Της Ειρήνης Παπουτσή
ΦΩΤΟ: Θ. Μπιάλας // LarissaPress
Συνεχείς οι τροχονομικοί έλεγχοι και συστηματικός ο απολογισμός που δίδεται κάθε βδομάδα στη δημοσιότητα από το Γραφείο Ενημέρωσης της ΓΕΠΑΔ Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», ωστόσο μια βόλτα στους δρόμους της πόλης αρκεί για να διαπιστώσει κανείς πως το κράνος – στην καλύτερη περίπτωση – αποτελεί αξεσουάρ για τους οδηγούς πατινιών στη Λάρισα.
Χαρακτηριστικά τα φωτογραφικά στιγμιότυπα που κατέγραψε ο φακός της LarissaPress στην καρδιά της πόλης, με νεαρούς και νεαρές στην πλειοψηφία τους οδηγούς να κινούνται χωρίς προστασία, μιλώντας στο κινητό ή φέροντας το κράνος κρεμασμένο στο χέρι, την ώρα που ο νόμος είναι σαφής, καθώς η έννοια του ΕΠΗΟ (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα) ενσωματώθηκε στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Δε λείπουν οι έλεγχοι από την Τροχαία, ενώ μια σύντομη έρευνα στα δελτία του Γραφείου Ενημέρωσης Δημοσιογράφων Θεσσαλίας αρκεί για να διαπιστώσει κανείς πως μόνο κατά τον μήνα Αύγουστο βεβαιώθηκαν στη Λάρισα δεκάδες παραβάσεις, με την εικόνα, δυστυχώς, να μην ανατρέπεται ούτε στην υπόλοιπη Θεσσαλία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως μόνο την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου (25-31/8 2025) βεβαιώθηκαν στην πόλη μας 21 παραβάσεις για μη χρήση κράνους από οδηγούς ΕΠΗΟ, ενώ το διάστημα 18-24/8/2025 οι παραβάτες ανήλθαν στους 25 σε αριθμό.
Πλέον των τετρακοσίων οι έλεγχοι της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας το διάστημα 11 έως 17 Αυγούστου 2025, από τους οποίους βεβαιώθηκαν παραβάσεις σε 13 οδηγούς πατινιών, ενώ από 4-10/8/2025 οι παραβάσεις ανήλθαν σε 27, με την πρώτη εβδομάδα του μήνα να δίνει καλύτερη εικόνα, αφού το διάστημα από 28 Ιουλίου έως 3 Αυγούστου 2025 εντοπίστηκε μόλις μία παράβαση.
Συγκεντρώνοντας κανείς τα αποτελέσματα διαπιστώνει πως μόνο μέσα σε έναν μήνα 87 συμπολίτες μας οδηγοί πατινιών εντοπίστηκαν να μη φορούν κράνος, ενώ το πρόστιμο των 30 ευρώ που επιφέρει η συγκεκριμένη παράβαση ουδόλως πτοεί τους περισσότερους, που επιμένουν να κινούνται δίχως τον απαραίτητο για την προστασία τους εξοπλισμό.
Προφανώς και τα «τσουχτερά» πρόστιμα δεν αποτελούν λύση, αφού το ζητούμενο είναι η αλλαγή κουλτούρας και οδηγικής συμπεριφοράς από όλους, την ώρα που πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν υποχρεωτικές ώρες εκπαίδευσης για τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Άλλωστε μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, με τις αναφορές για ατυχήματα να πληθαίνουν (και) στην πόλη μας. Μήπως να το δούμε κύριοι αρμόδιοι;