Λίγες ημέρες πριν από την επίσημη πρεμιέρα του νέου Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, από τη Δευτέρα 2 Ιουνίου, ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων κ. Ευάγγελος Παπαλέξης μίλησε για τις αλλαγές που έρχονται στο κέντρο της πόλης, αλλά και τα οφέλη από την εφαρμογή του νέου συστήματος.
«Το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης είναι ένα σύγχρονο ευέλικτο σύστημα που χρησιμοποιείται σε πολλές πόλεις που έχουν προηγμένα συστήματα διαχείρισης έξυπνης κινητικότητας για τη βελτιστοποίηση της στάθμευσης.
Καθορίζει ζώνες στάθμευσης, κατηγορίες χρηστών και προσπαθεί με πεπερασμένη προσφορά να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση στάθμευσης στην πόλη. Στόχος είναι η αναβάθμιση ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος στην πόλη, με τη μείωση των ρύπων και την άναρχη στάθμευση.
Ο πολίτης θα μπορεί να σταθμεύει χρησιμοποιώντας ένα απλό και εύκολο σύστημα, θα είναι ηλεκτρονικό και θα ελαχιστοποιεί τις γραφειοκρατικές δυσκολίες, εξασφαλίζονται θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους, ενώ η εφαρμογή του κινητού θα είναι ευρέως διαδεδομένη για να μπορούν να την χρησιμοποιούν και οι επισκέπτες της πόλης.
Ο Δήμος με το συγκεκριμένο σύστημα ενσωματώνει τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της έξυπνης κινητικότητας επιλέγοντας λύσεις με αυξημένη διασυνδεσιμότητα ενώ αναμένεται να βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία μειώνοντας την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, αλλά και την ηχορύπανση».
Τιμολογιακή Πολιτική
Η πρωτοβουλία του Δήμου Λαρισαίων έχει στόχο να ενισχύσει την ομαλή λειτουργία της πόλης, να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κέντρου και να προσφέρει ένα οικονομικά προσιτό και δίκαιο σύστημα στάθμευσης.
Το μοντέλο αυτό επιτυγχάνει τον καλύτερο συνδυασμό κόστους και διάρκειας στάθμευσης, προσφέροντας στους πολίτες μια λειτουργική και βιώσιμη λύση.
Για τον λόγο αυτό, έχει ένα από τα φθηνότερα τιμολόγια των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην Ελλάδα, συγκριτικά με τα πληθυσμιακά κριτήρια της περιοχής.
Αν εξετάσουμε το κόστος και τους περιορισμούς στάθμευσης σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, διαπιστώνουμε πως η Λάρισα στοχεύει σε μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ κόστους και διαθεσιμότητας:
Βόλος: 3 ευρώ για 3 ώρες.
Θεσσαλονίκη: 5,10 ευρώ για 3 ώρες και 6,80 ευρώ για 4 ώρες (δλδ 1,70 ευρώ ανά ώρα).
Αθήνα: 6 ευρώ για 3 ώρες (0,50 ευρώ ανά μισή ώρα με αυξανόμενη κλιμάκωση).
Λαμία: 2 ευρώ για 2 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Χανιά: 4 ευρώ για 4 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Ιωάννινα: 3 ευρώ για 3 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Άρτα: 2 ευρώ για 2 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Τρίκαλα: 2,40 ευρώ για 3 ώρες (0,60 ευρώ η ώρα για τις 2 πρώτες ώρες και 1,20 ευρώ για την τρίτη).
ΛΑΡΙΣΑ: 0,80 ευρώ ανά ώρα (μέγιστο κόστος 4,80 ευρώ για 6 ώρες)
Αναλυτικές οδηγίες για την εφαρμογή Flowbird
Από που την «κατεβάζω»;
Το κατέβασμα της εφαρμογή Flowbird γίνεται από τα αντίστοιχα app stores.
Πώς λειτουργεί;
Αφού γίνει η εγγραφή του χρήστη εισάγετε ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος. (Μπορούν να εισαχθούν πολλοί αριθμοί κυκλοφορίας σε έναν μόνο λογαριασμό.) Στη συνέχεια ο χρήστης επιλέγει την τοποθεσία που βρίσκεται από τον χάρτη που εμφανίζεται στην οθόνη και στην περίπτωση που ο χρήστης δεν γνωρίζει που βρίσκεται το σημείο στάθμευσης, ενεργοποιεί το GPS.
Ο χρόνος και το κόστος στάθμευσης προσαρμόζονται με βάση την περιστροφή του τροχού που εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη.
