LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

Eurovision: 50 χρόνια της Ελλάδας στον διαγωνισμό – Οι εμφανίσεις που έχουν ξεχωρίσει

12 Μαΐου 2024, 07:15
–
Μόδα
Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Της Φανής Δουρδούρα

Η Ελλάδα γιορτάζει μισό αιώνα από την πρώτη φορά που συμμετείχε στον διαγωνισμό της Eurovision το 1974! Πέντε δεκαετίες γεμάτες μουσική, αναμνήσεις, αξέχαστες ερμηνείες και φυσικά μόδα.

Από το 1974 και το τραγούδι «Κρασί, θάλασσα και το αγόρι μου», το οποίο είχε ερμηνεύσει η Μαρινέλλα, μέχρι το 2024 και το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι θα δούμε όλες τις στιγμές που η Ελλάδα ξεχώρισε, όχι μόνο για την ερμηνεία της αλλά και για τις ενδυματολογικές επιλογές της.

Η χώρα μας δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό το 1975, το 1982, το 1984, το 1986, το 1999 και το 2000. Ενώ εκτός τελικού έμεινε το 2016, 2018 και το 2023.

Η Ελλάδα πήρε για πρώτη φορά μέρος στον 19ο Διαγωνισμό της Eurovision που έλαβε χώρα στο Brighton του Ηνωμένου Βασιλείου στις 6 Απριλίου του 1974. Την εκπροσώπηση της χώρας μας ανέλαβε η σπουδαία Μαρινέλλα με το τραγούδι «Κρασί, Θάλασσα και τ’ Αγόρι μου», σε στίχους του Πυθαγόρα και μουσική του Γιώργου Κατσαρού, ο οποίος διηύθυνε και τη ζωντανή ορχήστρα κατά τη διάρκεια της βραδιάς του διαγωνισμού.

Η Μαρινέλλα με ένα ασπρόμαυρο ριγέ πουκάμισο που ήταν μεγάλη τάση στα 70’s και ένα μαύρο καμπάνα παντελόνι ήταν σίγουρα κομψά ντυμένη αλλά βρέθηκε στην 11η θέση με 7 βαθμούς, ενώ νικητές αναδείχθηκαν οι ABBA με το «Waterloo».

Eurovision 1976 και το αλεξίσφαιρο γιλέκο της Μαρίζας Κωχ

Το 1975, η Τουρκία συμμετείχε για πρώτη φορά στη Eurovision και η Ελλάδα αρνήθηκε να λάβει μέρος σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, τον Ιούλιο του 1974.

Ο Μάνος Χατζιδάκις, διευθυντής, τότε, του Τρίτου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, πίστευε ότι η Ελλάδα έπρεπε να χρησιμοποιήσει τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού για να διαμαρτυρηθεί σε διεθνές επίπεδο για την εισβολή της Τουρκίας. Για αυτό το σκοπό επέλεξε τη Μαρίζα Κωχ. Της τηλεφώνησε ζητώντας να του φέρει το επόμενο πρωί στις 10 ένα τραγούδι – διαμαρτυρία για την Κύπρο, για να λάβουν μέρος με αυτό στη Eurovision. Η Μαρίζα Κωχ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τους στίχους από το ηπειρώτικο τραγούδι «Παναγιά μου, Παναγιά μου, παρηγόρα την καρδιά μου». Και έτσι έλαβε μέρος με το τραγούδι «Παναγιά μου – Παναγιά μου», που αποτέλεσε μια διαμαρτυρία για την τουρκική εισβολή στη μεγαλόνησο.

Η Μαρίζα Κωχ δέχτηκε απειλές για τη ζωή της, ενώ μέσα στον χώρο διεξαγωγής του διαγωνισμού υπήρχε ελεύθερος σκοπευτής. Η ερμηνεύτρια υπέγραψε να τραγουδήσει με δική της ευθύνη, μιας και οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης δεν μπορούσαν να εγγυηθούν για την ασφάλειά της. Και όταν ανέβηκε η Μαρίζα στη σκηνή – φορώντας αλεξίσφαιρο γιλέκο – και άρχισε να τραγουδάει το «Παναγιά μου», ο χώρος «πλημμύρισε» με μοιρολόι.

«Μάθημα Σολφέζ»

Το «Μάθημα Σολφέζ» το 1977 ήταν η αφορμή για κάποιους Έλληνες να αρχίσουν να παρακολουθούν τη Eurovision. Σίγουρα το τραγούδι παραμένει σε πολλούς ανεξίτηλο στη μνήμη τους και οι πιο νέοι το «αγκαλιάζουν» ακόμη και 47 χρόνια μετά.

