LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Τζιατζιάς: Μόλις το 1,2% των δημοσίων υπαλλήλων έχουν χαμηλή απόδοση 

Ο πρόεδρος του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Λάρισας Μιχάλης Τζιατζιάς μιλάει στη LarissaPress για την αξιολόγηση

5 Ιουνίου 2025, 01:57
–
Ρεπορτάζ
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Της Εύας Καλογήρου

Στο Μέγαρο Μαξίμου πραγματοποιήθηκε χθες η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες και των αποτελεσμάτων της εσωτερικής αξιολόγησης δημόσιων υπαλλήλων.

Η έρευνα διεξήχθη ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Αξιολόγησης Δημόσιας διοίκησης, από τις 6 έως τις 31 Μαΐου.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, στη διαδικασία αξιολόγησης συμμετείχαν 65.000 πολίτες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στην πλειονότητά τους οι πολίτες που έλαβαν μέρος στην αξιολόγηση ήταν «αυστηροί» στη βαθμολογία τους, τόσο για τους δήμους όσο και για συγκεκριμένες υπηρεσίες αιχμής.

Διαφαίνεται μια σαφής τάση αρνητικής αξιολόγησης, τόσο των υπηρεσιών που χαρακτηρίζονται από γραφειοκρατία όσο και εκείνων των υπηρεσιών στις οποίες απαιτείται φυσική παρουσία του πολίτη στο γκισέ για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων τους με έγγραφα. Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσονται φορείς όπως το Κτηματολόγιο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), οι Αστικές Συγκοινωνίες, η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), οι Υπηρεσίες Αδειών Μεταναστών και οι υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι 65.000 πολίτες επιβραβεύουν το ψηφιακό κράτος. Τις πιο υψηλές βαθμολογίες τις έδωσαν στις ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ αντίθετα χαμηλά βαθμολόγησαν ζητήματα που έχουν σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση όπως τα πεζοδρόμια, την στάθμευση και τους χώρους πρασίνου.

5.000 δημόσιοι υπάλληλοι πήραν άριστα και 8.000 ήταν οι άριστοι προϊστάμενοι.

Ο  πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε ότι η αξιολόγηση θα συνεχιστεί και όσοι την αρνούνται, ουσιαστικά αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες.

Στόχος της έρευνας, η οποία θα επαναλαμβάνεται ανά εξάμηνο, είναι η συλλογή πολύτιμης πρωτογενούς πληροφορίας σχετικά με την αντίληψη των πολιτών για τις παρεχόμενες από το Δημόσιο υπηρεσίες, τόσο του κεντρικού κράτους όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελούν χρήσιμο εργαλείο για την ιεράρχηση των αναγκών των πολιτών και τον σχεδιασμό των απαραίτητων δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων.

Στα αξιοσημείωτα είναι ότι με το νέο “σύστημα” εντοπίζονται πλέον πιο ξεκάθαρα οι χαμηλής απόδοσης υπάλληλοι, φτάνοντας, σύμφωνα με τα στοιχεία, τους 2.102.

Κληθείς να σχολιάσει τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν, ο πρόεδρος του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Λάρισας Μιχάλης Τζιατζιάς δήλωσε στη LarissaPress:

«Η χθεσινή παρουσίαση αριθμητικών στοιχείων από την κυβέρνηση για τα περί της αξιολόγησης στο Δημόσιο έχει πολλές αναγνώσεις.

Καταρχάς για το χώρο του Δημοσίου τομέα δεν σημαίνουν και πολλά για τους εργαζόμενους καθώς η διαδικασία της αξιολόγησης για την οποία επαίρεται η κυβέρνηση (με τις λογικές ενστάσεις της ΑΔΕΔΥ) εφαρμόζεται κάθε έτος εδώ και χρόνια στις υπηρεσίες του Δημοσίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην αξιολόγηση συμμετείχαν 172.474 υπάλληλοι, εκ των οποίων 22.725 προϊστάμενοι. Η αξιολόγηση έγινε στη βάση 186.836 τιθέντων στόχων.

