Της Εύας Καλογήρου
Μείωση του τζίρου έχει προκαλέσει στην τοπική επιχειρηματικότητα της Λάρισας το διαδικτυακό εμπόδιο, το οποίο αποτελεί μια ιδιαίτερη καταναλωτική συνήθεια των νέων ανθρώπων και έχει διαμορφώσει μια νέα πραγματικότητα.
Το λιανικό εμπόριο οπισθοχώρησε ραγδαία την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, ενώ οι επιχειρηματίες οφείλουν να “δαμάσουν” τις νέες προκλήσεις.
Για κυριαρχία των πολυεθνικών και των e-shops κάνει λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, σε δηλώσεις του στη LarissaPress.

Μιλώντας για τις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κ. Παπαδόπουλος τονίζει: “Tα ιντερνετικά καταστήματα είναι επιχειρήσεις και πλατφόρμες παγκόσμιες όπως το Temu και το Shein κλπ με αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης προϊόντα, από την άλλη είναι κοστολογικά κάτω, μέχρι 150 ευρώ δεν υπάρχουν δασμοί και έτσι βρίσκουν διάφορα τερτίπια και πουλάνε πανευρωπαϊκά και παγκόσμια. Ωστόσο, δεν έχουμε τον ίδιο ΦΠΑ και δεν είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος”.
Την ίδια στιγμή, η αγορά δεν κινήθηκε ικανοποιητικά το Πάσχα όπως σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, αποδίδοντας την μειωμένη κίνηση στα οικονομικά προβλήματα που φέρνουν ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.
Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ούτε το Πάσχα ήταν αυτό που περιμέναμε και μέχρι σήμερα δεν διανύουμε την καλύτερη εποχή, μια εποχή που μας ταλανίζουν μόνο τα προβλήματα. Τα ανελαστικά έξοδα των επιχειρήσεων τα τελευταία τρία χρόνια αυξήθηκαν τουλάχιστον κατά 50 με 70%, αναλόγως την επιχείρηση, σε ό,τι αφορά τα ενοίκια, τους λογαριασμούς ενέργειας κλπ.
Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί στο ναδίρ διότι έχουν να πληρώσουν πρώτα τις ανελαστικές δαπάνες των νοικοκυριών και μετά ό,τι περισσεύει να πάει στην κατανάλωση αλλά δυστυχώς δεν περισσεύει τίποτα και φθάνει 20-25 του μηνός και δεν υπάρχουν χρήματα στην οικογένεια για να μπορέσει να καταναλώσει».
Οι έμποροι υποστηρίζουν ότι οι τράπεζες αντί να προσφέρουν στήριξη επιβαρύνουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τη στιγμή που η δυσβάστακτη φορολογία πλήττει ολοένα και περισσότερο τα καταστήματα.
Ερωτηθείς για τα λουκέτα στην αγορά της πόλης, ο πρόεδρος του ΕΣΛ επισημαίνει ότι δεν μπορούμε να έχουμε σαφή εικόνα.
“Αλλάζουν χέρια οι επιχειρήσεις, το ισοζύγιο των κλειστών και ανοιχτών επιχειρήσεων μπορεί να φαίνεται το ίδιο, αλλά η ποιότητα του καταστήματος που κλείνει και του άλλου που ανοίγει δεν είναι η ίδια”.
Τέλος, ο κ. Παπαδόπουλος έκλεισε τη συνέντευξη μας με την εξής φράση:
“Η αγορά είναι κλίμα και χρήμα, όταν το ένα από τα δύο μας λείπει, η συνταγή δεν είναι σωστή”.
Και ίσως η παραπάνω πρόταση να χαρακτηρίζει την κατάσταση αυτήν την περίοδο, η βαθιά και παρατεταμένη ύφεση της ελληνικής οικονομίας είχε και εξακολουθεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο, με τους εμπόρους πάντως να ευελπιστούν σε καλύτερες μέρες.
