Η εμφάνιση, με άσπρο και λιλά – μοβ, ήταν και αυτή πολύ μπροστά από την εποχή της, σχεδιασμένη από τη Μαριάννα Τόλη. Η χάρη που πρόσδιδαν τα ρούχα μαζί με τη χορογραφία ταίριαξαν απόλυτα και η Ελλάδα κατέκτησε την 5η θέση στον 22ο Διαγωνισμό με τους: Πασχάλη Αρβανιτίδη, Μαριάννα Τόλη, Ρόμπερτ Ουίλιαμς και Μπέσσυ Αργυράκη να αποθεώνονται.

Σωκράτη, εσύ Σούπερ Σταρ

Στη Eurovision το 1979 η Ελπίδα ερμήνευσε το «Σωκράτης», σε μουσική σύνθεσή Δώρου Γεωργιάδη και στίχους Σώτης Τσιώτου. Το τραγούδι αποτελούσε ένα αφιέρωμα στον σπουδαίο αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο.

Την Ελπίδα πλαισίωναν τόσο στην σκηνή της Eurovision όσο και στα φωνητικά και τη χορογραφία η Πωλίνα, η Λία Βίσση, ο Γιάννης Σαμψιάρης και ο Στέλιος Γουλιέλμος. Τη βραδιά του τελικού μαέστρος της ζωντανής ορχήστρας ήταν ο Λευτέρης Χαλκιαδάκης.

Τα ρούχα της ελληνικής αποστολής παρέπεμπαν στην αρχαία Ελλάδα. Κάτι που από το 1979 έχουμε δει από άλλες χώρες να φορούν ρούχα που έμοιαζαν με αρχαιοελληνικό ένδυμα.

«Ο Κλόουν»

Η εμφάνιση της Ελλάδας το 1988 με την Αφροδίτη Φρυδά είχε σχολιαστεί ποικιλοτρόπως.

Η συγκεκριμένη συμμετοχή έχει αρκετό παρασκήνιο αφού το τραγούδι της που επιλέχθηκε με διαγωνισμό τραγουδιού εδώ στην Ελλάδα λίγο έλειψε να μην ”ταξιδέψει” ποτέ στο Δουβλίνο λόγω έντονων αντιδράσεων. Τελικά, όμως, κατάφερε να φτάσει στην Ιρλανδική πρωτεύουσα αν και κατέκτησε μόλις τη 17η θέση αφού πήρε μόνο 10 βαθμούς από την ψηφοφορία των χωρών.

“Ο Κλόουν” δεν κέρδισε τότε ούτε ως τραγούδι ούτε ως σκηνική παρουσία καθώς το ρούχο της Φρυδά, με υπογραφή της Λουκίας,  το έχουν κατατάξει στις χειρότερες εμφανίσεις της χώρας.

«Άνοιξη»

Ένα κομμάτι που έχει μείνει διαχρονικά στη μουσική μας συνείδηση, αγαπήσαμε και χορέψαμε σε άπειρα remixes.

Η «Άνοιξη» με την υπογραφή και την παρουσία του Ανδρέα Μικρούτσικου και την ανεπανάληπτη φωνή της Σοφίας Βόσσου, πήγε το 1991 στη σκηνή της Eurovision και από τότε ακούγεται διαχρονικά από μικρούς και μεγάλους!

Το ρούχο της Σοφίας Βόσσου είχε σχεδιάσει ο Φιλήμονας, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τον Ιανουάριο του 2024. Η Ελλάδα τότε βρέθηκε στην 13η θέση και μπορεί να μην κέρδισε τον διαγωνισμό αλλά το τραγούδι κερδίζει ακόμα τις καρδιές του κόσμου.

«Ελλάδα, Χώρα του Φωτός»

Μπορεί να έχουν περάσει 31 χρόνια από την εμφάνιση της Καίτης Γαρμπή στην Eurovision το 1993 αλλά κανείς δεν ξεχνάει το φόρεμά της, που καθήλωσε το κοινό και έφερε αντιδράσεις.

Σίγουρα αποκαλυπτικό και μπροστά για την εποχή του το γαλάζιο φόρεμα με χρυσές λεπτομέρειες της Καίτης Γαρμπή, δια χειρός Σήλιας Κριθαριώτη, έκανε την Ελλάδα και την Ευρώπη να ξεχάσει το τραγούδι «Ελλάδα, Χώρα του Φωτός» και να επικεντρωθούν στην μοναδική αυτή δημιουργία.

Σχολίαζαν δε τότε για το αποκαλυπτικό φόρεμα αν φορούσε η όχι εσώρουχο η τραγουδίστρια, κάτι που ξεκαθάρισε 20 χρόνια μετά. Η απάντηση ήταν ότι «σε μία από τις γάζες ήταν κρυμμένο και αυτό που έπρεπε».

