Έντονη αναστάτωση μετά από πρόσφατα δημοσιεύματα στα οποία η Διοίκηση των «ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία» ανακοίνωσε το κλείσιμο των υποκαταστημάτων της στον Τύρναβο, την Αγιά και το Συκούριο.
Σε ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο αντιπρόεδρος και βουλευτής της ΝΙΚΗΣ κ. Γεώργιος Ρούντας προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρει ότι η ανακοίνωση αυτή έγινε αιφνιδίως, χωρίς καμία διαβούλευση ή προειδοποίηση, επιφέροντας θύελλα αντιδράσεων από Δήμους Συλλόγους και τοπικές κοινωνίες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η απόφαση αυτή αφορά σε συνολικά 204 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα αφήνοντας δεκάδες Δήμους χωρίς ούτε ένα ταχυδρομείο!
Ο βουλευτής ΝΙΚΗΣ Λάρισας σημειώνει ότι ενώ τα ΕΛΤΑ ανήκουν εξολοκλήρου στο δημόσιο «λειτουργούν πλέον με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στο πλαίσιο ενός “σχεδίου αναδιάρθρωσης” που προωθεί τη μείωση λειτουργικού κόστους και το κλείσιμο υποκαταστημάτων, ακόμη και σε περιοχές με έντονη κοινωνική ανάγκη»!
Επιπρόσθετα ο κ. Ρούντας επισημαίνει ότι «το κλείσιμο του καταστήματος στον Τύρναβο, κεντρικό κόμβο της αγροτικής και εμπορικής ζωής της επαρχίας, συνιστά υποχώρηση της Πολιτείας από την κοινωνική της ευθύνη και παραβίαση του πνεύματος της καθολικότητας των δημοσίων υπηρεσιών». Υποβαθμίζεται, έτσι, ο θεμελιώδης ρόλος των ΕΛΤΑ ως παρόχου της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας (ΚΤΥ) (Νόμος 4053/2012 και Οδηγία 97/67/ΕΚ της Ε. Ε.).
Στη συνέχεια ο κ. Ρούντας εφιστά την προσοχή της κυβέρνησης στις κοινωνικές συνέπειες του κλεισίματος των ΕΛΤΑ με «τους τοπικούς πληθυσμούς να αναγκάζονται σε μετακίνηση» με τη συνεπαγόμενη ταλαιπωρία και αδικαιολόγητα έξοδα μετακίνησης»!
Τέλος, ο αντιπρόεδρος της ΝΙΚΗΣ προειδοποιεί ότι η εν λόγω απόφαση «θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ» και την Περιφέρεια σε επιπλέον συρρίκνωση και καταλήγει ερωτώντας τα εξής:
1) Με ποια κριτήρια και κοινωνικοοικονομική μελέτη επιλέχτηκε από τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία το κλείσιμο των καταστημάτων σε Τύρναβο, Αγιά και Συκούριο;
2) Πώς διασφαλίζει τη λειτουργία της η ΚΤΥ για τις ανωτέρω περιοχές, ποιο είναι το εγγύτερο σημείο πρόσβασης για τους πολίτες και ποιο το σχέδιο κάλυψης σύμφωνα με τον Ν. 4053/2012;
3) Υπάρχει γνωμοδότηση της ΕΕΤΤ για τη συγκεκριμένη περίπτωση αλλά και του ευρύτερου σχεδίου αναδιάρθρωσης σημείων πρόσβασης των ΕΛΤΑ (κανονισμός ΕΕΤΤ για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες);
4) Ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία που επικαλούνται τα ΕΛΤΑ για το κλείσιμο (λειτουργικό κόστος, όγκοι συναλλαγών, καθαρό κόστος παροχής ΚΤΥ στην περιοχή); Έχει καταβληθεί στον πάροχο η προβλεπόμενη αποζημίωση “καθαρού κόστους” για τα έτη 2023–2025;
5) Πώς συμβαδίζει το κλείσιμο με τους δείκτες ποιότητας, προσβασιμότητας και κοινωνικής συνοχής;
6) Ποια εναλλακτικά σενάρια εξετάστηκαν πριν το κλείσιμο (μείωση ενοικίου, μεταστέγαση κλπ.);
7) Ποια τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την εξυπηρέτηση ευάλωτων ομάδων (ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία κλπ) σύμφωνα με τον Χάρτη Υποχρεώσεων Καταναλωτή ΕΛΤΑ για μη διακοπή των πληρωμών και συναλλαγών;
8) Υπάρχει συνολικό σχέδιο μείωσης σημείων πρόσβασης στην περιφέρεια;
 
	    	 
    	






















