Της Ειρήνης Παπουτσή
Ήταν αρχές Νοεμβρίου του 2021 όταν τα δραστήρια μέλη του Συλλόγου Καρκινοπαθών Λάρισας, μετά από έναν εξαντλητικό Οκτώβριο με πλούσιες δράσεις με αφορμή τη διεθνή εκστρατεία για τον Μήνα Πρόληψης και Ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού, αποφάσισαν να ασχοληθούν και με τον ανδρικό πληθυσμό, ενώ σε μια απόπειρα αποφόρτισης έφτιαξαν… μουστάκια και φωτογραφήθηκαν μ’ αυτά!
Ποιος θα το φανταζόταν πως εκείνο το βράδυ θα γινόταν η αρχή του γνωστού πλέον σε όλους μας “Movember”, που για 5η συνεχή χρονιά κινητοποιεί τη Λάρισα (και όχι μόνο), σε μια καμπάνια με στόχο δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα που αφορούν στην αντρική υγεία και συγκεκριμένα στον αντρικό καρκίνο και την ψυχική υγεία.
«Ξεκίνησε σαν πλάκα, μια απόπειρα αποφόρτισης που επιχειρήσαμε με τον Γιάννη Γκούμα και ούτε φανταζόμασταν την εξέλιξη μα και τη μεγάλη απήχηση που θα είχε, καθώς φέτος διανύουμε αισίως τον 5ο χρόνο της δράσης», περιγράφει στη LarissaPress η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών Λάρισας, Ιωάννα Καραβάνα, γυρίζοντας τον χρόνο πίσω και ενθυμούμενη τις πρώτες αντιδράσεις που εισέπραξαν τότε.

«Είχα ακούσει για τη δράση που ξεκίνησε αρχές του 2003 κάπου στην Αυστραλία και πιότερο μηχανικά, παίζοντας με κόλλες χαρτί που βρέθηκαν μπροστά μας, καταλήξαμε να σχεδιάζουμε… μουστάκια. Η αρχή είχε γίνει, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν εύκολη, διότι σύντομα διαπιστώσαμε πως οι άντρες δεν ήταν τόσο πρόθυμοι να ανταποκριθούν στη δράση. Δεν αποθαρρυνθήκαμε, απευθυνθήκαμε λοιπόν σε γυναίκες, με τη διευθύντρια του Γαλλικού Ινστιτούτου, Χρύσα Βουλγαράκη, όπως και την τότε καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεσσαλικού Θεάτρου, Κυριακή Σπανού, να κάνουν την αρχή και να φωτογραφίζονται με μουστάκι. Αυτό ήταν και το τί ακολούθησε είναι γνωστό, καθώς αργότερα στο… concept προστέθηκαν και γραβάτες, ενώ όλο και περισσότεροι αγκάλιαζαν κάθε χρόνο τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και πλέον τα “μουστάκια” μας ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα», αναφέρει η κ. Καραβάνα, προσθέτοντας ότι ο σύλλογος έχει δεχτεί ήδη σχετικά αιτήματα από συλλόγους της Κατερίνης, της Κομοτηνής και της Άρτας.
«Ούτε θα μπορούσαμε να φανταστούμε την απήχηση, αρκεί να σας πω πως στην Ομοσπονδία το μότο που με κάνει περήφανη είναι το: “Καν’ το όπως η Λάρισα”, δείγμα της αποδοχής που είχε μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε σαν αστείο για να στείλει το δικό της μήνυμα για τον ανδρικό καρκίνο και την ψυχική υγεία», καταλήγει η συνομιλήτριά μας.
Όσο για τη φετινή ιδέα, τα πρώτα μηνύματα του συλλόγου έφτασαν στους Λαρισαίους, που καλούνται να στείλουν μια φωτογραφία τους και να απαντήσουν σε μία ή και σε όλες τις ερωτήσεις, που έχουν ως εξής:
«Τι είναι αυτό/αυτή/αυτός που αγαπάτε πιο πολύ στη ζωή σας; Ποια είναι η πιο αγαπημένη ή σημαντική για σας καθημερινή συνήθεια/ανάγκη/απόλαυση; Τι θα θέλατε να καταφέρετε να κάνετε μέσα στα επόμενα 10 χρόνια της ζωής σας; Ποιο είναι το πιο σημαντικό για σας project που τρέχετε αυτή την εποχή ή ποιο θα θέλατε να είναι κάποια στιγμή στο μέλλον;», με τη διαδικτυακή καμπάνια και το μήνυμα για ενημέρωση και πρόληψη να ξεκινούν το νέο τους ταξίδι…























