LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον κόσμο των social και της διαφήμισης

AI influencers κερδίζουν χιλιάδες ακολούθους

1 Σεπτεμβρίου 2025, 23:15
–
Καινοτομία
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον κόσμο των social media και της διαφήμισης, με την εμφάνιση των λεγόμενων AI influencers-ψηφιακών προσωπικοτήτων που δημιουργούνται εξ ολοκλήρου από αλγόριθμους και κερδίζουν χιλιάδες ακόλουθους, συνεργασίες με brands και τεράστια απήχηση.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η Tinsley, μια φοιτήτρια που συγκίνησε το TikTok εμφανιζόμενη δακρυσμένη επειδή απορρίφθηκε από αδελφότητα. Το βίντεο συγκέντρωσε δεκάδες χιλιάδες views και σχόλια συμπαράστασης. Όμως, η Tinsley δεν υπήρξε ποτέ: ήταν μια 100% AI influencer, όπως αποκάλυψε η δημιουργός της, Ολίβια Μουρ, εταίρος της αμερικανικής εταιρείας venture capital a16z.

Μέσα σε μόλις δέκα λεπτά δουλειάς την ημέρα, χρησιμοποιώντας τρία εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, έστησε έναν λογαριασμό που απέκτησε εκατοντάδες ακολούθους σε λίγες ημέρες.

«Αυτό μπορεί να είναι το μέλλον των brands, του μάρκετινγκ και της ψυχαγωγίας», δήλωσε.

Αντίστοιχα, η Mia Zelu, μια ψηφιακή περσόνα που φαίνεται να επισκέφθηκε το Wimbledon το περασμένο καλοκαίρι, απέκτησε περισσότερους από 150.000 followers στο Instagram, πριν αποκαλυφθεί ότι ήταν εξ ολοκλήρου προϊόν AI.

Η τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τις εταιρείες. Πρώτη φορά, ακόμη και μικρά brands έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν «υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στούντιο» με μικρό κόστος.

«Είναι ο μεγάλος εξισωτής», δήλωσε ο Alexandru Voica της Synthesia.

Τα avatars δεν κουράζονται, δεν αρρωσταίνουν, δεν διαμαρτύρονται, ενώ η εικόνα και το μήνυμά τους ελέγχονται απόλυτα. Εταιρείες όπως η Fameflow AI δίνουν στις μάρκες τη δυνατότητα να αδειοδοτούν avatars διάσημων προσώπων, ενώ νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως η Higgsfield AI, δημιουργούν «πρακτορεία ταλέντων AI», που διαχειρίζονται πολλούς ψηφιακούς influencers και κλείνουν διαφημιστικά συμβόλαια χωρίς έξοδα ταξιδιών ή φωτογραφήσεων.

Όπως σχολιάζει ο ιδρυτής της Higgsfield, Αλεξ Μάσραμποβ, «η επόμενη αυτοκρατορία των media δεν θα χτιστεί στο Χόλυγουντ ή στη Silicon Valley, αλλά από έναν εικοσάρη που θα διαχειρίζεται μερικές AI προσωπικότητες».

Ωστόσο, η μεγάλη εξάπλωση προκαλεί ανησυχία. Πολλοί κανονικοί influencers φοβούνται για το μέλλον τους. Η δημιουργός και plus-size μοντέλο Γκαμπριέλα Χάλικας προειδοποιεί: «Είναι επικίνδυνο για καλλιτέχνες, φωτογράφους, μακιγιέρ, στιλίστες, παραγωγούς. Αυτό έχει ξεφύγει από τον έλεγχο». Επιπλέον, εκφράζονται φόβοι ότι τα avatars προωθούν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχική υγεία των νέων.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι, προς το παρόν, οι άνθρωποι παραμένουν πιο αποτελεσματικοί. Σύμφωνα με την πλατφόρμα Twicsy, οι αναρτήσεις ανθρώπων influencers συγκεντρώνουν 2,7 φορές περισσότερη αλληλεπίδραση από εκείνες των ψηφιακών avatars.

Οι αμοιβές τους επίσης δεν συγκρίνονται: 78.777 δολάρια ανά χορηγούμενη ανάρτηση για έναν άνθρωπο influencer, έναντι μόλις 1.694 δολαρίων για τους AI χαρακτήρες.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να βιώσει πράγματα. Δεν μπορεί να είναι κουρασμένος γονιός, δεν μπορεί να έχει δερματικό πρόβλημα, δεν μπορεί να γευτεί φαγητό», εξηγεί ο Jago Sherman, επικεφαλής στρατηγικής στο Goat Agency.

Υπογραμμίζει επίσης τον κίνδυνο αύξησης της «απάτης επιρροής», με δημιουργούς που μπορεί να πληρώνονται για αυθεντικό περιεχόμενο αλλά να παραδίδουν AI εκδοχές.

Μεγάλα brands, πάντως, μπαίνουν ήδη στο παιχνίδι. Η H&M παρουσίασε πρόσφατα «ψηφιακά δίδυμα» μοντέλων της, ενώ η Hugo Boss συνεργάστηκε με την εικονική influencer Imma, που έχει περίπου 500.000 ακολούθους.

Άλλες εταιρείες παραμένουν επιφυλακτικές, ιδίως γύρω από το ηθικό ζήτημα της διαφάνειας: Πρέπει να αποκαλύπτεται αν ένας influencer είναι AI;

«Η κριτική επιτροπή δεν έχει αποφανθεί ακόμη για την αποδοχή από τους καταναλωτές», ανέφερε στέλεχος μεγάλης διαφημιστικής.
Το μέλλον δείχνει αμφίσημο. Από τη μία, η Meta ήδη επενδύει στην AI, με τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να μιλά για «μια νέα κατηγορία περιεχομένου» και να δίνει τη δυνατότητα στους creators να δημιουργούν «AI επεκτάσεις του εαυτού τους».

Από την άλλη, ειδικοί προειδοποιούν ότι η υπερπαραγωγή «AI slop» -χαμηλής ποιότητας, παράξενο ή παραπλανητικό περιεχόμενο– μπορεί να κατακλύσει τα δίκτυα.

Όπως λέει η Καναδή podcaster Σίρα Λαζάρ, αυτό θα είναι το «fast food περιεχόμενο» του διαδικτύου.

Αντιθέτως, προβλέπεται «αναγέννηση για τους γνήσιους tastemakers», όπως σημειώνει ο Νιλ Γουόλερ της Whalar.

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Καινοτομία

Innovent Forum 2023: Ολοκληρώθηκε με Επιτυχία η Υβριδική Έκθεση Επιστήμης & Τεχνολογίας

13/02/2023, 13:56
Ελλάδα

Ψηφιακά ΚΕΠΑ: Αλλάζουν όλα στην πιστοποίηση αναπηρίας

23/07/2022, 12:42
Καινοτομία

Δήμος Λαρισαίων: «H Τοπική Παραγωγή και Γαστρονομία στο Επίκεντρο»

21/07/2022, 12:25
Ελλάδα

Στο Δουβλίνο μέλη της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Καινοτομίας OPEN UP

21/07/2022, 09:21
Καινοτομία

Ανοίγονται προοπτικές με την υπογραφή συμφωνίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας-ΣΕΒ

26/05/2022, 09:45
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result