήλωση Ευαγγελίας Λιακούλη, Τομεάρχη Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτή Λάρισας για την απόφαση του Αρείου Πάγου και τη διαμορ-φούμενη ένταση με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Η σημερινή απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου με την οποία απέρριψε την προσφυγή της Ευρωπαίας Γενικής Εισαγγελέως αναφορικά με τη θητεία των Ευρωπαίων Εντεταλμένων Ει-σαγγελέων, προστίθεται σε μια σειρά γεγονότων που προκαλούν βαθιά θεσμική ανησυχία.
Η εικόνα έντασης που διαμορφώνεται με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, με ανοιχτό πλέον το ενδε-χόμενο για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δεν λειτουργεί επ’ωφελεία της χώρας. Εκθέτει την Ελλάδα διεθνώς, εμφανίζοντάς την ως ένα κράτος σε διαρκή αντιπαράθεση με τα ευρωπαϊκά ελεγκτικά όργανα. Μια εικόνα που δεν αρμόζει στην κανονικότητα και το κλίμα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους δικαίου, το οποίο οφείλει να σέβεται,να θωρακίζει και να διευκολύνει τους ανεξάρτητους μηχανισμούς ελέγχου.
Η Κυβέρνηση φέρει βαρύτατη ευθύνη, καθώς με τη στάση της έχει συμβάλει καθοριστικά στην πυροδότηση αυτής της έντασης.
Δεν ξεχνάμε ότι προκειμένου να καλυφθεί η διερεύνηση στελεχών της Νέας Δημοκρατίας για ε-μπλοκή στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, υπουργοί και στελέχη της κυβέρνησης είχαν εξαπολύσει μια συντονισμένη επίθεση κατά της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Προσπάθησαν να αποδομήσουν το θε-σμό, καταλογίζοντας πολιτικά κίνητρα στην Ευρωπαία Εισαγγελέα και έλαβαν ακόμα και δημόσια θέση για το αν και πώς πρέπει να ανανεωθεί η θητεία των Εντεταλμένων Εισαγγελέων.
Όταν λοιπόν η κυβέρνηση δείχνει τον δρόμο της απαξίωσης των ελεγκτικών αρχών, είναι η ίδια που ναρκοθετεί τις σχέσεις της χώρας με τα ευρωπαϊκά όργανα και διαμορφώνει τις συνθήκες για συνεχιζόμενη ένταση.
Η χώρα δεν αντέχει άλλες εκπτώσεις στο κράτος δικαίου. Η διαφάνεια, ο σεβασμός στη Δικαιο-σύνη και η ειλικρινής συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αποτελούν αδιαπραγμάτευτα θεμέλια για κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή δημοκρατία, τα οποία η Κυβέρνηση και ολόκληρο το πο-λιτικό σύστημα οφείλουν να διασφαλίζουν.
























