Ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ο σχεδιαστής που επανακαθόρισε την κομψότητα, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών, αφήνοντας πίσω του όχι μόνο μια αμύθητη αυτοκρατορία μόδας αλλά και ένα ξεχωριστό αποτύπωμα στον αθλητισμό – εκεί όπου η αισθητική συναντά την αγωνιστικότητα.
Ο άνθρωπος που έντυσε προέδρους, αστέρες του σινεμά και εθνικές ομάδες, ήταν πάντα κάτι περισσότερο από σχεδιαστής. Ήταν ένας πολιτισμικός οραματιστής, που κατάφερε να φέρει το “Made in Italy” στα πέρατα της γης.
Ήταν όμως και ένας παθιασμένος φίλαθλος, ένας άνθρωπος που είδε στον αθλητισμό μια προέκταση της τέχνης του και αυτό το έκανε πράξη, με την ίδια αφοσίωση που σχεδίαζε τα εμβληματικά του κοστούμια.
Ο Giorgio Armani δεν ήταν ένας απλός χορηγός. Ήταν ο άνθρωπος που κράτησε ζωντανή την Ολίμπια Μιλάνο, την ιστορική ομάδα μπάσκετ της πόλης του. Από το 2008, όταν ανέλαβε τη χορηγία και λίγο αργότερα την πλήρη διαχείριση της ομάδας, η Ολίμπια Μιλάνο έγινε EA7 Emporio Αρμάνι Μιλάνο, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες ομάδες της EuroLeague.
Με την υπογραφή Αρμάνι, η ομάδα απέκτησε ξανά κύρος, οικονομική σταθερότητα και ευρωπαϊκή φιλοδοξία. Ο ίδιος ο σχεδιαστής δεν έκρυβε ποτέ τη συγκίνησή του όταν βρισκόταν στο πλευρό των παικτών. “Το μπάσκετ έχει κομψότητα, δύναμη και πειθαρχία – όπως και η μόδα μου,” είχε δηλώσει χαρακτηριστικά σε παλαιότερη συνέντευξη.
Υπό την καθοδήγησή του, η Ολίμπια κατέκτησε τίτλους, γέμισε ξανά το Forum και δημιούργησε ένα νέο αφήγημα για το ιταλικό μπάσκετ, τοποθετώντας το δίπλα στις μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης. Δεν ήταν μόνο η Ολίμπια. Ο Αρμάνι αγκάλιασε ευρύτερα τον αθλητισμό: δημιούργησε τη σειρά EA7, εμπνευσμένη από τον ποδοσφαιριστή Αντρέι Σεφτσένκο, έντυσε την ιταλική Ολυμπιακή ομάδα σε αρκετές διοργανώσεις με στολές που συνδύαζαν τεχνολογία και υψηλή αισθητική, συνεργάστηκε με την Τσέλσι, ενώ πρόσφατα έγινε και επίσημος προμηθευτής της Scuderia Ferrari στη Formula 1.
Αυτό που ξεχώριζε ήταν το ότι δεν έβλεπε τον αθλητισμό ως απλό πεδίο προβολής. Αντίθετα, τον σεβόταν, τον μελετούσε, τον ζούσε. Είχε καταλάβει, ίσως καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο της γενιάς του, ότι το στυλ είναι παγκόσμια γλώσσα και ότι ο αθλητισμός είναι το πιο άμεσο του κανάλι.