Επιπλέον, χάρη στην Καίτη Γαρμπή, η χώρα μας κατέχει ένα μοναδικό ρεκόρ στην ιστορία της Eurovision, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει ξεπεραστεί. Συγκεκριμένα, ο φακός εστίασε χωρίς διακοπή αποκλειστικά στο πρόσωπο της για 43 ολόκληρα δευτερόλεπτα, κατά τη διάρκεια των οποίων κανένα άλλο πλάνο δεν εμφανίστηκε στην οθόνη.

Ποια προσευχή

Μια από τις αγαπημένες μου στυλιστικά εμφανίσεις ήταν το 1995 που η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από την Ελίνα Κωνσταντοπούλου και το τραγούδι «Ποια Προσευχή».

Το λευκό μεταξωτό φόρεμα με τις λεπτομέρειες στο μπούστο ραμμένο πάνω στην Κωνσταντοπούλου από το Miss Coco στο Κολωνάκι είναι τόσο σύγχρονο ειδικά τα τελευταία χρόνια που τα babycon dress έχουν κατακλύσει την αγορά.

Οι γραμμές πάνω στο σχέδιο του φορέματος θυμίζουν αρχαιοελληνικά σύμβολα, κάτι που ήταν εσκεμμένο όπως είχε δηλώσει η τραγουδίστρια.

Η Ελληνική αποστολή κατάφερε να κατακτήσει την 12η θέση με 68 βαθμούς. Η εισαγωγή του τραγουδιού ήταν στα Αρχαία Ελληνικά, ενώ οι υπόλοιποι στίχοι στα Νέα Ελληνικά.

«Die for You»

Μετά από δύο χρόνια απουσίας της Ελλάδας από τον διαγωνισμό της Eurovision, η χώρα μας έκανε το 2001 ένα δυναμικό comeback με την Έλενα Παπαρίζου και τους Antique και το «Die for You», κατακτώντας την 3η θέση.

Η μαγική εμφάνιση της Έλενας Παπαρίζου τότε είχε «σημαδευτεί» από ένα ατύχημα που της είχε συμβεί, λίγες ώρες πριν βγει στη σκηνή.

«Κάποια στιγμή φεύγει ένα μπουκάλι, το κρατούσε μία συνάδελφος, και έσταξε από τη μία πλευρά και έγινε μαύρη η δερματίνη, ξέβαψε» είχε αναφέρει η ίδια για την ολόσωμη λευκή φόρμα με το βαθύ ντεκολτέ.

«Η EBU είναι πάντα πολύ οργανωμένη, υπάρχουν γιατροί, καθαριστήρια, οτιδήποτε χρειάζεσαι είναι οργανωμένο, ώστε να ξέρει κάθε delegation πού μπορεί να πάει. Μας στέλνουν σε ένα καθαριστήριο – και ξέρετε, οι Σουηδοί με τους Δανούς και τους Νορβηγούς μιλάμε μεταξύ μας, αλλά οι Δανοί είναι λίγο πιο δύσκολο να τους καταλάβεις. Εγώ δεν μπορούσα να καταλάβω τα πάντα, κοχλάζει ο λαιμός τους με έναν τρόπο και δεν τα καταλαβαίνω όλα. Και προσπαθεί να βάλει κάποιο υγρό πάνω, αλλά γίνεται χειρότερο. Πάει να το βάλει στην πρέσα και πάει, μαύρισε όλο το ρούχο! Κλάμα, κακό, να έχω βγει από το καθαριστήριο, να κλαίω και να με ακούει όλη η Κοπεγχάγη. “Το ρούχο μου! το ρούχο μου!”. Δεν είχα άλλο ρούχο! Ήρθε όμως η Μαρίνα η Κερεκλίδου, η σχεδιάστρια από τη Σουηδία, με ό,τι ύφασμα της έμεινε και αντικατέστησε το ένα κομμάτι. Κουβαλούσε τη ραπτική μηχανή στο ξενοδοχείο, ένας χαμός. Το έκανα πρόβα και στο τέλος όλα καλά» δήλωσε η Παπαρίζου σε μια συνέντευξή της.

Η τραγουδίστρια στην ίδια συνέντευξη είχε επιβεβαιώσει και τις φήμες, που την ήθελαν να είναι συνεχώς όρθια καθ’ όλη τη διάρκεια του τελικού, εξαιτίας της ολόσωμης φόρμας και του μεγάλου ντεκολτέ το οποίο… άνοιγε!

«Never Let You Go»

Το 2003 εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διαγωνισμό της Γιουροβίζιον, η Μαντώ, με το τραγούδι «Never Let You Go», ένα τραγούδι που κανείς δεν θυμάται… λόγω του φορέματος της που μέχρι και σήμερα σχολιάζουν πως είναι ο λόγος που βρεθήκαμε στην 17η θέση.

