LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Μαθητές του Πειραματικού Λυκείου Καρδίτσας ζουν την εκπαιδευτική εμπειρία της κινητικής αναψυχής

11 Μαΐου 2025, 16:20
–
Περιβάλλον
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

«Όταν η επιστήμη συναντά την παιδαγωγική πράξη και η φύση γίνεται το πεδίο μάθησης, τότε οι μαθητές δεν μαθαίνουν απλώς, αλλά μεταμορφώνονται», αναφέρει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Χάρης Κουθούρης.

Αυτό ακριβώς συνέβη με τους μαθητές της Β’ Λυκείου του Πειραματικού Λυκείου Καρδίτσας, οι οποίοι συμμετείχαν σε ένα πρότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινητικής αναψυχής στο φυσικό περιβάλλον, βασισμένο στα ευρήματα της πρόσφατης επιστημονικής μελέτης «Learning in Nature», που δημοσιεύτηκε το 2025 στο περιοδικό Education Sciences.

Η μελέτη, η οποία φέρει την υπογραφή του Εργαστηρίου «Επιστήμες Ελεύθερου Χρόνου: Φύση, Σπορ, Τέχνες» του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αποτελεί μία από τις πιο πλήρεις και τεκμηριωμένες προσπάθειες για τη συστηματική καταγραφή των επιδράσεων της υπαίθριας δραστηριότητας στην ανάπτυξη των νέων. Αναλύοντας δεδομένα από χιλιάδες συμμετέχοντες, η μελέτη, σύμφωνα με όσα τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ κ. Χάρης Κουθούρης, τεκμηριώνει ότι η επαφή των παιδιών και εφήβων με το φυσικό περιβάλλον ενισχύει την ψυχική ανθεκτικότητα, την κοινωνική συνδεσιμότητα και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τρεις άξονες καθοριστικής σημασίας για τη σύγχρονη αγωγή.

Αυτά τα επιστημονικά δεδομένα δεν έμειναν στη θεωρία. Εφαρμόστηκαν στην πράξη, μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από φοιτητές της ειδικότητας «Κινητική Αναψυχή», υπό την εποπτεία των καθηγητών Αγλαΐας Ζαφειρούδη και Χάρη Κουθούρη. Το πρόγραμμα περιλάμβανε έναν πλούσιο κύκλο βιωματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες εξελίχθηκαν σε ένα οργανικό σύνολο εμπειριών μάθησης. Οι μαθητές, όπως τονίζουν και οι δυο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας και δραστηριότητες χτισίματος εμπιστοσύνης, ομαδικές ασκήσεις στρατηγικής και επίλυσης προβλημάτων, καθώς και δράσεις συνεργασίας σε μικρές ομάδες μέσα στο δασικό περιβάλλον. Επιπλέον, ακολούθησαν πρακτικές γιόγκα και πιλάτες στη φύση, που πρόσφεραν πολύτιμες στιγμές κίνησης, χαλάρωσης και ενδοσκόπησης. Η εμπειρία ολοκληρώθηκε με αναστοχαστικούς κύκλους συζήτησης, μέσα από τους οποίους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν σε βάθος την προσωπική και συλλογική τους εμπλοκή. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενίσχυσαν ουσιαστικά τις δεξιότητες επικοινωνίας, ανέπτυξαν ηγετικές ικανότητες και καλλιέργησαν σεβασμό τόσο για τη φύση όσο και για το ίδιο τους το σώμα.

«Δεν ήξερα ότι μπορούσα να χαλαρώσω τόσο πολύ. Ένιωσα σαν να σταμάτησε ο χρόνος για λίγο», ανέφερε ο Φάνης, μαθητής της Β’ Λυκείου.

«Όσα μελετήσαμε στη θεωρία, τα είδαμε να υλοποιούνται μπροστά μας, με αυθεντικά χαμόγελα, συναισθήματα, επαφή με τη φύση», λέει ο Δημήτρης Πρεδάρης, συμμετέχων φοιτητής της ειδικότητας.

«Αυτή η δράση είναι η ουσία της σύγχρονης εκπαίδευσης. Μάθηση μέσω αληθινής εμπειρίας, με επιστημονική βάση, σωματικό και συναισθηματικό αντίκτυπο», υπογραμμίζει η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του σχολείου, Λίνα Μουζιούρα.

Η καθηγήτρια Αγλαΐα Ζαφειρούδη, συντονίστρια της επιστημονικής ομάδας, σημειώνει: «Η φύση αποτελεί ένα μοναδικό πλαίσιο μάθησης που ενεργοποιεί το σώμα, το συναίσθημα και τη σκέψη ταυτόχρονα. Αυτό που πετύχαμε εδώ ήταν η εφαρμογή της επιστήμης με τρόπο ζωντανό, ανθρώπινο και βαθιά μετασχηματιστικό για τα παιδιά».

Την ερευνητική προσέγγιση πλαισιώνει και η κοινωνική διάσταση: «Η έρευνα δεν πρέπει να μένει σε αρχεία, πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία. Αυτή η δράση πέτυχε ακριβώς αυτό», δηλώνει ο καθηγητής Χάρης Κουθούρης, διευθυντής του Εργαστηρίου.

Το Πειραματικό Λύκειο Καρδίτσας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δημιούργησαν ένα φωτεινό παράδειγμα σύγχρονης, διεπιστημονικής εκπαίδευσης που ενώνει τη γνώση με την εμπειρία, την έρευνα με την καθημερινότητα των μαθητών. Ένα μοντέλο που δεν απαντά μόνο στις ανάγκες της εκπαίδευσης του σήμερα, αλλά προτείνει και τον δρόμο για το σχολείο του αύριο.

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Περιβάλλον

Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Ρεκόρ ζέστης τον Απρίλιο

02/05/2025, 21:55
Περιβάλλον

Οι τέσσερις “νικητές” της κλιματικής αλλαγής

20/04/2025, 20:18
Περιβάλλον

Οι πλημμύρες επηρέασαν το 2024 πάνω από 400.000 άτομα στην Ευρώπη

15/04/2025, 10:01
Περιβάλλον

Αναδασώσεις με μαθητές και Δασικές Υπηρεσίες της Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας

12/04/2025, 08:39
Περιβάλλον

Τεχνητή νοημοσύνη: Υπερδιπλασιασμός της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας για τα κέντρα δεδομένων μέχρι το 2030

10/04/2025, 19:43
Περιβάλλον

Σπάνια εμφάνιση Γαλαζολαίμη στον υγρότοπο της Αρτέμιδας

27/03/2025, 23:31
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700 & 6944175828
Υπεύθυνος: Λευτέρης Παπαστεργίου
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

© 2019 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result