LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Ποιο θα είναι το νέο όριο

29 Σεπτεμβρίου 2024, 09:59
–
Αυτοκίνητο, Ελλάδα
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Την αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας προς τα πάνω στους αυτοκινητοδρόμους εξετάζουν ορισμένες χώρες.

Την ίδια ώρα που πολλές ευρωπαϊκές πόλεις προχωρούν στη μείωση των ορίων ταχύτητας εντός του αστικού ιστού για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ορισμένες χώρες εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν τα όρια προς τα πάνω.

Πρόκειται για αύξηση των ορίων ταχύτητας, η οποία, φυσικά, δεν θα αφορά τον κλεινόν αστύ, αλλά τους αυτοκινητοδρόμους, όπου στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες υφίσταται περιορισμός στα 130 χλμ./ώρα.

Στόχος είναι να επιτραπεί στους οδηγούς η κίνηση με έως και 150 χλμ./ώρα, με το σκεπτικό ότι πλέον οι αυτοκινητόδρομοι έχουν κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά, την ίδια ώρα που στα καινούργια αυτοκίνητα έχει καταγραφεί σημαντικό πρόοδος στους τομείς της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Η ευρωπαϊκή χώρα που δείχνει να πρωτοστατεί στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα είναι η Τσεχία, με την κυβέρνηση, μάλιστα, να έχει προχωρήσει σε σχετική νομοθετική ρύθμιση, από τις αρχές του έτους.

Παρ΄όλα αυτά, περίπου 10 μήνες μετά το «πράσινο φως» για την αύξηση του ορίου ταχύτητας, δεν έχει υπάρξει κάποιος τσεχικός δρόμος που να επιτρέπει τη διέλευση με μεγαλύτερες ταχύτητες.

Αυτό, βέβαια, θα αλλάξει, όπως αναφέρουν τσεχικά δημοσιεύματα, επικαλούμενα δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων. Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος όπου θα υπάρξει αύξηση είναι ο D3 και συγκεκριμένα στο τμήμα μήκους 50 χλμ. μεταξύ Tábor και České Budejovice, με τη μεγάλη αλλαγή να έχει προγραμματιστεί, όπως φαίνεται, για το τέλος του έτους.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα έχει πιλοτικό χαρακτήρα και εφόσον στοιχειοθετηθεί η αποτελεσματικότητά τους, τότε αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, τα οποία φέρουν σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος του Υπουργείου Μεταφορών της Τσεχίας είναι σε συγκεκριμένα κομμάτια όπου παρατηρούνται συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα και βαριά κυκλοφορία να υπάρξει μείωση του υφιστάμενου ορίου ταχύτητας, για λόγους ασφαλείας.

Την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα εξετάζει εδώ και καιρό και η Ιταλία. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ιταλικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος εισήχθη το 2022 και επικαιροποιήθηκε το 2010, επιτρέπεται η αναθεώρηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, σε αυτοκινητοδρόμους με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ΛΕΑ, που επιτηρούνται από προηγμένα συστήματα καμερών ταχύτητας και με κορυφαίες προδιαγραφές ασφαλείας.

Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, τέτοιοι οδικοί άξονες είναι -μεταξύ άλλων- οι A1 (Μιλάνο-Νάπολι), Α4 (Μιλάνο-Μπρέσια) και A14 (Μπολόνια-Μπάρι).

Αμφότερες οι χώρες θεωρούν ότι οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν ένα από τα ασφαλέστερα (αν όχι το ασφαλέστερο) οδηγικά περιβάλλοντα, κάτι το οποίο δεν θα άλλαζε εφόσον προέκυπτε μια αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα.

Θυμίζουμε ότι τον δρόμο για τις ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες έχει ανοίξει η Γερμανία, όπου σε ορισμένα τμήματα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων (Autobahnen) δεν υπάρχει ο παραμικρός δεσμευτικός περιορισμός στην ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξουν οι οδηγοί.

ΠΗΓΗ

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Ελλάδα

Φάμελλος: Για ακόμα μια φορά ο Μανόλο μας κάνει υπερήφανους

02/08/2025, 22:45
Φωτο αρχείου
Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε επιχείρηση μεταφοράς τραυματισμένης γυναίκας στον Όλυμπο

02/08/2025, 20:53
Ελλάδα

Υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας ερευνάται στην Πάτρα

02/08/2025, 19:36
Ελλάδα

Καβάλα: Έρευνες για τον εντοπισμό 58χρονης που αγνοείται στο Οφρύνιο

02/08/2025, 19:29
Ελλάδα

Κως: Συλλήψεις για παράνομη κατασκήνωση

02/08/2025, 19:02
Ελλάδα

ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Η κυβέρνηση μετατρέπει τα κολλέγια σε ΑΕΙ

02/08/2025, 18:31
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Η επιχείρηση LIBERTY IKE ως δικαιούχος του ιστοτόπου larissapress.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Ταυτότητα // Όροι χρήσης // Πολιτική Cookies // Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

© 2019 - 2025 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Ομορφιά και Περιποίηση
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result