LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Τα ανύπαρκτα εργοτάξια στη Θεσσαλία και η δυσφορία για τη στάση των κυβερνητικών βουλευτών

Λευτέρης Παπαστεργίου
–
21 Απριλίου 2025, 07:56
–
Ρεπορτάζ
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Σε εκκρεμότητα παραμένουν ακόμα τα μεγάλα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσε ο Daniel, ενώ θα έπρεπε ήδη να έχουν ξεκινήσει, με την κυβέρνηση να μην δίνει πειστικές απαντήσεις για την πορεία τους, την ώρα που η δυσφορία μεγαλώνει στις τάξεις δεκάδων επαγγελματικών φορέων που θέτουν επίμονα σχετικά ερωτήματα.

Η αποκατάσταση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου παραμένει ακόμα στα χαρτιά, γεγονός που εντείνει την ανασφάλεια των πολιτών, ενώ ενόψει της τουριστικής σεζόν παραμένει ακόμα ζητούμενο το αν και κατά πόσο θα μπορέσουν οι κάτοικοι της Θεσσαλίας να την αξιοποιήσουν, καθώς τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα, εξαιτίας της καθυστέρησης στην υλοποίηση των έργων αποκατάστασης.

Οι εκκρεμότητες

Η γέφυρα του Παλαιόπυργου στο δήμο Τεμπών, η γέφυρα Διάβας στην Καλαμπάκα, του Ανθοχωρίου στην Καρδίτσα, το ορεινό δίκτυο του Πηλίου, των χωριών του Ασπροποτάμου Τρικάλων και της ορεινής Αργιθέας παραμένουν μήνες τώρα σε άθλια κατάσταση. Κάτοικοι αναγκάζονται να διανύουν επιπλέον χιλιόμετρα, ή σε κάποιες περιπτώσεις να διέρχονται με δική τους ευθύνη τον δρόμο ή την γέφυρα, ελλείψει άλλων εναλλακτικών διαδρομών. Κατεστραμμένο το οδικό δίκτυο και στην ΠΕΟ Φαρσάλων-Δομοκού, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι και κυρίως οι φοιτητές των Φαρσάλων που θέλουν να μεταβούν στην Αθήνα να χρειάζεται να πάνε μέσω Λάρισας και αφού αλλάξουν δύο λεωφορεία.

Η Καρδίτσα, το Ανατολικό και Νότιο Πήλιο αντιμετωπίζουν τα σοβαρότερα προβλήματα και όλη η Θεσσαλία βρίσκεται σε αναμονή σχεδόν δύο χρόνια για να ξεκινήσουν τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που κοστολογήθηκαν 1.4 δισ. Ευρώ.

Σε όλη την Θεσσαλία πρέπει να αποκατασταθούν 1007 σημεία και πράσινο φως για να εγκατασταθούν εργοτάξια δεν έχει δοθεί.

Το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί τα οδικά έργα με 600 εκατομμύρια ευρώ και ο προγραμματισμός αφορούσε ολοκλήρωση το καλοκαίρι του 2026, ενώ για τα υπόλοιπα έργα 900 εκ. ευρώ προβλέπεται παράδοση σε 48 μήνες. Τα έργα και χωρίζονται σε δύο ομάδες, οδικά και σιδηροδρομικά.

Συγκεκριμένα, τα 9 συνολικά αυτά έργα αφορούν την αποκατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών, οδικά έργα και την αποκατάσταση βλαβών των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.

Τα σιδηροδρομικά έργα

Από τον συνολικό προϋπολογισμό τα 460 εκατομμύρια αφορούν 5 σιδηροδρομικά έργα και συγκεκριμένα την αποκατάσταση των παρακάτω σιδηροδρομικών δικτύων:

Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ., με προϋπολογισμό 173.600.000,00€ (με ΦΠΑ 24%)

Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).

Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).

Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών, με προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).

Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο έως ΣΣ Κράννων που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel» με προϋπολογισμού 37.200.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).

Τα οδικά έργα

Τα 900 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού αφορούν 4 οδικά έργα για την επαναφορά τοπικών οδών σε όλη τη Θεσσαλία που πρόκειται για τα εξής:

1. Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων,με προϋπολογισμού 170.000.000,00 € (με Φ.Π.Α.).

2. Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, 7 Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας προϋπολογισμού 184.000.000,00 € (με Φ.Π.Α).

3. Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης» προϋπολογισμού 267.500.000,00 € (με Φ.Π.Α).

4. Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου» προϋπολογισμού 278.200.000,00 € (με Φ.Π.Α.)

Οι εργασίες που προβλέπεται να γίνουν αφορούν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων 110 γεφυρών και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.

Αντιδράσεις για την στάση των κυβερνητικών βουλευτών

Πλέον τα “πυρά” δεκάδων επαγγελματικών ομάδων στρέφονται ανοιχτά εναντίον των κυβερνητικών βουλευτών καθώς υπάρχει η πεποίθηση πως ο έλεγχος και η πίεση στα αρμόδια υπουργεία και στο Μέγαρο Μαξίμου δεν είναι η ενδεδειγμένη.

Μάλιστα αρκετοί είναι εκείνοι πλέον που υποστηρίζουν πως θα πρέπει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να επισκεφτεί εκ νέου τη Θεσσαλία και να ανακοινώσει πλέον συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που θα αφορά τα μεγάλα έργα αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!
Λευτέρης Παπαστεργίου

Λευτέρης Παπαστεργίου

δημοσιογράφος

Ο Λευτέρης Παπαστεργίου είναι δημοσιογράφος. Εκδίδει και διευθύνει την ηλεκτρονική εφημερίδα LarissaPress

Περισσότερα από την κατηγορία

Ρεπορτάζ

Ουσιαστική μορφή αγάπης για την Τέχνη και τον τόπο το Θεσσαλικό Θέατρο

26/10/2025, 07:56
Ρεπορτάζ

Η τέχνη της απόσταξης τσίπουρου στον Τύρναβο: Μια παράδοση που αντέχει στον χρόνο

26/10/2025, 07:45
Ρεπορτάζ

«Έμεινα χωρίς ζώα, χωρίς δουλειά, χωρίς ελπίδα»

26/10/2025, 07:37
Ρεπορτάζ

Κτηνωδία στα Δένδρα Τυρνάβου: Επτά ζώα νεκρά από φόλες (ΦΩΤΟ)

24/10/2025, 14:33
Ρεπορτάζ

Μ. Τζιατζιάς: Πολλά τα προβλήματα του Δημόσιου Τομέα

24/10/2025, 07:53
Ρεπορτάζ

«Αφωνία» του Παν. Θεσσαλίας μετά τις ανακοινώσεις Κουρέτα και τις δηλώσεις Χριστοδουλόπουλου για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

22/10/2025, 06:58
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317

Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Πολιτική 
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result