Με αφορμή τη διάνοιξη της οδού Τάκη Τσιόγκα και την ολοκλήρωση του εσωτερικού δακτυλίου, αναφέρονται τα εξής από τη Λαϊκή Συσπείρωση Λάρισας:
“Η προχθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για το θέμα της διάνοιξης της οδού Τ. Τσιόγκα και η ολοκλήρωση ως κομμάτι του εσωτερικού δακτυλίου, ανέδειξε για άλλη μια φορά την στόχευση του. Η διοίκηση Μαμάκου ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με το σχέδιο της προηγούμενης του Καλογιάννη και υλοποιεί με ορισμένες μικροδιαφορές τον διακηρυγμένο στόχο το ΣΒΑΚ, που είναι να απαλλάξει το εμπορικό κέντρο της πόλης από την κίνηση των οχημάτων, μεταφέροντας το στις όμορες συνοικίες, διαμορφώνοντας μια ασφυκτική κατάσταση. Μάλιστα έχει το θράσος αυτό να το εμφανίζει ότι θα αποτελέσει λύση για την ΄΄ήπιο και ανοιχτό παραπήνειο μέτωπο΄΄!!!!
Το σχέδιο της διάνοιξης και της ολοκλήρωσης του εσωτερικού δακτυλίου στο συγκεκριμένο σημείο μήκους 4 χιλιομέτρων, θα αποκόψει ένα πολύ σημαντικό μέρος της συνοικίας του Αγ. Αθανασίου από το ποτάμι και θα οδηγήσει χιλιάδες οχήματα να περνάνε ακόμη και έξω από τις πόρτες των σπιτιών.
Το σχέδιο έκτρωμα πραγματικά, όχι μόνο δεν θα μετατρέψει σε περιοχή ήπιας κυκλοφορίας τη συνοικία του Αγ. Αθανασίου στην Κρανώνος, αλλά θα καταστρέψει ένα φυσικό ΚΧ χώρο, ένα πάρκο, προσθέτοντας ένα τεράστιο εμπόδιο για την πρόσβαση στην παρόχθια ζώνη του Πηνειού ποταμού. Καθώς η ‘’Κρανώνος’’ δεν γίνεται δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, αλλά παραμένει δρόμος διπλής κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 40χλμ. Ταυτόχρονα διαμορφώνεται και ένας δεύτερος δρόμος διπλής κατεύθυνσης ήπιας κυκλοφορίας, που θα αποτελέσει ένα ακόμη φυσικό εμπόδιο προς το ποτάμι περνώντας στην κυριολεξία έξω από την αυλή του 8ου Γυμνασίου για να κουμπώσει στον κυκλικό κόμβο της ΔΕΥΑΛ.
Επιπλέον το συγκεκριμένο σχέδιο θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στο ήδη επιβαρυμένο και υποβαθμισμένο από πλευράς χώρων 8ο Γυμνάσιο (απέναντι από τη ΔΕΥΑΛ), καθώς θα καταστρέψει τα δύο γήπεδα 5Χ5 που βρίσκονται όπισθεν του σχολείου, τα οποία το σχολείο διεκδικούσε για να αναπνεύσει, καθώς αποτελούν ζωτικό χώρο, περικυκλώνοντάς το από οδικές αρτηρίες και δυο νέους κυκλικούς κόμβους, στην οδό Λαγού και στη ΔΕΥΑΛ, όπου προβλέπει ότι θα κουμπώσει ο εσωτερικός δακτύλιος.
Ταυτόχρονα οι μικροαλλαγές που προβλέπει το συγκεκριμένο σχέδιο με τα δαιδαλώδες ζικ-ζακ που προβλέπει στην οδό Αθηνάς, Κρανώνος και οι μονοδρομήσεις σε συνδυασμό με την άθλια κατάσταση που θα διαμορφωθεί στην Ανθ. Γαζή λόγο της μείωσης των λωρίδων κυκλοφορίας από δυο σε μία, θα οδηγήσει σε ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο όλη την περιοχή σε μέρες και ώρες αιχμής.
Όμως ποιον ωφελεί το συγκεκριμένο εγχείρημα; Βεβαίως αυτές οι παρεμβάσεις και τα έργα δεν εξυπηρετούν γενικά και αόριστα την «κοινωνία», αλλά στοχευμένα τις επιδιώξεις μερίδων του κεφαλαίου σε διάφορους κλάδους.
