Σε ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού κ. Σ. Ζαχαράκη, προχώρησε η Ευαγγελία Λιακούλη, Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας, σε σχέση με την έντονη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί, λόγω της λειτουργίας μεγάλων τμημάτων δημοτικών σχολείων, με 25 μαθητές και μαθήτριες, όπως συμβαίνει π.χ. στην περίπτωση του 14ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.
Στο δε, κείμενο της ερώτησής της η βουλευτής Λάρισας επισημαίνει τα εξής:
«Μεγάλο προβληματισμό στην τοπική κοινωνία της Λάρισας και ιδίως στο γονεϊκό κίνημα της πόλης δημιουργεί η ύπαρξη τμημάτων στα δημοτικά σχολεία, αποτελούμενων από 25 παιδιά, ακόμη και στις μικρές τάξεις του Δημοτικού, όπως στην περίπτωση του 14ουκαι του 27ου Δημοτικών Σχολείων Λάρισας.
Ειδικότερα, και όπως καταγγέλλουν με κοινή τους ανακοίνωση, τέσσερις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων δύο διαφορετικών Δημοτικών Σχολείων και δύο Νηπιαγωγείων της Λάρισας, τόσο μεγάλα τμήματα για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού αποτελούν μια ‘’απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική’’ πρακτική, η οποία με την πρόφαση της ‘’εξοικονόμησης πόρων’’ επιδεινώνει την εκπαιδευτική καθημερινότητα των δύο ανωτέρω εκπαιδευτικών μονάδων, δυσκολεύοντας αμφότερα τα σχολεία, αφού υπονομεύει τον προγραμματισμό τους, ‘’φορτώνοντας με επιπλέον πίεση μαθητές και μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικούς’’.
Όπως επιπλέον τονίζεται στην κοινή ανακοίνωση των εν λόγω Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων, το πιο πάνω πλαίσιο λειτουργίας μικρών τάξεων του δημοτικού αδυνατεί να λάβει υπόψη και να παρέχει προβλέψεις για τις ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες ή τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι Γονείς και Κηδεμόνες των παραπάνω σχολικών μονάδων καταλήγουν πως αυτή η πρακτική επιπλέον παραβιάζει βασικούς κανόνες αδειοδότησης και πυρασφάλειας, ενώ καταλήγουν πως ‘’υπάρχουν γνωματεύσεις και διαγνώσεις που αγνοούνται βάναυσα, αδέρφια που στέλνονται σε διαφορετικά σχολεία, υπάρχουν άδικοι νόμοι που μαζεύουν τα παιδιά σε τάξεις-αποθήκες, υπάρχει μια διοίκηση που κλείνει τα αυτιά αντί να στηρίζει, υπάρχει εκτεταμένη υπογεννητικότητα που αποδεικνύει πόσο λάθος και καταστροφική είναι αυτή η πολιτική».
Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι η παιδαγωγική διαδικασία ξεκάθαρα υπονομεύεται, όταν μικροί μαθητές και μαθήτριες ‘’διδάσκονται’’, ‘’στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες’’, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται στην επιστολή διαμαρτυρίας των τεσσάρων Λαρισαϊκών Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και επειδή η δημόσια παιδεία μιας χώρας της Ε.Ε., όπως η Ελλάδα, δεν επιτρέπεται να χαρακτηρίζεται από ‘’υποχρηματοδοτημένα σχολεία, με κτίρια που καταρρέουν, δασκάλους που ποτέ δεν επαρκούν, ανάγκες που ποτέ δεν καλύπτονται και μια μόνιμη πίεση στους γονείς να συμβάλλουν οικονομικά με κάθε τρόπο’’ για θέματα τα οποία θα εξασφάλιζε η Πολιτεία και οι υπηρεσίες της», η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτάει την αρμόδια υπουργό, αν είναι υπ’ όψη της το πρόβλημα που δημιουργείται στη λειτουργία του 14ου και του 27ου Δημοτικών Σχολείων Λάρισας, «καθώς και αν σκοπεύει προβεί στη δημιουργία δύο τμημάτων στην Α’ τάξη του 14ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, από το νέο σχολικό έτος, αποδεικνύοντας έμπρακτα και στο πεδίο, τη στήριξή της στη δημιουργία συγκεκριμένων προϋποθέσεων για μια ποιοτική, δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση, για τα εν λόγω δημοτικά σχολεία της πόλης της Λάρισας».