Της Εύας Καλογήρου
Όλοι αξιολογούμαστε, διαμηνύει η κυβέρνηση και από χθες δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες, μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, να αξιολογήσουν δεκάδες κρίσιμες υπηρεσίες του Δημοσίου με στόχο τη διαρκή βελτίωση του κράτους.
Την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr, όπου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ανά εξάμηνο υπηρεσίες φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, παρουσίασαν οι υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Έτσι, με τους κωδικούς TaxisNet μπορούμε στην πλατφόρμα «axiologisi.ypes.gr» να απαντήσουμε σε περίπου 50 ερωτήσεις για 45 υπηρεσίες και φορείς. Πρόσβαση έχουν περίπου 5 εκατομμύρια Έλληνες και αλλοδαποί εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, ανώνυμα, δίνοντας μόνο ηλικία και περιοχή διαμονής. Η διαδικασία θα γίνεται δύο φορές τον χρόνο και τα δεδομένα θα είναι μόνιμα διαθέσιμα σε όλους.
Η αξιολόγηση στα ερωτηματολόγια γίνεται σε μία κλίμακα από το 1 έως το 10, όπου το 1 σημαίνει καθόλου ικανοποιημένος και το 10 απόλυτα. Προς αξιολόγηση τίθενται φορείς και υπηρεσίες όπως η Εφορία, ο e-ΕΦΚΑ, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, υπηρεσίες του gov.gr, τα οδικά δίκτυα, τα σχολεία και τα πάρκα.
Η πλατφόρμα για την αξιολόγηση θα κλείσει στις 24 Μαΐου και στις αρχές Ιουνίου, περίπου δύο εβδομάδες μετά, θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα. Μέσω της πλατφόρμας οι πολίτες μπορούν να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες όπως την ΑΑΔΕ, τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ.
«Καθαρά επικοινωνιακή» χαρακτήρισε την κίνηση, ο Γενικός Σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ Δημήτρης Παπαποστόλου, ο οποίος σημείωσε ότι μέλημα της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο για να ζουν οι εργαζόμενοι με αξιοπρέπεια από τον μισθό τους.
Σε δηλώσεις του στη LarissaPress, o κ. Παπαποστόλου, σχολιάζοντας το άνοιγα της πλατφόρμας, τόνισε τα εξής:
“Είναι μια καθαρά επικοινωνιακού χαρακτήρα κίνηση από την πλευρά του Υπουργείου. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αιτείται ψηφιακά υπηρεσίες, που παλιότερα απαιτούσαν τη φυσική τους παρουσία. Παράλληλα υπάρχει το ηλεκτρονικό ραντεβού, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε όσους ενδιαφέρονται να εξυπηρετηθούν από τις δημόσιες υπηρεσίες. Ελάχιστοι πολίτες επισκέπτονται τις υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα. Η υποστελέχωση ορισμένων υπηρεσιών είναι φυσικά μείζον θέμα, αλλά η ευθύνη είναι της Πολιτείας. Μέλημα της κυβέρνησης τώρα πρέπει να είναι η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο για να ζουν οι εργαζόμενοι με αξιοπρέπεια από τον μισθό τους”.
Πάντως, να σημειωθεί ότι η διαδικασία γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα ενώ όπως επισημαίνεται σε κοινή ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπουργείου Εσωτερικών, σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η βελτίωση της διεπαφής των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση και η άρση των δυσλειτουργιών, όπου παρατηρούνται και καταγράφονται, μέσω της μέτρησης ικανοποίησης υπηρεσιών, που παρέχουν φορείς του Δημοσίου.
Σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα μένει να φανούν στην πράξη.