LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

16 Μαΐου 2025, 11:49
–
Οικονομία
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Σημάδια σταθερότητας αλλά και έντονων μετασχηματισμών εμφανίζει η ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία μετρήσεων Circana στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).

Ειδικότερα, η Ελλάδα παρουσίασε μηδαμινή αύξηση της τιμής μονάδας στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, μόλις κατά 0,1% στις τελευταίες 52 εβδομάδες  – από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη.

Την ίδια περίοδο, χώρες όπως η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία κατέγραψαν αυξήσεις 2,7%, 1,8% και 1,7% αντίστοιχα. Η Ισπανία κινήθηκε στο 1,1%, η Ιταλία στο 0,9%, ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη χώρα που εμφάνισε μείωση στις τιμές (-1,2%).

Πέρα από τη συγκράτηση των τιμών, η ελληνική αγορά σημείωσε και ισχυρή άνοδο στις πωλήσεις. Η Ελλάδα και η Ισπανία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλούμενα τεμάχια, με 3,3%, ενώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους, με αύξηση τζίρου κατά 5,9% και πωλήσεων τεμαχίων κατά 4% στο πρώτο τρίμηνο του 2025, διατηρώντας την τάση ενίσχυσης που ξεκίνησε το 2023.

Σνακ, κατανάλωση στο σπίτι και private label

Παράλληλα, σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων. Ο σύγχρονος καταναλωτής εμφανίζεται περισσότερο ενήμερος, επιλεκτικός και προσωπικά εμπλεκόμενος στις αγορές του. Όπως σημείωσε ο Παναγιώτης Μπορέτος, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Circana Hellas, «ο καταναλωτής ενδιαφέρεται εκ νέου για τον εαυτό του», επηρεαζόμενος από ποικίλους παράγοντες όπως το περιβάλλον, τα social media, η ποιότητα, η διατροφή και οι προσφορές στο ράφι.

Οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στις τιμές και στους όγκους. Οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων μεταβάλλονται, με τα σνακ να καταναλώνονται πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Προτιμώνται υγιεινά, θρεπτικά, εύκολα στη μεταφορά και λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, ενισχύεται η κατανάλωση εντός του σπιτιού, με το 86% των γευμάτων να καταναλώνονται εκεί, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η κατηγορία των “heat and eat” γευμάτων, δηλαδή γευμάτων που ετοιμάζονται σε λιγότερο από πέντε λεπτά, η οποία αναπτύσσεται ταχέως διεθνώς — αν και στην Ελλάδα το μερίδιό της παραμένει χαμηλό (1,5%).

Αξιοσημείωτη είναι και η αυξανόμενη προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον κατέχουν μερίδιο 27% στην Ελλάδα, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση (39% στη Δυτική Ευρώπη). Ωστόσο, καταγράφεται και μια πρώτη κάμψη στην ένταση των προωθητικών ενεργειών, λόγω της εφαρμογής του νέου Κώδικα Δεοντολογίας.

Η ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει ανθεκτικότητα, με συγκράτηση τιμών, αυξημένες πωλήσεις και προσαρμογή στα νέα καταναλωτικά πρότυπα. Την ίδια στιγμή, η στροφή προς το «σπίτι», η ενδυνάμωση των private label προϊόντων και η αναζήτηση ποιότητας και καινοτομίας υποδεικνύουν πως η μάχη για την προτίμηση του καταναλωτή μεταφέρεται πλέον πέρα από την τιμή: Στο προϊόν, στην εμπειρία και στις αξίες.

Βέττας (ΙΟΒΕ): Το ελληνικό νοικοκυριό δεν νιώθει πλούσιο

Θετικά αποτιμά τις εξελίξεις στον κλάδο των τροφίμων στην Ελλάδα ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, κ. Νίκος Βέττας υπογραμμίζοντας ότι οι επενδύσεις των τελευταίων ετών έχουν συμβάλει ουσιαστικά στη δυναμική πορεία του τομέα.

Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ο κ. Βέττας επεσήμανε ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν καταφέρει να υπερδιπλασιάσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα μέσα σε μία δεκαετία, με τις εξαγωγές τροφίμων να ανέρχονται πλέον στα 7 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, ο ίδιος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις γενικότερες ανισορροπίες στην οικονομία, επισημαίνοντας ότι η εικόνα παραμένει «μεικτή». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζουν θετικότερες προσδοκίες σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τα ελληνικά νοικοκυριά διατηρούν πιο απαισιόδοξες προσδοκίες».

Ο κ. Βέττας σημείωσε ότι παρά τη σταδιακή ανάκαμψη του συστήματος χρηματοδότησης και τη βελτίωση της αγοράς εργασίας, η καθημερινότητα των πολιτών παραμένει πιεστική. «Αν δει κανείς τη συνολική εικόνα της χρηματοδότησης, διαπιστώνει ότι υπάρχει πρόοδος. Όμως, το μέσο ελληνικό νοικοκυριό εξακολουθεί να μη νιώθει πλούσιο. Και αν συγκρίνουμε το επίπεδο των δαπανών με τον πραγματικό μισθό, εύκολα καταλαβαίνουμε γιατί αισθάνεται έτσι».

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Οικονομία

ΥΠΕΘΟ για έκθεση Fitch: Επιβεβαίωση της «αταλάντευτης πορείας ανάκαμψης της χώρας»

17/05/2025, 10:03
Οικονομία

Στην τσιμπίδα της ΑΑΔΕ, ανασφάλιστα, ακινητοποιημένα και οχήματα με απλήρωτα τέλη

17/05/2025, 09:32
Οικονομία

Ο οίκος Fitch αναβάθμισε τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από σταθερές

17/05/2025, 08:33
Οικονομία

Προσλήψεις μέσω εφαρμογής στο κινητό προωθεί το Υπουργείο Εργασίας

16/05/2025, 19:15
Οικονομία

Επιδόματα: Οι πληρωμές e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ την εβδομάδα 19-23 Μαΐου

16/05/2025, 18:00
Λάρισα

Ενημερωτικό σεμινάριο στη Λάρισα με θέμα: Τελευταίες εξελίξεις στο My Data, την ηλεκτρονική τιμολόγηση και το ψηφιακό Δελτίο Αποστολής “

16/05/2025, 13:26
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700 & 6944175828
Υπεύθυνος: Λευτέρης Παπαστεργίου
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

© 2019 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result