Η λήψη Κανονιστικής Απόφασης που αφορά στην έγκριση της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του έργου «Ολοκλήρωση Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας τμήμα Α» απασχόλησε την αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Λάρισας, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας και Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων, Ευάγγελο Παπαλέξη, να παρουσιάζει μια πρόταση παραποτάμιας διαδρομής και δημιουργίας πράσινου πυρήνα, με επίκεντρο τις οδούς Τσιόγκα, Κραννώνος και Αθηνάς.
«Η οδός Κραννώνος διαπιστωμένα παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις… Σύμφωνα με την πρόταση οι οδοί Τσιόγκα, Κραννώνος και Αθηνάς παραμένουν ως έχουν από άποψη ροής και ανακατασκευάζονται, ενώ παράλληλα δημιουργείται μια πρότυπη παραποτάμια διαδρομή με τη συνύπαρξη αυτοκινήτου, ποδηλάτου και πεζών, με φύτευση και δημιουργία ενός πράσινου πυρήνα 10 στρεμμάτων δίπλα στο ποτάμι», περιέγραψε ο κ. Παπαλέξης, καλώντας το σώμα να υπερψηφίσει μια πρόταση «που αποτρέπει την πίεση προς το κέντρο συνδέοντας τον πολίτη με τον Πηνειό».
«Πρόκειται για έργο που θα συνοδεύσει τη Λάρισα τα επόμενα 20 χρόνια. Θα προκύψουν μεγάλα προβλήματα. Ό,τι αλλαγές να κάνετε οι δρόμοι είναι καθορισμένοι και η κίνηση συγκεκριμένη, ενώ με την πρότασή σας ο δακτύλιος δεν ολοκληρώνεται», τόνισε εκ μέρους της «Συμπαράταξης» ο Γιώργος Σούλτης, σημειώνοντας μάλιστα πως η μελέτη είναι υπογεγραμμένη από τον ΣΒΑΚ, με τον δημοτικό σύμβουλο, Δημήτρη Μαβίδη, να μιλά για τροποποίησή της χωρίς να έχουν τηρηθεί οι σχετικές διαδικασίες.
«Είναι ένα σχέδιο “κοπτοραπτική” που αθετεί προεκλογικές σας υποσχέσεις. Στη φιλοσοφία του το έργο είναι το ίδιο… Η δημοτική αρχή παίζει πολιτικό παιχνίδι με τους κατοίκους, ενώ η γειτονιά θα είναι αποκλεισμένη και το 8ο Γυμνάσιο δε θα βρίσκει ζωτικό χώρο να αναπνεύσει», τόνισε ο επικεφαλής της ΛΑΣΥ, Πέτρος Κρίκης, επισημαίνοντας και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.
«Βλέπουμε τα προβλήματα του ΣΒΑΚ, ωστόσο δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν το κέντρο χωρίς αυτό. Θα προτιμούσα αυτή η συζήτηση που έγινε με την υπηρεσία να είχε μέσα και συγκοινωνιολόγους… Δε με κάνει ασφαλή που σήμερα δεν είναι εδώ το ΤΕΕ για να καταθέσει επιστημονική άποψη… Αν ήμουν κάτοικος της Κραννώνος δε θα ήμουν ευτυχής», τόνισε ο επικεφαλής της δημοτικής ομάδας της «Συμπαράταξης», Δημήτρης Δεληγιάννης.
Στη δευτερολογία του ο κ. Παπαλέξης σημείωσε πως οι όποιες τροποποιήσεις γίνονται με βάση τον νόμο, προσθέτοντας πως πριν από την τελική μελέτη πάρθηκαν γνώμες επιστημονικά τεκμηριωμένες και υπήρξε διαβούλευση.
«Ακούσαμε κινδυνολογίες, όταν το ΣΒΑΚ υλοποιήθηκε με μετρήσεις του 2011. Δε δημιουργούμε φραγμούς, προσπαθούμε να ενσωματώσουμε το ποτάμι και εξασφαλίζουμε πιο ασφαλή μετακίνηση για όλους. Και η προηγούμενη δημοτική αρχή προχώρησε σε σχετικές τροποποιήσεις χωρίς τροποποίηση του ΣΒΑΚ. Οι όποιες αλλαγές στην αρχική μελέτη έγιναν σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες, ενώ ο χώρος του πρασίνου υπερδιπλασιάζεται σε μια έκταση 10 στρεμμάτων», τόνισε ο δήμαρχος Λαρισαίων, Θανάσης Μαμάκος, χαρακτηρίζοντας «αυθαίρετα» τα συμπεράσματα περί επιβάρυνσης της οδού Κραννώνος.
«Η πρόταση όπως διαμορφώθηκε δείχνει ότι έγινε μια πολύ επισταμένη δουλειά, που θα προσφέρει στην πόλη», κατέληξε, ενώ η εισήγηση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.
Ε.Π.
ΦΩΤΟ: Θ. Μπιάλας // LarissaPress