Σε δελτίο τύπου της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας με αφορμή τη διοργάνωση του Διεθνούς Συνεδρίου «D-PAIDEIA» αναφέρονται τα εξής:
“Ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή δεκάδων εκπαιδευτικών, το Σάββατο 22/11/2025, το Διεθνές Συνέδριο «D-PAIDEIA», το οποίο διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, σε συνεργασία με τον οργανισμό Action Synergy, στις εγκαταστάσεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.
Το καινοτόμο για την εκπαιδευτική κοινότητα επιστημονικό συνέδριο, είχε ως θέμα την παρουσίαση του επιστημονικού πλαισίου και των βασικών αποτελεσμάτων του Προγράμματος D-PAIDEIΑ, με συντονιστή φορέα την Action Synergy, το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Erasmus+ Forward Looking Projects, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας (Ιταλία), το Πανεπιστήμιο της Τζιρόνα (Ισπανία), το Πανεπιστήμιο UCLL στο Leuven του Βελγίου, το Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης στην Βουλγαρία και τον οργανισμό All Digital από το Βέλγιο και αποτελεί μία πρόταση επικαιροποίησης του DigCompEdu (Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών). Το ανωτέρω πρόγραμμα έχει αναπτύξει ένα Πλαίσιο Ψηφιακών Παιδαγωγικών Ικανοτήτων και εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο υποστηρίζει τους/τις εκπαιδευτικούς τόσο στη διδασκαλία στην τάξη όσο και στην προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό της, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Καραγιώργου Αικατερίνη, μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Το Συνέδριο αυτό έχει ξεχωριστή σημασία για την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης μας, αλλά και για τον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό χώρο συνολικά, καθώς είναι το αποτέλεσμα μιας ουσιαστικής συνεργασίας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας με τον οργανισμό Action Synergy, ο οποίος αποτελεί συντονιστή φορέα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ D-PAIDEIA, καθώς και μιας ευρείας συμμαχίας πανεπιστημιακών και ερευνητικών ιδρυμάτων.
Σε μια εποχή κατά την οποία η ψηφιακή διάσταση της εκπαίδευσης εξελίσσεται ραγδαία, ανεβάζοντας τον πήχη των απαιτήσεων, η ανανέωση και η ενίσχυση αυτών των ικανοτήτων δεν αποτελεί απλώς μια τυπική προσαρμογή. Αποτελεί παιδαγωγική αναγκαιότητα και στρατηγική επιλογή για το σχολείο του αύριο. Στο πλαίσιο αυτό, το ανωτέρω πρόγραμμα συγκέντρωσε την τεχνογνωσία και την εμπειρία σημαντικών επιστημονικών φορέων, η συνεργασία των οποίων δεν περιορίστηκε στην παραγωγή υλικού και εργαλείων. Οδήγησε στη δημιουργία ενός Πλαισίου Ψηφιακών Παιδαγωγικών Ικανοτήτων, το οποίο προσφέρει στους εκπαιδευτικούς όχι μόνο τεχνικές και δεξιότητες, αλλά –και αυτό είναι το πλέον σημαντικό– μια παιδαγωγική φιλοσοφία για το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να ενσωματωθούν με ισορροπία, ασφάλεια και ευαισθησία στις ανάγκες των μαθητών/τριών.
Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι στατική. Όλοι μας, ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, γνωρίζουμε ότι σήμερα περισσότερο από ποτέ, το σχολείο καλείται να αναμετρηθεί με σύνθετες προκλήσεις: την πληθώρα των ψηφιακών εφαρμογών, την ανάγκη για ασφαλή χρήση των τεχνολογιών, τον πολυγραμματισμό, την υπερφόρτωση πληροφοριών, αλλά και τη διατήρηση της ανθρώπινης διάστασης της μάθησης σε ένα περιβάλλον που γίνεται ολοένα πιο ψηφιακό. Το πρόγραμμα D-PAIDEIA, απαντά σε αυτές τις προκλήσεις ουσιαστικά και με τρόπο σύγχρονο.
