LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Μεγάλη έρευνα για την ενημέρωση: Ποια πηγή επιλέγουν οι Έλληνες

16 Νοεμβρίου 2025, 21:45
–
Ελλάδα
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Τηλεόραση και social media κερδίζουν την «κούρσα» της ενημέρωσης στην Ελλάδα όπως δείχνει  έρευνα Eurobarometer Social Media Survey 2025.

Παρότι η τηλεόραση παραμένει η κυριότερη πηγή ενημέρωσης για κοινωνικά και πολιτικά θέματα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζουν ιδιαίτερα αυξημένη χρήση στις νεαρές ηλικίες.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα καταγράφεται μια σημαντική μετατόπιση των συνηθειών ενημέρωσης προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τις σύντομες αναρτήσεις και τα μικρής διάρκειας βίντεο να αποτελούν τις δημοφιλέστερες μορφές περιεχομένου, ιδίως μεταξύ των νεότερων χρηστών.

Οι κορυφαίες πηγές ενημέρωσης

Οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πηγές ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (56% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 40%), ακολουθούμενες από την τηλεόραση (54% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 71%), τις μηχανές αναζήτησης (49% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 40%), τις πλατφόρμες βίντεο (41% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 26%), τους φίλους και την οικογένεια (39% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 40%) και τις έντυπες ή διαδικτυακές εκδόσεις μέσων (34% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 41%).

Τα κοινωνικά δίκτυα κυριαρχούν στις νεότερες ηλικίες, με ποσοστό 65% στους 15–24 ετών, 57% στους 25–39. Η τηλεόραση κερδίζει έδαφος στην ηλικιακή ομάδα 40-54 με 62%, αλλά ενδιαφέρον είναι ότι τα κοινωνικά δίκτυα έχουν απήχηση στους άνω των 55 ετών (ποσοστό 62%).

Ως προς τη συχνότητα χρήσης των παραδοσιακών πηγών ενημέρωσης, το 30% αναφέρει ότι ενημερώνεται αρκετές φορές την ημέρα, το 23% μία φορά την ημέρα, το 20% μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 12% δηλώνει ότι δεν ενημερώνεται ποτέ από αυτές τις πηγές.

Τι επιλέγουν οι νέοι στα social media

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook παραμένει πρώτο (68%), ακολουθούν το YouTube (56%), το Instagram (46%), το TikTok (35%) και το Χ (27%).

Το Instagram προηγείται στην ηλικιακή ομάδα 15–24 ετών με 66%, ενώ το Facebook κυριαρχεί στις μεγαλύτερες ηλικίες, με κορυφαίο ποσοστό 76% στους άνω των 55.

Έκθεση σε fake news

Η έρευνα καταγράφει και την έκθεση των Ελλήνων στην παραπληροφόρηση. Το 16% δηλώνει ότι συναντά fake news «πολύ συχνά», το 26% «συχνά» και το 32% «μερικές φορές». Μόλις το 4% αναφέρει ότι δεν έχει συναντήσει ψευδείς ειδήσεις την τελευταία εβδομάδα – ποσοστό χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, που είναι 7%.

Οι influencers και το κοινό τους

Το 37% των Ελλήνων χρηστών social media ακολουθεί influencers ή δημιουργούς περιεχομένου, ποσοστό που ευθυγραμμίζεται με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην ηλικιακή ομάδα 15–24 το ποσοστό αγγίζει το 64% έναντι 74% στην ΕΕ 27, και ακολουθούν οι ηλικίες 25-39 ετών με 59% έναντι 61% στην ΕΕ-27.

Η εικόνα στην ΕΕ

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο γενικότερα, η έρευνα δείχνει ότι οι πολίτες συνδυάζουν παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα για την ενημέρωσή τους. Το 66% χρησιμοποιεί καθημερινά παραδοσιακά μέσα, ενώ το 59% ενημερώνεται καθημερινά από άλλες ψηφιακές πηγές.

Η τηλεόραση παραμένει η συχνότερη πηγή ενημέρωσης (71%), ενώ social media και μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούνται από περίπου τέσσερις στους δέκα.

Το 42% δηλώνει ότι η τηλεόραση έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία τον τελευταίο χρόνο, ενώ το 25% αναφέρει το ίδιο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τι απασχολεί περισσότερο τους πολίτες

Οι πιο δημοφιλείς θεματικές της ενημέρωσης στην ΕΕ είναι η δημόσια υγεία και τα συστήματα περίθαλψης (61%), ακολουθούμενα από ζητήματα δημοκρατίας, μετανάστευσης και κλιματικής αλλαγής.

Η έκθεση σε παραπληροφόρηση παραμένει υψηλή: πάνω από ένας στους τρεις αναφέρει ότι συναντά συχνά ή πολύ συχνά ψευδές ή παραπλανητικό περιεχόμενο.

Επίπεδα εμπιστοσύνης

Οι πολίτες της ΕΕ εμπιστεύονται περισσότερο τους φίλους και την οικογένεια (45%) και τους επιστήμονες (45%). Ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί (17%), οι δημοσιογράφοι (13%), οι δημόσιοι θεσμοί (13%), οι ΜΚΟ (11%) και τα μέσα ενημέρωσης (10%).

Πολιτικοί (5%) και influencers (4%) συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης, ενώ το 10% δεν εμπιστεύεται καμία από τις παραπάνω κατηγορίες.

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Ελλάδα

Ζητείται εθνικό σχέδιο για την τεχνητή νοημοσύνη

16/11/2025, 23:23
Ελλάδα

Hellenic Train: 24ωρη πανελλαδική απεργία την Τρίτη 18 Νοεμβρίου

16/11/2025, 21:58
Ελλάδα

«Φρούριο» η Αθήνα για το Πολυτεχνείο

16/11/2025, 21:34
Ελλάδα

Στεφάνι στο Πολυτεχνείο κατέθεσε η ΟΛΜΕ                               

16/11/2025, 20:34
Ελλάδα

Δολοφονία Γιάννη Λάλα: Ποινική δίωξη για σωρεία κατηγοριών στους συλληφθέντες

16/11/2025, 19:31
Ελλάδα

Σε 9 μήνες φυλάκιση με αναστολή καταδικάστηκαν 23 μέλη του Ρουβίκωνα

16/11/2025, 18:55
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317

Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result