Επιστολή στην Αν. Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κα Βασιλική Ζιάκα, απέστειλε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας «Κων/νος Κούμας» και αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Παπαποστόλου:
«Αξιότιμη Κυρία Αν.Περιφερειακή Δ/ντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας
Με την παρούσα επιστολή, εκφράζω την έντονη διαμαρτυρία μου για τη συνεχιζόμενη πρακτική διεξαγωγής των συνεδριάσεων του ΑΠΥΣΠΕ Θεσσαλίας μέσω τηλεδιάσκεψης, πρακτική που θεωρώ ότι υπονομεύει την ουσιαστική λειτουργία του θεσμικού αυτού οργάνου.
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο αποτελεί συλλογικό όργανο κρίσεων, επιλογής στελεχών και εν γένει καθορισμού σημαντικών πτυχών της επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών. Η φυσική παρουσία των μελών στις συνεδριάσεις είναι απαραίτητη προϋπόθεση για:
•Ουσιαστικό διάλογο και διαβούλευση μεταξύ των μελών, με δυνατότητα άμεσης ανταλλαγής επιχειρημάτων και απόψεων.
•Διασφάλιση της διαφάνειας και της εγκυρότητας των αποφάσεων.
•Αποτροπή παρερμηνειών ή τεχνικών προβλημάτων, που μπορεί να θέσουν σε αμφισβήτηση την εγκυρότητα των διαδικασιών.
•Ενίσχυση της συλλογικότητας και της υπευθυνότητας στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων που αφορούν επαγγελματικές διαδρομές.
Η χρήση της τηλεδιάσκεψης ενδέχεται να είναι χρήσιμη σε έκτακτες περιπτώσεις (όπως κατά την περίοδο της πανδημίας). Ωστόσο, η μετατροπή της σε μόνιμη πρακτική δημιουργεί ένα προηγούμενο απρόσωπης και τυποποιημένης λειτουργίας, που αντιβαίνει στον χαρακτήρα των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Ειδικά σήμερα με την κοινή συνεδρίαση των μελών του ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας είναι απαραίτητη η δια ζώσης λειτουργία, προκειμένου να καταρτιστούν οι πίνακες δεκτών και μη δεκτών αιτήσεων για το Κέντρο Καινοτομίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, καθώς και στις επόμενες κοινές συνεδριάσεις που θα ακολουθήσουν για την επιλογή των μελών της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Καινοτομίας.
Ζητώ άμεσα την επαναφορά της δια ζώσης διεξαγωγής των συνεδριάσεων του ΑΠΥΣΠΕ Θεσσαλίας. Η εκπαιδευτική κοινότητα απαιτεί ουσιαστική λειτουργία των οργάνων που καθορίζουν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών».