Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να πατάει και πάλι σε γερά θεμέλια με την αναθέρμανση της αγοράς αυτοκινήτου τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα και τις ταξινομήσεις αυτών να τρέχουν με θετικούς ρυθμούς στη χώρα μας (οι πωλήσεις το πρώτο τετράμηνο του 2025 σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρσι).
Οι νέες ηλεκτρικές προτάσεις εμπλουτίζουν τις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών, με το κράτος να δίνει άλλη μια ευκαιρία, επεκτείνοντας το επιδοτούμενο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 με αρκετές διαφοροποιήσεις ως προς τα ποσά της επιδότησης παρέχοντας τη δυνατότητα να συμμετέχουν ακόμη περισσότεροι δικαιούχοι.
Συγκεκριμένα, πλέον η βασική επιδότηση για όσους επιλέξουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αγγίζει τα 3.000 ευρώ (αντί για 9.000 ευρώ που ήταν με τα προηγούμενα προγράμματα επιδότησης). Σημαντική διαφοροποίηση, ότι η επιδότηση μπορεί να αγγίζει το ύψος των 4.500 ευρώ αν συνδυαστεί με την απόσυρση παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκινήτου (με αυτόν τον τρόπο δίνεται και η ευκαιρία να αποσύρονται από τους δρόμους χιλιάδες αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, πιθανόν ασυντήρητα που επιβαρύνουν τους ελληνικούς δρόμους).
Οπως αναφέρει και το αρμόδιο υπουργείο, με αυτόν τον τρόπο γίνεται μία προσπάθεια προώθησης περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά, ανοίγοντας τη βεντάλια σε όσους επιθυμούν, ιδιώτες ή επιχειρήσεις, να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο εκμεταλλευόμενοι την κρατική επιδότηση.
Σαφώς, σε σχέση με το παρελθόν μπορεί να υπάρχει σημαντική διαφορά, όμως με αυτόν τον τρόπο γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων δικαιούχων.
Ακόμη μεγαλύτερο είναι το όφελος για τις δικαιούχους που έχουν έδρα τα νησιά. Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα που έχουν έδρα σε νησί, η επιδότηση αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται και άλλα οικονομικά μπόνους, όπως η αγορά έξυπνου φορτιστή που επιδοτείται με το ποσό των 400 ευρώ, ενώ για ΑμεΑ υπάρχει επιπλέον όφελος 1.000 ευρώ.
Στους νέους έως 29 ετών τρέχει έξτρα ποσό, πλέον της επιδότησης, 500 ευρώ, ενώ στις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες υπάρχει επιπλέον έξτρα επιδότηση 1.000 έως 2.000 ευρώ.
Εξίσου σημαντικό επειδή και αυτή η αγορά ως επί το πλείστον κινείται μέσω χρονομίσθωσης, η επιδότηση παρέχεται είτε αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό μέσω της λιανικής αγοράς, είτε το αποκτήσει μέσω λίζινγκ με το ποσό να είναι ίδιο και στις δύο περιπτώσεις.
Παραδείγματα
Για παράδειγμα ένα μικρό, ηλεκτρικό κινέζικο μοντέλο που η τιμή εκκίνησής του είναι από 20.900 ευρώ με την κρατική επιδότηση θα αγγίξει τις 17.900 ευρώ. Η συγκεκριμένη τιμή του είναι πλέον – ίσως και φθηνότερη – στα επίπεδα άλλων αυτοκινήτων πόλης αντίστοιχης ισχύος και με καλό επίπεδο εξοπλισμού.
Στα μεσαία ηλεκτρικά μοντέλα που το κόστος αγοράς σε ένα γερμανικό ηλεκτρικό είναι στα 31.000 ευρώ η νέα του τιμή με το όφελος της επιδότησης είναι στα 28.000 ευρώ ενώ αν συνδυαστεί με το μπόνους της απόσυρσης η τιμή του πέφτει στις 26.500 ευρώ.
Το νέο πρόγραμμα δεν θα επιδοτεί μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την αγορά δίκυκλων, τρίκυκλων και τετράκυκλων μοτοποδηλάτων με ποσά από 700 έως 1.500 ευρώ αλλά και η αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων έως 500 ευρώ και ηλεκτρικών αναπηρικών αμαξιδίων.