Εως το τέλος του Ιουνίου αναμένεται να γίνουν σημαντικές πληρωμές προς τον αγροτικό κόσμο με το νέο σύστημα, που αφορούν μεταξύ άλλων στα οικολογικά σχήματα και στις συνδεδεμένες ενισχύσεις. Προσερχόμενος ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μαργαρίτης Σχοινάς, στοΣυμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στο Λουξεμβούργο, επισήμανε οτι απο την ΑΑΔΕ γίνεται η τελική διευθέτηση των λεπτομερειών του σημαντικού αυτοί πακέτου πληρωμών.
«Είμαι σε καθημερινή επαφή με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τον διοικητή της ΑΑΔΕ για να βεβαιωθούμε ότι αυτές οι πληρωμές θα γίνουν στην ώρα τους, στο ύψος των προσδοκιών, αλλά και ταυτόχρονα θα συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα την αναδιάρθρωση του ελληνικού συστήματος για τις αγροτικές πληρωμές. Χρειαζόμαστε ένα γερό σανίδι έτσι ώστε να μπορέσουμε να πατήσουμε για όλα αυτά που έρχονται τα επόμενα χρόνια» υπογράμμισε ο κ. Σχοινάς.
Στο Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας εντείνεται η συζήτηση για το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Όπως τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κορυφώνεται αυτή η μεγάλη διαπραγματευτική διαδικασία που θα οδηγήσει στη νέα ΚΑΠ. Σε αυτή τη μάχη η Ελλάδα μπαίνει αισιόδοξα, με επιχειρήματα, με ξεκάθαρες ιδέες και προτεραιότητες.
«Πρώτη μας έγνοια , υπογράμμισε ο κ. Σχοινάς, είναι να βεβαιωθούμε ότι το συνολικό ποσό στήριξης για τους Έλληνες αγρότες θα παραμείνει σημαντικό για την επόμενη εξαετία και δευτερευόντως οι κανόνες που θα διέπουν τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική. Πρέπει να είναι κανόνες απλοί, εύχρηστοι, χωρίς περιττές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Να μας επιτρέπουν την ευλυγισία να πάρουμε αυτές τις αποφάσεις που χρειάζεται η ελληνική γεωργία, όπως ποιος θα έχει την ιδιότητα του αγρότη στη χώρα μας, πώς θα αποφασίσουμε τον καταμερισμό μεταξύ επιδοτήσεων και κινήτρων επενδυτικών, πώς θα χτίσουμε τις συνθήκες για την επιμόρφωση και την είσοδο των νέων αγροτών στο επάγγελμα».
Όλα αυτά θα συζητηθούν και στην Ελλάδα. Στο Μέτσοβο μεταφέρεται αύριο ο Εθνικός Διάλογος για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική 2028-2034, με τη δεύτερη περιφερειακή συνεδρίαση να πραγματοποιείται στο Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας, υπό την προεδρία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η εκδήλωση διοργανώνεται από το ΥΠΑΑΤ σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας και αποτελεί τον δεύτερο σταθμό του εθνικού διαλόγου που έχει ξεκινήσει για τη διαμόρφωση των εθνικών θέσεων της Ελλάδας ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου. Στο επίκεντρο της συζήτησης θα βρεθούν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και οι προκλήσεις και οι προτεραιότητες που αναδεικνύονται για τον ελληνικό πρωτογενή τομέα τα επόμενα χρόνια.























