LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result
LarissaPress
  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
LarissaPress
No Result
View All Result

ΑΣΤΙΚΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ – Η αναζήτηση μιας κολώνας

24 Μαρτίου 2024, 08:00
–
Αστικές ... Διαθλάσεις
Προσπάθεια εργατών της Υπηρεσίας Ηλεκτροφωτισμού του Δήμου Λάρισας (ΟΥΗΛ) να ανυψώσουν σιδερένιο στύλο, στη διασταύρωση των οδών 23ης Οκτωβρίου & Λ. Κατσώνη. Χρονολογία: μέσα της δεκαετίας του 1950. Φωτογράφος: Τάκης Τλούπας.

Προσπάθεια εργατών της Υπηρεσίας Ηλεκτροφωτισμού του Δήμου Λάρισας (ΟΥΗΛ) να ανυψώσουν σιδερένιο στύλο, στη διασταύρωση των οδών 23ης Οκτωβρίου & Λ. Κατσώνη. Χρονολογία: μέσα της δεκαετίας του 1950. Φωτογράφος: Τάκης Τλούπας.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Γράφει ο Θωμάς Κυριάκος

Περπατώντας στη Λάρισα, σε μια πόλη που συνεχώς μεταλλάσσεται, αναζητώ εκείνα τα στοιχεία του παρελθόντος που διασώθηκαν, που άντεξαν στη φθορά. Αναζητώ κυρίως τα παλιά της κτίσματα, μονώροφα ή διώροφα, άλλοτε «ταπεινά» και άλλοτε με το συνοδευτικό τίτλο του «αρχοντικού», μιας και τα «νεοκλασικά» έχουν εκλείψει από την πόλη μας εδώ και δεκαετίες. Εκτός από κτίρια αναζητώ και εκείνες τις λεπτομέρειες που προσπερνούμε χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία, όπως περίτεχνες πόρτες, κλωστρά, ακροκέραμα, παλιές ταμπέλες, ποδόμακτρα, επιφάνειες με αρτιφισιέλ, κολώνες ηλεκτροφωτισμού, απομεινάρια κατεδαφίσεων και αρκετά ακόμη που θα σας αποκαλύψω εν καιρώ.

Στο σημερινό δημοσίευμα θα ασχοληθούμε με τις παλιές πλεκτές κολώνες ηλεκτροφωτισμού. Ένα στοιχείο του αστικού περιβάλλοντος που συναντάμε αρκετά συχνά μπροστά μας, λόγω εναέριας ηλεκτροδότησης της πόλης, χωρίς να παρατηρήσουμε το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένες, αν είναι από ξύλο, μπετόν ή μέταλλο.

Αφορμή για την αναζήτηση των πλεκτών κολώνων της πόλης στάθηκε ο εντοπισμός πριν από αρκετά χρόνια, των δύο πρώτων. Η πρώτη βρίσκεται έξω από το 4ο Δημοτικό Σχολείο, ενώ η δεύτερη στην οδό Παπαναστασίου. Οφείλω να ομολογήσω ότι τις υπόλοιπες κολώνες τις προσπερνούσα χωρίς να δίνω ιδιαίτερη σημασία.

1η στη συμβολή των οδών Ανθ. Γαζή με Κουμουνδούρου, έξω από το 4ο Δημοτικό Σχολείο. Λήψη: Νοέμβριος 2016.
2η στην οδό Παπαναστασίου με Γρηγορίου Ε’, μπροστά από την οικία Καπετάνου, δυστυχώς κατεδαφίστηκε την 1η Μαρτίου 2023. Λήψη: Μάρτιος 2017.