Με το νέο “σύστημα” εντοπίζονται  οι χαμηλής απόδοσης υπάλληλοι, φτάνοντας, σύμφωνα με στοιχεία, τους 2.102.

Κάνοντας όμως τον υπολογισμό επί του συνόλου: 2.102/172.474=0.01219 * 100 = 1,219%

Εκ του μαθηματικού αποτελέσματος δηλαδή προκύπτει ότι μόλις το 1,2% των υπαλλήλων έχουν χαμηλή απόδοση!!!

Όπως γίνεται αντιληπτό δεν ανακαλύφτηκε και η Αμερική με την παρουσίαση αυτών των στοιχείων. Το συγκεκριμένο ποσοστό εργαζομένων με προβλήματα, ελλείψεις ή ανεπάρκεια λίγο πάνω λίγο κάτω είναι δεδομένο και γνωστό.

Θα συμφωνήσουμε εν μέρει με την υφυπουργό Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη πως όλοι θέλουμε ένα ψηφιακό αποτελεσματικό και ανθρωποκεντρικό Δημόσιο, το οποίο όχι μόνο να μην αποτελεί εμπόδιο στον πολίτη αλλά σύμμαχό του στην ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, στην υποδοχή νέων επενδύσεων και στην υποστήριξη του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας.

Πώς θα επιτευχθεί όμως αυτό; Μόνο με αξιολόγηση; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ.

Καταρχάς είναι απαραίτητη η οικονομική επιτέλους αναβάθμιση των ΔΥ οι οποίοι τα τελευταία χρόνια εξαπατώνται με παροχές -φιλοδωρήματα , έχουν απωλέσει από το 2012 τον13 ο και τον 14 ο μισθό και ζουν- όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες- με την καθημερινή ακρίβεια που εξανεμίζει τους πενιχρούς μισθούς τους σε λίγες μέρες.

Η υποστελέχωση και η υποχρηματοδότηση των υπηρεσιών του Δημοσίου είναι δεδομένη . Ένας εργαζόμενος πλέον έχει αντικείμενα για τα οποία θα έπρεπε να απασχολούνται ισάριθμοι συνάδελφοί του.

Συμπερασματικά πέραν λοιπόν από την παρουσίαση των αριθμητικών αποτελεσμάτων που η κυβέρνηση υιοθετεί ως δεδομένα, καλά είναι να σκύψει και στα άλλα τεράστια ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τα οποία -εάν λυθούν- θα ενισχύσουν την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες.

Όχι μόνο αξιολόγηση, για λαϊκή κατανάλωση, αλλά και πραγματική στήριξη συνολικά του Δημοσίου Τομέα».

