LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Τέλος για τα επικίνδυνα αυτοκίνητα: Πότε ισχύει η υποχρεωτική απόσυρση

10 Νοεμβρίου 2025, 10:52
–
Ελλάδα
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να πει «αντίο» σε παλιά και επικίνδυνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της.

Ένα νέο σχέδιο απόσυρσης έρχεται να βάλει τάξη στον στόλο των ΙΧ, εστιάζοντας στην ασφάλεια οδηγών και πεζών, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος. Τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τα σύγχρονα πρότυπα ή έχουν σοβαρές βλάβες θα οδηγούνται στην ανακύκλωση, ενώ οι ιδιοκτήτες θα καλούνται να προσαρμοστούν σε κανόνες που αλλάζουν σταδιακά την εικόνα των δρόμων μας.

Η Ελλάδα μπαίνει σε μια νέα εποχή για τα παλιά και επικίνδυνα αυτοκίνητα.

Το σχέδιο προβλέπει ότι θα αποσύρονται υποχρεωτικά οχήματα που:

  • Παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο διάστημα,
  • Δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για περισσότερα από δύο χρόνια,
  • Έχουν αποτύχει σε τεχνικό έλεγχο χωρίς να έχουν επισκευαστεί,
  • Έχουν σοβαρές βλάβες, όπως σε κινητήρα ή κιβώτιο ταχυτήτων, με κόστος επισκευής μεγαλύτερο από την αξία του αυτοκινήτου.

Τα ΙΧ που εμπίπτουν σε αυτά τα κριτήρια θα χαρακτηρίζονται «μη επισκευάσιμα» και θα οδηγούνται στην υποχρεωτική ανακύκλωση.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει προτείνει ένα χρονοδιάγραμμα απόσυρσης οχημάτων με βάση τα πρότυπα εκπομπών ρύπων, το οποίο αναμένεται να υιοθετηθεί από την Ε.Ε.:

2026: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 1.

2030: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 2.

2034: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 3.

2039: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 4.

2043: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 5.

2050: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 6.

Παράδειγμα

Πρότυπο EURO                        Χρονολογίες              Εφαρμογής Χαρακτηριστικά Οχημάτων

EURO 1                                            1992 – 1996                   Πρώτα αυτοκίνητα με καταλυτικούς μετατροπείς. Τυπικά μικρά και μεσαία οχήματα, π.χ. Ford Escort, Opel Astra.

EURO 2                                           1996 – 2000                  Βελτιωμένοι καταλύτες, μειωμένες εκπομπές ρύπων. Παραδείγματα: Renault Clio, VW Golf Mk3, Toyota Corolla.

EURO 3                                           2000 – 2005                 Αυστηρότεροι έλεγχοι NOx. Οχήματα: Ford Focus Mk1, Peugeot 206, BMW E46.

EURO 4                                           2005 – 2010                  Χαμηλότερες εκπομπές CO₂. Συμπεριλαμβάνει υβριδικά μοντέλα όπως Toyota Prius. Παραδείγματα: VW Golf Mk5, Audi A4 B7.

EURO 5                                           2010 – 2015                   Εισαγωγή DPF (Φίλτρο Σωματιδίων) στα πετρελαιοκίνητα. Οχήματα: BMW F30, VW Passat B7, Mercedes C-Class W204.

EURO 6                                           2015 – Σήμερα              Ακόμα αυστηρότερα όρια NOx. Παραδείγματα: VW Golf Mk7, Hyundai Kona (Euro 6d).

Αντιδράσεις και αλλαγές

Η πρόταση έχει προκαλέσει αντιδράσεις, κυρίως από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και τον κλάδο επισκευών, καθώς υπάρχει φόβος απώλειας εισοδήματος.

Μετά από πιέσεις, το σχέδιο τροποποιήθηκε, με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης να διατηρεί τον τελευταίο λόγο, εφόσον μπορεί να αποδείξει ότι θέλει και μπορεί να επισκευάσει το όχημα εντός προθεσμίας, με σαφές σχέδιο επισκευής.

Η νέα εποχή της ανακύκλωσης

Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές να συμμετέχουν ενεργά στην ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η δημιουργία ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα εμποδίζει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων από χώρα σε χώρα.

Τέλος στα πλαστά ΚΤΕΟ

Ο έλεγχος των ΚΤΕΟ θα γίνει αυστηρότερος, με διασύνδεση στις βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελούν πλέον παρελθόν, περιορίζοντας την κυκλοφορία επικίνδυνων οχημάτων στους δρόμους.

Τι να κάνεις σήμερα

Αν το αυτοκίνητό σου:

  • Δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ,
  • Είναι ακινητοποιημένο,
  • Έχει σοβαρές βλάβες που δεν έχουν επισκευαστεί,

ήρθε η ώρα να το ελέγξεις.

Με μέσο όρο ηλικίας στόλου πάνω από 17 χρόνια, η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των αλλαγών. Να αναφέρουμε ότι, ο μέσος όρος ηλικίας πανευρωπαϊκά βρίσκεται γύρω στα 12-13 χρόνια. Η μετάβαση σε πιο ασφαλή και «καθαρά» οχήματα είναι πλέον αναπόφευκτη.

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Ελλάδα

Τα τελευταία προγνωστικά για την κακοκαιρία – Ποιες περιοχές στο «πορτοκαλί» λόγω ισχυρών βροχών

10/11/2025, 12:21
Ελλάδα

ΕΛΣΤΑΤ: Η Ελλάδα πρωταθλήτρια Ευρώπης στους ασθενείς που δεν έλαβαν την ιατρική φροντίδα που χρειάστηκαν

10/11/2025, 11:26
Ελλάδα

Κύμα κακοκαιρίας στη δυτική Ελλάδα: Ισχυρές καταιγίδες έπληξαν την Ήπειρο

10/11/2025, 09:57
Ελλάδα

Νεφώσεις και σποραδικές καταιγίδες σήμερα στη Θεσσαλία

10/11/2025, 09:27
Ελλάδα

Καιρός: Βροχερό «ποδαρικό» της εβδομάδας

09/11/2025, 23:48
Ελλάδα

Βορίζια: Γιατί απολογήθηκαν αιφνιδιαστικά και υπό άκρα μυστικότητα τα τρία αδέρφια – Τα νέα δεδομένα

09/11/2025, 23:33
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317

Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result