Εκ μέρους της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλους τους εταίρους του προγράμματος για τη συνεργασία τους, τον οργανισμό Action Synergy για τον ουσιαστικό ρόλο του στην υλοποίηση και τον συντονισμό, και φυσικά όλες και όλους εσάς που βρίσκεστε εδώ σήμερα, εκπροσωπώντας το πιο ζωτικό κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος: τους ανθρώπους που δίνουν καθημερινά ζωή στη μάθηση».
Στο Συνέδριο παραβρέθηκαν, επίσης, η Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Κωτσιοπούλου Δήμητρα, Καθηγητές/τριες και επιστημονικό προσωπικό των Πανεπιστημίων που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, Διευθυντές/ντριες, Προϊστάμενοι/ες σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικοί, όπως επίσης και πολίτες της Λάρισας και της ευρύτερης περιοχής.
Ακολούθησαν εισηγήσεις ειδικών επιστημόνων και εταίρων του Προγράμματος, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, οι οποίοι παρουσίασαν Σχέδια Δράσης, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους, στη διήμερη επιμορφωτική δράση, με θέμα: «Παιδαγωγικές ψηφιακές ικανότητες ως βασικό στοιχείο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό», την οποία διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Action Synergy,στις 25-26/1/2025, στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων της Σχολής Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Το πρόγραμμα του Διεθνούς Συνεδρίου είχε ως εξής:
– Εναρκτήριος χαιρετισμός, Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Καραγιώργου Αικατερίνης.
– Επισκόπηση του προγράμματος D-PAIDEIA, Κώστας Διαμαντής- Μπαλάσκας, Action Synergy
– Δημιουργία πλαισίου προσόντων για παιδαγωγικές ψηφιακές δεξιότητες, Elena Gabbi, Ilaria Ancilotti, Πανεπιστήμιο Φλωρεντίας.
– Ψηφιακές παιδαγωγικές στρατηγικές στα Δημοτικά Σχολεία της Λάρισας, Βολίδου Αικατερίνη, 27ο ΔΣ Λάρισας, Βαρσάμης Αλέξανδρος, Διευθυντής 2ο ΔΣ Τυρνάβου, Γκόντα Κωνσταντίνα, 3ο ΔΣ Γιάννουλης, Κασιώρα Βασιλική, Διευθύντρια 1ο ΔΣ Πλατυκάμπου, Κόκκινου Ξανθή-Θεολογία Τσακνάκη, 1ο ΔΣ Φαλάνης, Μούσιου Γεωργία, 11ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, Αναγνωστοπούλου Θεοδώρα, 9ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, Μπασινού Βαρβάρα, Διευθύντρια 1ο ΔΣ Τυρνάβου, Τσιβοπούλου Δήμητρα, Δημοτικό Σχολείο Μακρυχωρίου.
– Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε ένα ιταλικό σχολείο, Giuliano Deledda.
– Καλές πρακτικές εφαρμογής του προγράμματος σπουδών στο Βέλγιο, Jana Duchateau.
– Παιδαγωγικές ψηφιακές δεξιότητες και ψηφιακές στρατηγικές στα βουλγαρικά σχολεία, Deyan Yanev, Διευθυντής του Γλωσικού Γυμνασίου “Prof. Dr. Asen Zlatarov” στο Haskovo.
– Το ψηφιακό πλαίσιο της Καταλονίας και η εφαρμογή των παιδαγωγικών ψηφιακών δεξιοτήτων στην Καταλονία, Eduard Muntaner Perich, Πανεπιστήμιο της Τζιρόνα.
– Η ATEE και οι ανάγκες ψηφιακών δεξιοτήτων για εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη, Onur Ergünay, Association for Teacher Education in Europe.
– Ανάπτυξη παιδαγωγικών στρατηγικών ψηφιακής ευημερίας στο 1ο Λύκειο Γέρακα, Κορίννα Περτσινίδου, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.
– Ο αντίκτυπος του D-PAIDEIA στους εκπαιδευτικούς της Ευρώπης, Colin Isham, Εξωτερικός Αξιολογητής του D-PAIDEIA.
– Παράλληλα Εργαστήρια με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών: Ψηφιακές προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς τα σχολεία και αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισής τους”.
