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας

  1. Οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Ελληνικού Δημοσίου, έχουν μια σχετικά ομοιόμορφη αξιολόγηση σε όλη τη χώρα, με επιμέρους ζητήματα να εμφανίζονται ανά φορέα σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.
  2. Στη συντριπτική πλειοψηφία των αξιολογήσεων των κρατικών φορέων η αξιολόγηση είναι ευθέως ανάλογη με τον φόρτο εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αξιολόγηση των υπηρεσιών αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, όπου οι χαμηλότερες αξιολογήσεις παρατηρούνται σε περιοχές όπου υπάρχει αυξημένη ανάγκη για άδειες διαμονής λόγω εποχιακών αναγκών (όπως η Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία, Κέρκυρα, Ρόδος). Αντίστοιχα, το κτηματολόγιο παρουσιάζει χαμηλότερη αξιολόγηση είτε εκεί που έχει καθυστερήσει η κτηματογράφηση (Κέρκυρα) είτε εκεί που υπάρχουν εκκρεμότητες (Δωδεκάνησα, Ηράκλειο).
  3. Η ικανοποίηση για την αστική συγκοινωνία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας εξαρτάται από την εξυπηρέτηση της περιοχής από μέσα σταθερής τροχιάς και, ιδίως, το μετρό. Οι δήμοι με τη χαμηλότερη, συγκριτικά, αξιολόγηση είναι αυτοί οι οποίοι δεν έχουν ευχερή πρόσβαση στο μετρό. Η Θεσσαλονίκη εμφανίζει μεγαλύτερη ομοιογένεια, με τον δήμο Παύλου Μελά και τον περιαστικό δήμο της Χαλκηδόνας να είναι αυτοί με τη χαμηλότερη σχετικά αξιολόγηση.
  4. Οι ψηφιακές υπηρεσίες του Gov.gr λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση καθολικά και ανεξαρτήτως ηλικιακής ομάδας των ερωτώμενων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σημαντική αποδοχή των εισιτηρίων αγώνων επαγγελματικού ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης στο gov.gr wallet, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των περιοχών όπου εδρεύουν επαγγελματικές ομάδες αυτών των αθλημάτων. Χρειάζεται βελτίωση η πλατφόρμα για αναφορά περιστατικών παραβατικότητας από/σε ανηλίκους ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη «ορατότητα» της εφαρμογής.
  5. Το γνωστό ζήτημα της κατάστασης του οδικού δικτύου στη νησιωτική Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από την αξιολόγηση των δρόμων αρμοδιότητας περιφέρειας με την Κρήτη, το Ιόνιο και τα Δωδεκάνησα να έχουν τη χαμηλότερη βαθμολογία.
  6. Στον τομέα της αυτοδιοίκησης, υπάρχουν περιπτώσεις δήμων με σχετικά υψηλή βαθμολογία τόσο σε μεγάλες αστικές περιοχές, όσο και σε μικρότερους, περιφερειακούς δήμους. Η σχετική βαθμολογία των αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες ερωτήσεων, γεγονός όμως, απολύτως λογικό, καθώς οι εν λόγω αρμοδιότητες έχουν να κάνουν με τον βασικό πυρήνα της καθημερινότητας των πολιτών.
  7. Τα πλέον προβληματικά στοιχεία εντοπίζονται στην κατάσταση του οδικού δικτύου (στους οποίους τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει έργα για φυσικό αέριο, αποχέτευση, οπτικές ίνες) και στα πεζοδρόμια (των οποίων η κατάσταση συμπαρασύρει και την αξιολόγηση των υποδομών για τα Άτομα με Αναπηρία). Οι χώροι στάθμευσης στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ζητούμενο, όπως επίσης και η ανάγκη βελτίωση της επίδοσης της ανακύκλωσης απορριμμάτων σχεδόν στο σύνολο των δήμων.
  8. Χαμηλή βαθμολογία λαμβάνουν οι υπηρεσίες δόμησης, με τις χαμηλότερες αξιολογήσεις να συγκεντρώνουν υπηρεσίες δήμων που πρόσφατα απασχόλησαν αρνητικά τη δημοσιότητα.
  9. Οι δύο ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων (καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμός) συγκεντρώνουν ελαφρά καλύτερη βαθμολογία σε σχέση με τον μέσο όρο των υπόλοιπων υπηρεσιών.
  10. Υπάρχει ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων και αναζήτησης/δημιουργίας κατάλληλων εργαλείων και διαδικασιών για τη βελτίωσή τους.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Δήμοι Ν. Λάρισας

Στις θέσεις τους όλοι οι ναυαγοσώστες για την κάλυψη των παραλιών στον δήμο Αγιάς

06/06/2025, 06:58
Ρεπορτάζ

Προβληματισμός για τη μεταφορά της λαϊκής αγοράς της Τετάρτης

05/06/2025, 02:00
Αθλητισμός

AEL FC ARENA: Και πάλι στα… μανταλάκια

05/06/2025, 01:47
Λάρισα

«Ζούγκλα» το πρώην ακίνητο της «Ελληνικής Μέριμνας» στην καρδιά της Λάρισας (ΦΩΤΟ-VIDEO)

04/06/2025, 07:29
Ρεπορτάζ

Λάρισα: Μάστιγα οι τηλεφωνικές απάτες για δήθεν τροχαία ατυχήματα

04/06/2025, 07:20
Ρεπορτάζ

Πολύωρη κατάθεση πολυτραυματία του δυστυχήματος των Τεμπών στον εφέτη ανακριτή (φωτο-βίντεο)

03/06/2025, 17:09
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700 & 6944175828
Υπεύθυνος: Λευτέρης Παπαστεργίου
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

© 2019 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result