LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Προβληματίζει την Ευρώπη ο “γερασμένος” στόλος των φορτηγών

3 Οκτωβρίου 2025, 22:32
–
Αυτοκίνητο
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Ο γερασμένος στόλος των φορτηγών δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα αλλά συναντάται και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η φετινή έκθεση του Γερμανικού οργανισμού TÜV βγάζει στην επιφάνεια μια σκληρή αλήθεια: τα βαρέα φορτηγά εξελίσσονται σε μια νέα «ωρολογιακή βόμβα» για την οδική ασφάλεια.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, δείχνοντας μια σαφή και ανησυχητική υποβάθμιση του τεχνικού τους επιπέδου. Στη Γερμανία, την περίοδο 2023–2024, πραγματοποιήθηκαν 2,31 εκατομμύρια τεχνικοί έλεγχοι σε επαγγελματικά οχήματα.

Το 20,4% απέτυχε λόγω σοβαρών ή επικίνδυνων βλαβών, καταγράφοντας αύξηση 0,8 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη αναφορά. Τη χειρότερη επίδοση είχαν τα φορτηγά άνω των 18 τόνων, με ποσοστό αποτυχίας 21,9%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα ελαφρά van έως 3,5 τόνων (21,5%). Οι συνηθέστερες βλάβες αφορούν το σύστημα φωτισμού, τις διαρροές λαδιών και τις αναρτήσεις.

Στα καινούρια φορτηγά, το ποσοστό προβλημάτων στον φωτισμό είναι μόλις 2,7%, ενώ σε αυτά που έχουν κλείσει δεκαετία εκτοξεύεται στο 12,2%. Αντίστοιχα, οι διαρροές λαδιών ανεβαίνουν από 0,9% στο 7,6% και οι φθορές στις αναρτήσεις από 0,3% στο 5,3%.

Αν στη Γερμανία η κατάσταση προβληματίζει, στην Ελλάδα τα δεδομένα είναι ακόμη πιο δραματικά. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου φορτηγών ξεπερνά τα 20 χρόνια, κατατάσσοντας τη χώρα στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης. Χιλιάδες μεταφορείς εξακολουθούν να κυκλοφορούν με βαρέα φορτηγά που συχνά πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τη διπλάσια ηλικία από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η παλαιότητα αυτή συνεπάγεται αυξημένες βλάβες, μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος και –το σημαντικότερο– άμεσους κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Η έλλειψη κινήτρων ανανέωσης, οι υψηλές τιμές αγοράς νέων φορτηγών και η ανεπαρκής υποδομή για εναλλακτικά καύσιμα εγκλωβίζουν την ελληνική αγορά σε έναν φαύλο κύκλο.

Η εικόνα είναι κοινή: είτε στη Γερμανία είτε στην Ελλάδα, τα βαρέα φορτηγά μετατρέπονται σε «κινούμενους κινδύνους». Στη χώρα μας, όπου ο στόλος γερνάει χωρίς ορατή προοπτική ανανέωσης, η ανάγκη για ένα εθνικό σχέδιο ανανέωσης των επαγγελματικών οχημάτων είναι όχι απλώς επίκαιρη, αλλά ζήτημα επιβίωσης για την οδική ασφάλεια και την ανταγωνιστικότητα των μεταφορών.

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Αυτοκίνητο

Πώς Rolls Royce και Bentley βρέθηκαν κάτω από την ίδια στέγη

22/11/2025, 19:56
Αυτοκίνητο

McLaren F1 #014: Το supercar που πωλείται για πάνω από 18 εκ. ευρώ

15/11/2025, 23:02
Αυτοκίνητο

Φόρμουλα 1: Κυρίαρχος ο Λάντο Νόρις στο Γκραν Πρι του Σάο Πάολο

09/11/2025, 22:14
Αθλητισμός

Διάκριση για τον Κώστα Κουτσοδήμο στην 5η Ανάβαση Βελβεντού

15/10/2025, 12:44
Αυτοκίνητο

Αυτά είναι τα 10 ταχύτερα θερμικά hypercars του 2025

11/10/2025, 22:48
Αυτοκίνητο

14ο Ιστορικό Ράλι Ολύμπου 2025-Eκκίνηση το Σάββατο 11 Οκτωβρίου

07/10/2025, 16:02
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317

Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result