Αφού επιλεγεί η επιθυμητή χρονική διάρκεια στάθμευσης χρησιμοποιώντας τον <<ΤΡΟΧΟ>> και ο χρήστης :
• Ελέγξει τα στοιχεία που έχει καταχωρήσει
• Επιλέξει το πότε η εφαρμογή θα του υπενθυμίσει τον χρόνο λήξης στάθμευσης
• Επιλέξει την επιθυμητή τραπεζική κάρτα για την πληρωμή της στάθμευσης
• Εισάγει τα στοιχεία της τραπεζικής κάρτας του ( χρεωστική ή πιστωτική )
οριστικοποιείται η <<ΑΓΟΡΑ>>
Σημείωση: με την εφαρμογή υπάρχει η δυνατότητα ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ.
Παράδειγμα: Αν ένας επισκέπτης σταθμεύσει στο ΜΠΛΕ ΔΙΚΤΥΟ και επιλέξει στον τροχό μέσω της εφαρμογής διάρκεια στάθμευσης μία ώρα και 15 λεπτά, τότε θα πληρώσει 1,00 ευρώ.
Πώς μπορώ να καταχωρήσω την πιστωτική/χρεωστική κάρτα μου και να κάνω την πληρωμή; Πως βγάζω το εισιτήριο;
Η πληρωμή με εφαρμογή για έξυπνο κινητό τηλέφωνο θα γίνεται ως εξής: Την πρώτη φορά που ο χρήστης θα θελήσει να πληρώσει το τέλος στάθμευσης με το κινητό του τηλέφωνο, θα εγκαταστήσει τη σχετική εφαρμογή και θα εισάγει τον αριθμό κυκλοφορίας ενός ή περισσοτέρων αυτοκινήτων. Επίσης, θα εισάγει και τα στοιχεία της πιστωτικής/χρεωστικής του κάρτας, με την οποία θα πληρώνει. Τα στοιχεία αυτά θα μπορούν να αλλάξουν, όταν το επιθυμεί ο χρήστης. Όταν θα φθάσει σε διαθέσιμη θέση στάθμευσης, η εφαρμογή του θα δείχνει σε χάρτη το σημείο που βρίσκεται, καθώς και τις χρεώσεις που ισχύουν στο συγκεκριμένο σημείο. Ο χρήστης θα δηλώνει τη χρονική διάρκεια που πρόκειται να σταθμεύσει και η κάρτα του θα χρεώνεται με το ποσό που αναλογεί.
Πώς ορίζεται ο χρόνος στάθμευσης από την εφαρμογή;
Ο χρόνος και το κόστος στάθμευσης προσαρμόζονται με βάση την περιστροφή του τροχού που εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη. Αφού επιλεγεί η επιθυμητή χρονική διάρκεια στάθμευσης χρησιμοποιώντας τον <<ΤΡΟΧΟ>> και ο χρήστης : • Ελέγξει τα στοιχεία που έχει καταχωρήσει • Επιλέξει το πότε η εφαρμογή θα του υπενθυμίσει τον χρόνο λήξης στάθμευσης • Επιλέξει την επιθυμητή τραπεζική κάρτα για την πληρωμή της στάθμευσης • Εισάγει τα στοιχεία της τραπεζικής κάρτας του ( χρεωστική ή πιστωτική ) οριστικοποιείται η <<ΑΓΟΡΑ>>
Πώς ορίζεται ο χρόνος στάθμευσης από τα παρκόμετρα;
Μετά την πληκτρολόγηση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος ο χρήστης εισάγει ένα – ένα τα κέρματα στον κερματοδέκτη. Αν για κάποιο λόγο επιθυμεί να ακυρώσει την τελευταία εισαγωγή κέρματος το κέρμα επιστρέφεται πιέζοντας το κόκκινο πλήκτρο «Χ». Μετά από κάθε εισαγωγή κέρματος εμφανίζεται στην οθόνη το συνολικό ποσό πληρωμής και η ώρα λήξης της διάρκειας στάθμευσης. Όταν ολοκληρωθεί η εισαγωγή κερμάτων εκδίδεται απόδειξη με όλα τα στοιχεία πληρωμής και το τέλος του χρόνου στάθμευσης.
Σημειώνεται ότι, η συσκευή δέχεται κέρματα ΕΥΡΩ από 10 λεπτά και άνω. Η απόδειξη αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο για τον χρήστη – δεν τοποθετείται στο όχημα.
Αν ακυρώσω εισιτήριο στάθμευσης που έχω εκδώσει, παίρνω τα χρήματα πίσω;
Το εισιτήριο στάθμευσης δεν ακυρώνεται αν έχει οριστικοποιηθεί η αγορά του.
Φωτογραφίες και βίντεο: Θανάσης Μπιάλας// LarissaPress