Μία αμιγώς ηλεκτρική supersport μοτοσικλέτα από την εταιρεία του Borgo Panigale ίσως να μην είναι όσο μακριά φαντάζει – και μάλιστα με μπαταρία στερεάς κατάστασης, την τεχνολογία που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στην παγκόσμια ηλεκτροκίνηση.
Η Ducati παρουσίασε στη φετινή έκθεση IAA Mobility του Μονάχου το πρωτότυπο V21L εξοπλισμένο με στερεάς κατάστασης μπαταρίες της QuantumScape, σε συνεργασία με την Audi και την PowerCo.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αναμένεται να αλλάξουν ριζικά το “χάρτη” της ηλεκτροκίνησης, τόσο στις μοτοσικλέτες όσο και στα αυτοκίνητα, καθώς θα διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα – που σημαίνει μικρότερο μέγεθος, χαμηλότερο βάρος, περισσότερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση.
Η Ducati V21L, σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία του ομίλου VW, αποτελεί το πρώτο εξελικτικό βήμα προς την πρώτη της ηλεκτρική μοτοσικλέτα και επιβεβαιώνει τη σταθερή πορεία της προς τις εναλλακτικές λύσεις που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις μοτοσικλέτες.
Η εμπλοκή της φίρμας της Μπολόνιας στο πρωτάθλημα MotoE έγινε με στόχο την άντληση τεχνογνωσίας ώστε, όταν το επιτρέψουν οι μπαταρίες, να παρουσιαστεί μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα δρόμου που θα είναι ικανή να καλύπτει τις προδιαγραφές και αξίες που πρέπει να έχει μία Ducati.
Στα τρία χρόνια συμμετοχής στο MotoE, η Ducati έχει συγκεντρώσει τεράστιο όγκο δεδομένων. Για παράδειγμα, η πρόοδος των κυψελών επέτρεψε μείωση βάρους 8,2 κιλών της μπαταρίας του πρωτότυπου V21L.
Αυτή ήταν μια σημαντική βελτίωση, που όμως δεν φτάνει για να κάνει την “ηλεκτρική MotoGP από το Borgo Panigale” αρκετά ελαφριά, και με την αυτονομία μιας μοτοσικλέτας εσωτερικής καύσης. Για αυτό το λόγο η εξέλιξη και χρήση των μπαταριών στερεάς κατάστασης φαντάζει μάλλον επιτακτική, για να δούμε την πρώτη supersport ηλεκτρική Ducati.