Της Εύας Καλογήρου
Την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου πραγματοποιείται πανελλαδική απεργία ενάντια στα νέα μέτρα που πλήττουν τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Στην κινητοποίηση συμμετέχουν πλήθος σωματείων και συλλογικοτήτων, μεταξύ αυτών και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι συνεχίζουν να αγωνίζονται για ένα δημόσιο και ποιοτικό σχολείο, με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
Οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στη συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 10:30 το πρωί στην Κεντρική Πλατεία.
«Η παρουσία όλων είναι αναγκαία – για να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα πως δεν αποδεχόμαστε την υποβάθμιση των ζωών μας», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Μιλώντας στη LarissaPress, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και Γενικός Σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ Δημήτρης Παπαποστόλου, αναφέρει τα εξής για τα αιτήματα των εκπαιδευτικών:
“Η αγωνιστική κινητοποίηση -24ωρη απεργία την 1η Οκτωβρίου- έρχεται ως συνέχεια των κινητοποιήσεων που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο και την προηγούμενη χρονιά με πρώτο αίτημα την επαναφορά του 13ου–14ου μισθού.
Οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι και εξανεμίζονται εξαιτίας της ακρίβειας.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και οι νεοδιόριστοι αδυνατούν να ανταπεξέλφθουν στα πανάκριβα ενοίκια. Το Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο, που ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι, προβλέπει εξοντωτικές ποινές, ενώ καταργεί μετά από 100 χρόνια παρουσίας τους εκπροσώπους των εργαζομένων στα πειθαρχικά συμβούλια.
Σε αυτή τη συγκυρία διεκδικούμε:
• Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού – Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας
• Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης
• Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 17
• Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
• Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να κάλυψη των οργανικών κενών στην εκπαίδευση.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία και στις σχετικές κινητοποιήσεις εντάσσεται στο πλαίσιο της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και της ενίσχυσης του ρόλου του εκπαιδευτικού”.
Η συλλογική έκφραση και η ενεργή παρουσία συμβάλλουν στην ανάδειξη των ζητημάτων που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα και ενισχύουν τον διάλογο για τη βελτίωση της εκπαίδευσης.