Γιατί και από τη προχθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο αποδείχθηκε ότι στις προτεραιότητες και της παρούσας δημοτικής αρχής της ΝΔ, δεν είναι η διασφάλιση της ποιότητας ζωής των Λαρισαίων, αλλά η με κάθε κόστος αναβάθμιση του κέντρου, ώστε να γίνει ακόμη πιο θελκτικό στα επιχειρηματικά συμφέροντα του τουρισμού, της εστίασης κα της ψυχαγωγίας με ντεκόρ τις αρχαιότητες και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.
Ενώ με την ελεγχόμενη στάθμευση που ήδη εφαρμόζεται και την οποία ψήφισαν μαζί ο τωρινός δήμαρχος αλλά και η Συμπαράταξη και οι υπόλοιποι στο δημοτικό συμβούλιο, πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης, έχει οδηγήσει τους Λαρισαίους στο να βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη ακόμη και για να μπορούν να μπούνε στα σπίτια τους.
Ταυτόχρονα οι παρεμβάσεις που θα γίνουν σε συγκεκριμένο κομμάτι της εσωτερικής κοίτης του Πηνειού και το κόψιμο μεγάλων δέντρων θα επιφέρουν νέο δυσμενές περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην περιοχή, επηρεάζοντας σημαντικά το μικρόκλιμά της. Γιατί είναι αστείο το επιχείρημα της δημοτικής αρχής ότι με το σχέδιο της που προβλέπει ότι θα διαμορφώσει νέο χώρο πρασίνου 10στρ, με εστίες γκαζόν και χαμηλή καλλωπιστική βλάστηση, μπορεί να εξισορροπήσει την απώλεια δεκάδων ή και εκατοντάδων μεγάλων δέντρων που θα αφαιρεθούν από την περιοχή.
Το σχέδιο της διοίκησης Μαμάκου για την ολοκλήρωση του εσωτερικού δακτυλίου αποτελεί στην ουσία αθέτηση των προεκλογικών υποσχέσεων του στους κατοίκους της συνοικίας. Προσπαθεί με διάφορα τεχνάσματα να πείσει ότι είναι διαφορετικής φιλοσοφίας από το προηγούμενο του κ. Καλογιάννη, όμως η ουσία είναι ότι ακολουθεί πιστά τη γραμμή του ΣΒΑΚ.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Λάρισας δεν είναι γενικώς ενάντια στην ολοκλήρωση του εσωτερικού δακτυλίου, αλλά διαφωνούμε να ολοκληρωθεί κατά αυτό τον τρόπο στο κομμάτι που αφορά τις διανοίξεις στις οδούς Τ. Τσιόγκα και Κρανώνος. Η θέσης μας είναι να παρακάμπτεται η κυκλοφορία των οχημάτων μέσω της Γεωργιάδου και της γέφυρας του Αλκαζάρ στην Γρ. Λαμπράκη, και να κουμπώνει στον μοναδικό ουσιαστικά δακτύλιο της πόλης, στον κυκλικό κόμβο της ΔΕΥΑΛ. Όσον αφορά τις παρεμβάσεις στις οδούς ‘’Τ. Τσιόγκα’’ και ‘’Κρανώνος’’ δεν διαφωνούμε να γίνουν αναπλάσεις και να πέσουν ορισμένα κτίσματα ώστε για να γίνει διαπλάτυνση του δρόμου και των πεζοδρομίων. Ώστε η μεν τ. Τσιόγκα να παραμείνει ως αρτηρία διπλής κατεύθυνσης, και στην Κρανώνος να γίνει ήπιας κυκλοφορίας δρόμος διπλής κατεύθυνσης, να μην καταστραφεί το πάρκο που υπάρχει, να αναβαθμιστεί η παιδική χαρά και φυσικά να ανακατασκευαστούν και να βελτιωθούν τα γήπεδα 5Χ5 όπισθεν του 8ου Γυμνασίου, ώστε να είναι απόλυτα λειτουργικό για τις ανάγκες του σχολείου και των κατοίκων της συνοικίας.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Λάρισας καλεί τους κατοίκους της περιοχής να παλέψουν στην πράξη να αναθεωρηθεί το σχέδιο του ΣΒΑΚ και όσα αυτό προβλέπει για την συγκεκριμένη περιοχή της πόλης. Εξάλλου το ΣΒΑΚ δεν είναι «ευαγγέλιο» αλλά ένας μηχανισμός κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης που τις προτεραιότητές του μπορεί να τις θέτει κάθε φορά εκείνος που το παραγγέλνει. Και εδώ ακριβώς ο λαός της συνοικίας και όλης της πόλης μπορεί να έχει λόγο, βάζοντας ο ίδιος τις δικές του ανάγκες στο προσκήνιο”.