Της Ειρήνης Παπουτσή
Ήταν Απρίλης του 2023 όταν ο Λαρισαίος εικαστικός, Δημήτρης Λαπούσης, παρουσίαζε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας την τρίτη του ατομική έκθεση, με τίτλο «Μορφές», ενώ ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά έργα της, το “Scream” ή αν θέλετε «Η Κραυγή», κέντριζε τα βλέμματα, φιγουράροντας ανάμεσα σε δυο «μασκοφορεμένα» πορτραίτα.
Σχολιάστηκε η έκθεση, με το συγκεκριμένο έργο να περνά τα σύνορα της χώρας, καθώς αποτέλεσε την επιλογή του Δημήτρη Λαπούση για τη συμμετοχή του στον Διεθνή Διαγωνισμό Φωτογραφίας της Cosmos Awards και στην κατηγορία “Creative Portrait Composite”, όπου και απέσπασε τη 2η θέση και το ασημένιο βραβείο, ολοκληρώνοντας τον κύκλο του με τη συμμετοχή και στην ομαδική έκθεση φωτογραφίας που ακολούθησε, στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας.
Παγκόσμιο το ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, καθώς τα Cosmos Awards εστιάζουν στους φωτογράφους και σκηνοθέτες όλου του κόσμου, ενώ μερικοί από τους πλέον γνωστούς κριτές παγκοσμίως αξιολογούν τα έργα, με τη LarissaPress να συνομιλεί με τον Λαρισαίο εικαστικό για το συγκεκριμένο έργο και τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό.
«Το έργο μου “Scream” δημιουργήθηκε την περίοδο της καραντίνας, σε ένα φωτογραφικό πείραμα όπου συνδύασα 100 διαφορετικά πρόσωπα που κραυγάζουν. Οι κραυγές συγκεντρώθηκαν σε έναν ψηφιακό καμβά, τον οποίο και χρησιμοποίησα για να προκύψει ένας μέσος όρος και το έργο στην τελική του μορφή», αναφέρει ο κ. Λαπούσης, προσθέτοντας μάλιστα πως αφορμή στάθηκε το περίφημο έργο «Η Κραυγή», σύνθεση που δημιούργησε ο Νορβηγός εξπρεσιονιστής καλλιτέχνης Έντβαρτ Μουνκ, αλλά και η προσωπική του ανάγκη να εκφράσει το συναίσθημα την περίοδο της πανδημίας.
«Πρόσωπα και στόματα καλυμμένα με μάσκες, σε μια δύσκολη και πρωτόγνωρη συνθήκη για όλους… Ξέρετε εκτιμώ πως οι διαγωνισμοί δεν γίνονται για την υποστήριξη του “εγώ”. Επιλέγω να κινηθώ με στόχο την ανάδειξη της τεχνικής που χρησιμοποιώ. Θα έλεγα λοιπόν πως πρόκειται για την ανάδειξη της πλατωνικής ιδέας και εκεί εστιάζω», ολοκληρώνει ο Δημήτρης Λαπούσης.