Εμφανίστηκε 17η στη σκηνή, με μια εντυπωσιακή μαύρη δερμάτινη τουαλέτα – που συζητιέται μέχρι και σήμερα, με πολύ σφιχτό κορδόνι, δημιουργία του Άγγλου σχεδιαστή Τζούλιεν ΜακΝτόναλντ, τον «διεθνή» ενορχηστρωτή και φίλο της Johnny Jam να παίζει ηλεκτρική κιθάρα αλλά και την αδερφή της Χρυσώ στα φωνητικά.

Η νίκη της Ελλάδας με το Number One

Ο 50ος διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision, το 2005, πραγματοποιήθηκε στο Κίεβο της Ουκρανίας και ήταν η μαγική στιγμή που η Ελλάδα κέρδισε με την Έλενα Παπαρίζου και το  “My Number One”.

Όλη η Ευρώπη τραγουδούσε τότε στους ρυθμούς του “My Number One” και ο συνδυασμός  της μαυρισμένης επιδερμίδας της Έλενας Παπαρίζου, με το χρυσό φόρεμα του Roberto Cavalli, το οποίο ήταν στολισμένο με κρύσταλλα Swarovski, και την λύρα, συνετέλεσαν στη μεγάλη νίκη της Ελλάδας στον διαγωνισμό της Eurovision το 2005.

Μια συμμετοχή που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, μια άρτια εμφάνιση που θα μείνει χαραγμένη για χρόνια στο μυαλό μας.

Secret Combination

Το 2008 η Καλομοίρα με το Secret Combination έφερε την Ελλάδα στην 3η θέση αλλά λίγοι θυμούνται τα δυο φορέματά της που άλλαξε πάνω στην σκηνή και μάγεψε τον κόσμο με τη φωνή και τις χορευτικές της κινήσεις.

Το ρούχο της Καλομοίρας ήταν JLo, η μάρκα ρούχων της Τζένιφερ Λόπεζ, η οποία και ετοιμαζότανε εκείνη την περίοδο να κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη. Η χορογραφία του τραγουδιού ήταν του Ιβάν Σβιτάιλο, ενώ το στάιλινγκ του Γιώργου Σαγρεδάκη, που έχει κρατήσει μέχρι σήμερα το φόρεμα της Καλομοίρας και του Κωνσταντίνου Κουτσιμίχου.

Στη σκηνή του διαγωνισμού υπήρχε ένα μεγάλο βιβλίο από το οποίο έβγαινε η Καλομοίρα. Την στιγμή που ξεκινάει ο χορός της άλλαζε το φόρεμά σε ασημένιο μίνι με ροζ.

Το 2024 είδαμε πολλές συμμετοχές να αλλάζουν ρούχα στην σκηνή κάτι που παλαιότερα δεν συνέβαινε.

«Ζάρι»

Η Μαρίνα Σάττι εκπροσώπησε την Ελλάδα στα 50 χρόνια της χώρας στον διαγωνισμό της Eurovision και βρέθηκε στην 11η θέση με το τραγούδι «Ζάρι».

Το ρούχο της αν και σχολιάστηκε έντονα είναι ένα cool σύνολο που υπογράφει το brand Ottolinger, πολύ μακριά από αυτά που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε τα τελευταία χρόνια στη σκηνή της Eurovision.

Επέλεξε μία balloon μεταλλιζέ φούστα σε λιλά χρώμα και cut out tank top, που κάνει το look να μοιάζει με φόρεμα. Το ολοκλήρωσε με ψηλοτάκουνες μπότες με λουριά από τη συλλογή του brand.

Το πρωτοποριακό brand Ottolinger πρωτοεμφανίστηκε στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι το 2019.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Μόδα

Έφυγε από τη ζωή η Ιταλίδα σχεδιάστρια Ροζίτα Μισόνι

02/01/2025, 19:52
Μόδα

PETA: «Κακός της χρονιάς» ο Pharrell Williams και «πιο κακοντυμένη» η Georgina Rodriguez

28/12/2024, 22:59
Μόδα

Ιστορίες μόδας: Μαρία Κάλλας – Το αιώνιο σύμβολο κομψότητας

01/12/2024, 13:09
Μόδα

Ιστορίες μόδας: Η «μάχη» των Βερσαλλιών – Η ιστορική επίδειξη που άλλαξε την πορεία της μόδας

24/11/2024, 08:59
Μόδα

Ιστορίες μόδας: Fashion victims – Πεθαίνοντας… με στυλ! (ΜΕΡΟΣ Β΄)

17/11/2024, 09:40
Μόδα

Ιστορίες μόδας: Fashion victims – Πεθαίνοντας… με στυλ! (ΜΕΡΟΣ Α΄)

10/11/2024, 08:32
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700 & 6944175828
Υπεύθυνος: Λευτέρης Παπαστεργίου
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

© 2019 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result