Ο Βουλευτής Λάρισας της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Καπετάνος, παρευρέθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Αθήνα, στην τελετή υπογραφής των τεσσάρων συμβάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των αναδόχων εταιριών για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, που υπέστη σοβαρές καταστροφές από τις πρόσφατες πλημμύρες.
Το συνολικό κόστος του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών προβλέπεται σε 15 μήνες.
Εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης, τις συμβάσεις υπέγραψε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Δήμα, καθώς και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση.
Σε δήλωσή του, ο κ. Καπετάνος τόνισε:
«Η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ανασυγκρότηση της περιοχής μας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει έμπρακτα ότι προχωρά με σχέδιο και αποφασιστικότητα για να ξαναδώσει πνοή στη Θεσσαλία. Συνεχίζουμε τον αγώνα, με έργα και όχι λόγια. Ότι μας πλήγωσε δεν θα ξανασυμβεί».
Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από σήμερα.
4 εργολαβίες
Σε αυτή τη δέσμη περιλαμβάνονται 4 εργολαβίες:
Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής της γραμμής, τη σταθεροποίηση πρανών, ορυγμάτων και επιχωμάτων, καθώς και την ενίσχυση της αντοχής του δικτύου έναντι μελλοντικών ακραίων καιρικών φαινομένων.
Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και βελτίωση από υδραυλικής πλευράς της γραμμής, ώστε η γραμμή να τεθεί σε ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και να αποκτήσει στα τμήματα αυτά, ανθεκτικότητα ως προς τα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τακτικά την περιοχή.
Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου.
Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων, καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.
Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα.
Με την αποκατάσταση των συστημάτων στο τμήμα που καταστράφηκε θα δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσει η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS στο τμήμα αυτό.
Το γεγονός αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή. Επίσης, θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.