Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρης Σκλήκας μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε, ειδικά στο κυβερνητικό στρατόπεδο, το σχέδιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού το οποίο προέβλεπε κλείσιμο 204 καταστημάτων ανά την επικράτεια.
Αποδέκτης της παραίτησης είναι η διοίκηση του Υπερταμείου που είναι κατά 100% μέτοχος των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Οι επίσημες ανακοινώσεις θα υπάρξουν από το Υπερταμείο ωστόσο έχει γίνει γνωστό το κείμενο παραίτησης του κ. Σκλήκα προς τον Πρόεδρο του ΔΣ της εταιρείας.
Μετά την εξέλιξη αυτή, αναβάλλεται η συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών για τα ΕΛΤΑ που είχε προγραμματιστεί στις 13:00 το μεσημέρι.
Το παρασκήνιο της παραίτησης
Η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων προκάλεσε έντονες πολιτικές και κυβερνητικές διεργασίες. Το Μέγαρο Μαξίμου, μετά από μαραθώνιες εσωτερικές συσκέψεις και τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, αναμένεται να ανακοινώσει νέο σχεδιασμό για τη λειτουργία και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει συνολικό πλαίσιο αναδιάρθρωσης, ενώ αναμένεται τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, ο οποίος θα δώσει το στίγμα των επόμενων κινήσεων και του νέου πλαισίου που θα θέσει η κυβέρνηση όσον αφορά τα ΕΛΤΑ.
Η παραίτηση ήρθε στον απόηχο μιας θυελλώδους τηλεδιάσκεψης, με τη συμμετοχή περισσότερων από 60 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο πρώην πλέον διευθύνων σύμβουλος δέχθηκε σφοδρή κριτική, τόσο για την τεχνοκρατική διαχείριση των ΕΛΤΑ όσο και για τον επικοινωνιακό χειρισμό των τελευταίων ημερών. Ορισμένοι βουλευτές μάλιστα ζήτησαν ευθέως την παραίτησή του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα τέθηκε στον «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου το πρωί όπου η συζήτηση φαίνεται πως άνοιξε και ζήτημα πολιτικών ευθυνών, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να αναβάλλει προγραμματισμένο ταξίδι στην Κοζάνη.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία υπάγονται στο Υπερταμείο, γεγονός που σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρεμβαίνει απευθείας στη διοίκηση ή να διορίζει νέα ηγεσία. Ωστόσο, οι πολιτικές πιέσεις και η ανάγκη αποκατάστασης της εμπιστοσύνης προς τον οργανισμό καθιστούν απαραίτητο έναν συνολικό επανασχεδιασμό, ο οποίος αναμένεται να αποτυπωθεί τις επόμενες ώρες.
Τα μέλη των Επιτροπών είχε προγραμματιστεί να ενημερώσουν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτριος Παπαστεργίου, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιος Πετραλιάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, Ιωάννης Παπαχρήστου και ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόριος Σκλήκας, ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του.
Το Υπερταμείο ενημέρωσε τη Βουλή ότι θα συνεδριάσει το ΔΣ για να κάνει δεκτή την παραίτησή του κ. Σκλήκα.
Σημειώνεται ότι με τον Πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη επικοινώνησε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί να προχωρήσει κανονικά σήμερα η συνεδρίαση.
Η επιστολή παραίτησης του Γρηγόρη Σκλήκα
«Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.
Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.
Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.
Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών».























