LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Νέο εργαλείο AI αποκαθιστά φθαρμένα έργα τέχνης σε λίγες ώρες

14 Ιουνίου 2025, 16:35
–
Τεχνολογία
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Μια νέα τεχνική που βασίζεται στην AI και άλλα εργαλεία υπολογιστικής ανάλυσης υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη συντήρηση έργων Τέχνης, καθιστώντας την εξειδικευμένη αυτή διαδικασία λιγότερο χρονοβόρα και κοστοβόρα.

Αυτό σημαίνει ότι φθαρμένοι πίνακες ζωγραφικής θα μπορούν να αποκατασταθούν μέσα σε λίγες ώρες, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Υπό κανονικές συνθήκες η διαδικασία ζημιών λόγω φυσικής φθοράς, όπως ρωγματώσεις στο χρωματικό στρώμα και αποκολλήσεις, μπορεί να απαιτήσει χρόνια δουλειάς από ειδικούς συντηρητές. Εξ ου και συνήθως περιορίζεται σε έργα ανεκτίμητης αξίας.

Η νέα τεχνική βασίζεται σε εργαλεία υπολογιστικής ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ψηφιακής ανακατασκευής του έργου. Αυτή στη συνέχεια εκτυπώνεται πάνω σε ένα διαφανές φύλλο πολυμερούς, το οποίο εφαρμόζεται προσεκτικά πάνω στον πίνακα.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Guardian, ο μεταπτυχιακός ερευνητής Alex Kachkine από το MIT εφαρμόζοντας την εν λόγω τεχνική αποκατέστησε έναν πίνακα του 15ου αιώνα, που αποδίδεται στον ανώνυμο Ολλανδό ζωγράφο «Master of the Prado Adoration». Ο πίνακας παρουσιάζει μεγάλη λεπτομέρεια, αλλά είναι φανερά χωρισμένος σε τέσσερα πάνελ, με χιλιάδες μικρά σημεία όπου έχει φύγει το χρώμα και με εκτενείς ρωγματώσεις.

Η νέα τεχνική βασίζεται σε εργαλεία υπολογιστικής ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ψηφιακής ανακατασκευής έργων Τέχνης

«Η ζημιά επικεντρώνεται σε μικρές, πολύπλοκες λεπτομέρειες», δήλωσε ο ίδιος, οι οποίες για να αποκατασταθούν με την παραδοσιακή τεχνική θα απαιτούνταν περίπου 200 ώρες εργασίας. «Το έργο έχει υποστεί φθορά αιώνων» πρόσθεσε.

Μια ιδιαίτερη αλλά ταχύτερη εργασία αποκατάστασης

Ο Kachkine ξεκίνησε τη δουλειά του με σάρωση του πίνακα για τον εντοπισμό των κατεστραμμένων σημείων – συνολικά 5.612 περιοχές που χρειάζονταν αποκατάσταση. Δημιούργησε ένα ψηφιακό «προστατευτικό» αρχείο, προσθέτοντας ψηφιακά στίγματα και αντιγράφοντας μοτίβα από άλλα σημεία του πίνακα. Ακόμη και το πρόσωπο ενός βρέφους που έλειπε, ανακατασκευάστηκε με βάση παρόμοια έργα του ίδιου καλλιτέχνη.

Το τελικό αποτέλεσμα εκτυπώθηκε σε φύλλο πολυμερούς, περάστηκε με βερνίκι για να σταθεροποιηθεί και τοποθετήθηκε πάνω στο έργο. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν 57.314 χρώματα για να συμπληρωθούν οι ζημιές. Αν και η αποκατάσταση δεν είναι τέλεια, βελτιώνει αισθητά την εικόνα του έργου.

«Ήταν μεγάλη ανακούφιση να δω το αποτέλεσμα έπειτα από χρόνια προσπάθειας να λειτουργήσει αυτή η μέθοδος», δήλωσε ο ίδιος.

Η εν λόγω μέθοδος, η οποία παρουσιάστηκε στο περιοδικό Nature, μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε βερνικωμένους πίνακες με λεία επιφάνεια, ώστε να τοποθετείται σωστά το φύλλο. Επιπλέον, το φύλλο μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα, χωρίς να αφήσει ίχνη στο αρχικό έργο.

Ο Kachkine ελπίζει πως η τεχνική θα επιτρέψει σε μουσεία και γκαλερί να επαναφέρουν στη δημοσιότητα φθαρμένους πίνακες που μέχρι σήμερα θεωρούνταν «δευτερεύοντες» για παραδοσιακή συντήρηση. Παραδέχεται, ωστόσο, πως υπάρχουν και ηθικά ζητήματα, όπως το κατά πόσο είναι αποδεκτό να καλύπτεται ένα έργο με μεμβράνη, αν επηρεάζεται η εμπειρία του θεατή και αν είναι θεμιτή η ανακατασκευή χαρακτηριστικών με αντιγραφή από άλλα έργα.

Ο καθηγητής Χάρτμουτ Κουτσκέ από το Πανεπιστήμιο του Όσλο χαρακτήρισε από την πλευρά του τη μέθοδο ως έναν πιο γρήγορο και οικονομικό τρόπο αποκατάστασης.

«Μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως σε έργα χαμηλής οικονομικής αξίας, που μέχρι τώρα βρίσκονταν αποθηκευμένα και μακριά από το κοινό», σημείωσε, «αλλά παράλληλα ανοίγει τον δρόμο για την ευρύτερη πρόσβαση του κοινού στην τέχνη, φέρνοντας στο φως έργα που είχαν σχεδόν ξεχαστεί».

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Τεχνολογία

Τέλος εποχής για το δορυφορικό πιάτο, η τηλεόραση πάει στο… διαδίκτυο

17/08/2025, 10:45
Τεχνολογία

Η τεχνητή νοημοσύνη και η παραπλάνηση μέσω των φωτογραφιών

16/08/2025, 07:53
Τεχνολογία

Το ChatGPT ωθεί τους εφήβους στα ναρκωτικά και τον αυτοτραυματισμό, σύμφωνα με μελέτη

15/08/2025, 21:20
Τεχνολογία

Το Chat GPT τον έστειλε στο νοσοκομείο

12/08/2025, 20:50
Τεχνολογία

Έρευνα: Η ΑΙ μπορεί να οδηγήσει σε ψυχώσεις

09/08/2025, 12:12
Τεχνολογία

Instagram: Σύγχυση στους χρήστες με το νέο κουμπί αναδημοσίευσης

08/08/2025, 21:56
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result