Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής, τοποθετήθηκε η Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη, εξαπολύοντας εφ’ όλης της ύλης επίθεση στις εξαετείς πολιτικές της ΝΔ, σε σχέση με τον ελληνικό σιδηρόδρομο, που ως γνωστόν κατέληξαν στα 57 θύματα των Τεμπών πριν από δύο χρόνια.
Ειδικότερα, η βουλευτής Λάρισας τόνισε πως και το νέο νομοσχέδιο της ΝΔ -4ο στη σειρά- διαχειρίζεται τον σιδηρόδρομο αποσπασματικά, με αντικρουόμενες, αλλά και κυρίως προκλητικά παλαιοκομματικές διατάξεις και πολιτικές μεταξύ διαδοχικών ηγεσιών της κυβερνώσας παράταξης (κ.κ. Καραμανλής, Σταϊκούρας, Δήμας-Κυρανάκης).
Η Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΠΑΣΟΚ εστίασε στις διατάξεις του νομοσχεδίου, με τις οποίες η κυβέρνηση προωθεί:
-και πάλι τις απευθείας αναθέσεις χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες, ως συνήθως σε γαλάζιους “ημετέρους’’, παρακάμπτοντας τις θεσμοθετημένες διαδικασίες και θέτοντας ζήτημα θεσμικής εκτροπής από τις ευρωπαϊκές οδηγίες περί δημοσίων συμβάσεων (άρθρ. 44).
-το κυβερνητικά πολυδιαφημισμένο σύστημα γεωεντοπισμού, το οποίο ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί υποκατάστατο του κεντρικού ευρωπαϊκού προτύπου ασφαλείας ETCS (European Train Control System) -και ας το “πουλάει’’ η ΝΔ στους “ιθαγενείς’’ ως τέτοιο (αρθρ.5).
Ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε η Ευαγγελία Λιακούλη στους εκτός ΑΣΕΠ γαλάζιους διορισμούς στον σιδηρόδρομο (άρθρ. 20, 25 και 34), αλλά και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (άρθρ.19), κατηγορώντας την κυβέρνηση του Μητσοτάκη ότι ακόμη δεν έχει πάρει κανένα μάθημα από το εθνικό τραύμα των Τεμπών, όπως φάνηκε π.χ. από τον παράνομο διορισμό του μοιραίου σταθμάρχη των Τεμπών από νυν στέλεχός της, χωρίς ωστόσο κανένα “λαλίστατο’’ κυβερνητικό στέλεχος ή την περιβόητη “Ομάδα (Αν-)Αλήθειας’’ να τολμά να πει τα πράγματα με το όνομά τους.
Στο ίδιο πλαίσιο τόνισε πως: «η ΝΔ χρεώνει όλα τα κακώς κείμενα και τα σκάνδαλα επί των ημερών της στο …ΠΑΣΟΚ, στις αδυναμίες του “DNA της φυλής μας’’ ή στα 400 χρόνια οθωμανικής κατοχής ή στο “αργοκίνητο, βαθιά δυσλειτουργικό κράτος’’ του οποίου η συντηρητική παράταξη αποτελεί τον πιο μεγάλο θιασώτη, υποστηρικτή και χορηγό -αν βέβαια κοιταχτεί στον “εθνικό καθρέπτη’’ που επικαλέστηκε ο κ. Μητσοτάκης και δεν αναλωθεί σε στείρα συνθήματα περί “αξιολόγησης’’, αγκαλιά όμως στα τοπικά τραπεζώματα με τους “φραπέδες’’, τους “χασάπηδες’’ και άλλες εγκληματικές φιγούρες που σκεφτόταν μέχρι και να δολοφονήσουν μια ευσυνείδητη υπάλληλο, όπως η κα Τυχεροπούλου του ΟΠΕΚΕΠΕ…».
Ενώ η Ευαγγελία Λιακούλη κατέληξε: «η κυβερνητική παράταξη, οι υπουργοί και οι βουλευτές της θα ψηφίσουν απόψε και αυτή το νομοσχέδιο για τη δήθεν ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου, αποδεικνύοντας και στον πλέον καλόπιστο απέναντί τους πολίτη πως τίποτα δεν έμαθαν, τίποτα δεν άκουσαν, τίποτα δεν είδαν από τον θάνατο των 57 αδικοχαμένων ταξιδιωτών της μοιραίας αμαξοστοιχίας, το δράμα των οικογενειών τους και τον δίκαιο θυμό ενός ολόκληρου λαού. Μόνη “έγνοια’’ της ΝΔ είναι οι κομματικές “business as usual’’ και η διατήρηση της εξουσίας με κάθε θεμιτό και κυρίως αθέμιτο τρόπο. Μέχρι να διοριστεί και το τελευταίο “γαλάζιο παραπαίδι’’, μέχρι να εξανεμιστεί και το τελευταίο ευρώ των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων, μέχρι η κατάπτωση της χώρας να είναι τέλεια σε όλους τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και δείκτες και η ηθική χρεοκοπία μιας κυβέρνησης μόνο κατ’ όνομα “ευρωπαϊστικής’’ να γίνει ακόμη πιο καταφανής, ακόμη πιο ταπεινωτική, αφού οι πολιτικές της αποτελούν πλέον ευθεία προσβολή στο πρόσωπο όλων των Ελλήνων και των Ελληνίδων».