Είναι από εκείνες τις φορές που αναρωτιέσαι πώς γίνεται με τέτοια λεζάντα να τη συνοδεύει, μια ταινία να μην πάει καλά σε εισιτήρια. Αν ακούς για την «καλύτερη ταινία της χρονιάς», τότε φαντάζεσαι πως θα έχει πάει καλά και στα εισιτήρια, διότι ο κόσμος πάντα θα θέλει να βλέπει ταινίες που τις συνοδεύει αυτή η λεζάντα. Με την περίπτωση της ταινίας One Battle After Another, σκηνοθεσίας του Πολ Τόμας Άντερσον, κάτι τέτοιο όχι απλά δεν ισχύει, αλλά μοιάζει να πηγαίνει και προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Variety, η ταινία θα μπει, κατά πάσα πιθανότητα, μέσα, περίπου 100 εκατομμύρια, δεδομένου ότι είναι στην 4η εβδομάδα κυκλοφορίας της και θα είναι στις αίθουσες για ακόμα 3-4 εβδομάδες, με χαμηλωμένο ρυθμό εισιτηρίων όσο προχωράμε.
Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό κόστος για την ταινία, μαζί με τα προωθητικά κόστη, έχει πάει στα 280-300 εκατομμύρια δολάρια και τα έσοδα από τις αίθουσες είναι κάπου στα μισά. Για να μην είναι ζημιογόνα, πρέπει να έχει άλλα τόσα. Πώς έγινε όμως κάτι τέτοιο με την, τω όντι, καλύτερη ταινία της χρονιάς;
Φταίει το μεγάλο κόστος της, δεδομένου πως δε μιλάμε για μια ταινία τύπου Avengers, με μεγάλα κόστη σε τεχνολογίες για οπτικά-ηχητικά εφέ κτλ. Μιλάμε για μια μαύρη κωμωδία που δεν έχει ρομπότ, εξωγήινους ή οτιδήποτε άλλο, άρα δεν έχει το εξωφρενικό μοντάζ και μια τεράστια ομάδα τεχνικών να αναλαμβάνει το δεύτερο στάδιο. 130 εκατομμύρια ήταν το μπάτζ της ταινίας και άλλα 70 εκατ. δολάρια πήγαν στην προώθηση. Είδαμε για πρώτη φορά τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, πρωταγωνιστή της ταινίας, να κάνει Generation Z πράγματα για να συμβάλλει στην προώθηση.
Δεύτερον, η διάρκεια των 3 ωρών έχει αποθαρρύνει αρκετούς, ειδικά στις ΗΠΑ, που γνωρίζουν, άλλωστε, ότι σε 1-1.5 μήνα το One Battle After Another θα ανέβει στην πλατφόρμα της Warner Bros., το HBO Plus, και θα μπορέσουν να τη δουν εκεί εγκαίρως, πολύ πριν τα Όσκαρ, και να έχουν μια σχηματισμένη άποψη.
Είναι γενικά μια κακή περίοδος σε επίπεδο εσόδων για ταινίες που είναι πιο καλλιτεχνικές, πιο οσκαρικές, αφού και η ταινία Smashing Machine του Μπένι Σάφντι με τον Ντουέιν Τζόνσον, δεν τα έχει πάει καλά σε έσοδα, παρόλο που είχε μεγάλη προώθηση και hype από το Φεστιβάλ Βενετίας. Και προχθές, μάλιστα, ο Κρίστοφερ Νόλαν, εις εκ των κορυφαίων σκηνοθετών, την χαρακτήρισε δική του ταινία της χρονιάς και αποθέωσε τον Τζόνσον.
Η χρονιά ως τώρα έχει δείξει ότι ο κόσμος δε θέλει να δίνει 10-12 δολάρια/ευρώ σε «βαριές» ταινίες και θέλει στο σινεμά να βλέπει τα «εύκολα» ή horror. Γι’ αυτό και οι πιο εμπορικές ταινίες της χρονιάς είναι το Λίλο & Στιτς, το Jurassic World: Rebirth, το Minecraft, το How to Train Your Dragon, το F1 και, φυσικά, το Ne Zha που είναι anime και βρίσκεται στο Νο1.
Πάντως, η Warner Bros. αντέκρουσε το ρεπορτάζ του Variety, με επιχείρημα που εμμέσως επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ, αφού δεν απάντησε για το αν η ταινία θα έχει ζημία ή κέρδος. Αντιθέτως, αναφέρει τα έσοδα 4 δισ. δολαρίων που έχει το στούντιο το 2025 από τις άλλες ταινίες του και με τα έσοδα αυτά μπορεί να καλύψει κάθε χασούρα. Επιπλέον, από τη στιγμή που πάει για μίνιμουμ 7-8 υποψηφιότητες στα Όσκαρ, η Warner Bros. δε θα έχει κανένα πρόβλημα να κάνει γαργάρα τη ζημία.