Την αποκατάσταση όλων των αδικιών, με ενιαίο τρόπο, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και την διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων ζητά το ΚΚΕ με Ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας.
Συγκεκριμένα, στην Ερώτηση που υπογράφουν οι βουλευτές Γιάννης Δελής, Βιβή Δάγκα, Νίκος Εξαρχος, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Αφροδίτη Κτενά, Γιώργος Λαμπρούλης, Γιώργος Μαρίνος, Βασίλης Μεταξάς, Νίκος Παπαναστάσης και Μανώλης Συντυχάκης, επισημαίνονται τα εξής:
«Ενώ η σχολική χρονιά ξεκινά σε λίγες ημέρες, χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση έζησαν μια κατάφωρη αδικία, που παραβιάζει την ισονομία και τη διαφάνεια, σε τελική ανάλυση τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Κι όλα αυτά, γιατί το Υπουργείο «ξέχασε» να ιδρύσει εγκαίρως τα Τμήματα Ένταξης, άρα και τις αναγκαίες οργανικές θέσεις που απαιτούνται για την κάλυψή τους, τις οποίες ίδρυσε τον Αύγουστο όπως και τις νέες οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια για Νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς εικαστικών και θεατρολόγους. Ωστόσο, είχε ήδη πραγματοποιήσει τις υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις και αποσπάσεις), με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί που έλαβαν μετάθεση σε άλλη περιοχή από την πρώτη τους επιλογή διαπίστωσαν πως δημιουργήθηκαν νέες οργανικές θέσεις στην περιοχή της 1ης επιλογής τους, που συνήθως ταυτίζεται με τον τόπο κατοικίας τους. Οργανικές θέσεις, που δεν ήταν γνωστές τον Δεκέμβριο του 2024, περίοδο που υποβάλλουν οι εκπαιδευτικοί αίτηση μετάθεσης και που δεν τους δόθηκε το δικαίωμα να τις διεκδικήσουν, όπως ζήτησαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Το ΥΠΑΙΘΑ, αντί να δώσει λύση στο “μπάχαλο” που δημιούργησε, προσπάθησε με προφορικές οδηγίες να διαχειριστεί τις δίκαιες αντιδράσεις και μετέφερε την ευθύνη στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με αποτέλεσμα, άλλα να γίνονται σε μία περιοχή και άλλα σε μια άλλη. Έτσι:
– Ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ακυρώνουν τις τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις που έκαναν τον Απρίλιο/Μάιο του 2025 και να τα ξανακάνουν όλα από την αρχή, αναστατώνοντας τις ζωές εκατοντάδων εκπαιδευτικών που προγραμμάτισαν τη ζωή τους με βάση την τοποθέτησή τους σε σχολείο και άλλες όχι.
– Σε ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα δοθεί η δυνατότητα να αιτηθούν βελτίωση θέσης, με βάση τις νέες οργανικές θέσεις που δημιουργήθηκαν, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο οικείο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ενώ σε άλλες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, αυτή η δυνατότητα θα δοθεί.
– Καλούν εκπαιδευτικούς που είναι στη Διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ να διεκδικήσουν οργανική θέση και την επόμενη ημέρα τις ανακαλούν.
Την κατάσταση αυτή, που υποτιμά κάθε έννοια δικαιοσύνης και ισονομίας, κατήγγειλαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και δεκάδες εκπαιδευτικά σωματεία.
Ερωτάται η κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για την αποκατάσταση όλων των αδικιών, με ενιαίο τρόπο, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και την διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων».