O πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια, στη διάρκεια της συζήτησης για τις τρεις προτάσεις σύστασης προανακριτικής επιτροπής σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών, ζήτησε την παραπομπή του τόσο στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής όσο και στη συνέχεια στο Δικαστικό Συμβούλιο.
Απευθυνόμενος στους 297 βουλευτές, τόνισε την ανάγκη απονομής δικαιοσύνης και για τον ίδιο, ξεκαθαρίζοντας ότι στηρίζει την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για συγκρότηση προανακριτικής. Παράλληλα, προέτρεψε και τους υπόλοιπους βουλευτές να πράξουν το ίδιο, ώστε –όπως είπε– η υπόθεση να κριθεί από τον αρμόδιο δικαστή.
«Δεν θα ξεχάσω ποτέ εκείνη τη νύχτα», είπε στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Καραμανλής, που αναφέρθηκε στα όσα έγιναν στις 28 Φεβρουαρίου 2025. «Τα δάκρυά μου ήταν αληθινά. Οι εικόνες αυτές είναι ζωντανές μέσα μου. Τα Τέμπη είναι εθνική τραγωδία, όμως έγιναν και πεδίο σφοδρής αντιπαράθεσης κι εγώ βρέθηκα στο κέντρο μιας αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε πολιτική εκμετάλλευση».
«Θέλω να ζητήσω προσωπικά από τον καθένα να υπερψηφίσουν την πρόταση της Ν.Δ. ακόμα και με εκείνους που θεωρούν άδικη την παραπομπή μου. Δεν θα κρυφτώ. Ξέρω ότι είμαι αθώος. Εκείνη η νύχτα σημάδεψε χιλιάδες ανθρώπους ανάμεσά τους και μένα», είπε ο κ. Καραμανλής.
«Η απουσία μου από τα ΜΜΕ παρερμηνεύτηκε ως ενοχή. Οι πολίτες ζητούν καλύτερο σιδηρόδρομο και σε αυτούς θέλω να απευθυνθώ σήμερα και να εξηγήσω ότι έκανα όσα μπορούσα στη διάρκεια της θητείας μου. Δεν ολιγώρησα, το αντίθετο», σημείωσε.
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «δικαιοσύνη θέλουν οι γονείς. Δικαιοσύνη όμως θέλω κι εγώ. Στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της Ν.Δ. για τη σύσταση προκαταρκτικής. Θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της δικαιοσύνης».
Σε ό,τι αφορά τον διορισμό του σταθμάρχη, ο πρώην υπουργός είπε ότι «δεν ήταν ρουσφέτι, ήταν δημόσιος υπάλληλος που κατατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας».
«Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση. Η ετήσια επιχορήγηση δεν μπορούσε να γίνει πριν το 2022, λόγω του μακροπρόθεσμου σχεδίου που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018. Δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά κινηθήκαμε μέσα στα επιτρεπόμενα δημοσιονομικά όρια. Ολοκλήρωσα χρέος 10 δισ. από τη δεκαετία του 1980. Με τη διαγραφή εξυγιάνθηκε η οικονομική θέση της εταιρείας. Ο ΟΣΕ εντάχθηκε στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου. Συνολικά έδωσα περίπου 400 εκατ. ευρώ για κονδύλια στον ΟΣΕ», σημείωσε σε άλλο σημείο ο κ. Καραμανλής.
«Δεν κώφευσα στις επιστολές», συμπλήρωσε, ο πρώην υπουργός, σημειώνοντας ότι ενίσχυσε τον ΟΣΕ με 417 θέσεις εργασίας και περίπου 400 εκατ. ευρώ. «Μακάρι να είχα μπορέσει παραπάνω. Το δυστύχημα δεν έγινε επειδή δεν βάλαμε λεφτά στον σιδηρόδρομο», τόνισε.
«Η Κομισιόν από το 2013 ζητούσε να γίνει Εθνική Αρχή Ασφάλειας. Η απαίτηση υλοποιήθηκε το 2013, που η ΡΑΣ ορίζεται ως η μοναδική αρχή ασφάλειας για τους σιδηροδρόμους», ανέφερε.
«Δεν ζήτησε κανείς να κλείσει ο σιδηρόδρομος. Ούτε οι συνδικαλιστές, ούτε η ΡΑΣ, ούτε κανείς. Αλλά πώς θα έκλεινε νόμιμα ο σιδηρόδρομος, όταν υπήρχε πιστοποιητικό ασφαλείας που χορήγησε η ΡΑΣ στον ΟΣΕ για πέντε χρόνια έως το 2026. Πώς θα έκλεινε ο σιδηρόδρομος όταν η Hellenic Train είχε πάρει πιστοποιητικό ασφαλείας λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα», σημείωσε.
«Πήρα πάνω μου την απόφαση να ολοκληρωθεί η 717. Το ελεγκτικό συνέδριο έκανε νόμιμες όλες τις παρατάσεις. Το ελεγκτικό έκρινε νόμιμες όλες τις παρατάσεις. Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί οι παρατάσεις οδήγησαν σε καθυστέρηση», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.
«Τήρησα απόλυτα τη νομιμότητα και για αυτό θέλω πρώτος εγώ την κρίση της δικαιοσύνης. Ως υπουργός ανέλαβα την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Στο ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν έχει προηγούμενο. Δεν κρύφτηκα στις εκλογές. Τα Τέμπη δεν έγιναν γιατί παρανομήσαμε ή επειδή είχαμε άλλες επιλογές που δεν εφαρμόσαμε. Πρέπει να είμαστε ενωμένοι για 3 λόγους. Για να σταθούμε δίπλα τους. Να βρούμε την αλήθεια, για άλλη μια φορά είδαμε τη σκοτεινή πλευρά της ελληνικής πολιτικής».