Η χρονολογία τοποθέτησης τους δεν μπορεί να προσδιοριστεί, επειδή δεν υπάρχουν στα αρχεία της ΔΕΗ. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι η ύπαρξη τους στη Λάρισα προσδιορίζεται από τα μέσα της δεκαετίας του 1920. Όπως αναφέρει ο γιατρός-ιστοριοδίφης κ. Παπαθεοδώρου: «ηλεκτρικό φωτισμό είδε η πόλη το 1909, έπειτα από ιδιωτική πρωτοβουλία. Συγκεκριμένα το 1906 τον επάνω όροφο του Μεγάρου του Μεχμέτ Χατζημέτου ενοικίασε ο Ιωάννης Ασλάνης, ένας δαιμόνιος επιχειρηματίας από την Αθήνα και τον διαμόρφωσε σε πολυτελή λέσχη. Για τον λόγο αυτόν και το συγκεκριμένο κτίριο έμεινε γνωστό στην ιστορία της Λάρισας σαν Λέσχη Ασλάνη [1]. Τα καλοκαίρια η Λέσχη άπλωνε τραπεζάκια απέναντι, στον χώρο της Κεντρικής πλατείας. Το 1909 ο Ασλάνης είχε τη φαεινή ιδέα να εγκαταστήσει στα υπόγεια του κτιρίου της Λέσχης μια μικρή μηχανή παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος και να φωτίσει τα τραπεζάκια της Πλατείας. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε έκπληξη για τους κατοίκους, οι οποίοι δεν είχαν δει στη ζωή τους ηλεκτρικό φως και έτρεξαν απ’ όλα τα μέρη της πόλης για να θαυμάσουν το γεγονός.

Την ίδια χρονιά το Δημοτικό Συμβούλιο επί δημαρχίας Αχιλλέα Αστεριάδη ήλθε σε συνεννόηση με τον Όμιλο «Πηνειός» από την Κέρκυρα και υπέγραψε σύμβαση, με την οποία παραχωρούσε στην εταιρεία το προνόμιο ηλεκτροδότησης και ύδρευσης της Λάρισας για πενήντα χρόνια. Όμως ο «Πηνειός» δεν μπόρεσε να προχωρήσει σε σοβαρές εργασίες και τo 1913 αναγκάσθηκε να εκχωρήσει τα δικαιώματά της στη Γαλλική «Omnium», η οποία κατάφερε μέσα σε έναν χρόνο να ηλεκτροδοτήσει τα κεντρικά σημεία της πόλης, τα καταστήματα και πολλές κατοικίες. Όμως η έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ανέστειλε τη δράση της και όταν το 1918 επανέλαβε τις εργασίες της, αυτές ήταν υποτονικές, ο φωτισμός ανεπαρκής και διακεκομμένος, με αποτέλεσμα να επισύρει την κατακραυγή του κόσμου. Την κατάλληλη στιγμή διακεκριμένοι πολίτες της Λάρισας έκριναν ότι έπρεπε να απαλλαγούν από την «Omnium» και έπειτα από διαβουλεύσεις συνέστησαν το 1924 επιτροπή με πρόεδρο τον μετέπειτα δήμαρχο Μιχαήλ Σάπκα και μέλη γνωστά πρόσωπα της λαρισαϊκής κοινωνίας και κήρυξαν την «Omnium» έκπτωτη. Και προκειμένου να αντιμετωπίσουν το οικονομικό πρόβλημα που απαιτούσε το θέμα του ηλεκτρισμού και της ύδρευσης της πόλης σύστησαν συνεταιρισμό καταναλωτών, στον οποίο συμμετείχε και ο Δήμος, την οποία ονόμασαν ΕΥΗΛ, δηλ. Εταιρεία Υδρεύσεως Ηλεκτρισμού Λαρίσης.

Το Δ΄ Δημοτικό Σχολείο Λάρισας. Αρχείο Αντώνη Γαλερίδη. Χρονολογία αποστολής: 1/1/1935. Η λήψη της είναι από την ταράτσα του Α΄Γυμνασίου Αρρένων (σημερινό 1ο Γυμνάσιο). Ο δρόμος είναι η σημερινή Ανθίμου Γαζή, το ισόγειο κτίσμα στο δεξιό άκρο της εικόνας, το οποίο δεν διακρίνεται ολόκληρο, είναι το κτίριο των λουτρών του Ε.Υ.Η.Λ. (Εταιρεία Ύδρευσης Ηλεκτρισμού Λαρίσης), το οποίο βρισκόταν στη γωνία των σημερινών οδών Κουμουνδούρου και Ανθ. Γαζή και σ΄ αυτή τη γωνία διακρίνεται μία από τις πλεκτές μεταλλικές κολώνες ηλεκτροφωτισμού.

Η Εταιρεία προχώρησε με γρήγορα και σταθερά βήματα. Η πόλη το 1925 απέκτησε επιτέλους φωτισμό χωρίς εμπόδια και διακοπές και στις 7 Δεκεμβρίου 1930 ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινίασε τον Υδατόπυργο, άνοιξε τη στρόφιγγα και το νερό, καθαρό και υγιεινό, έφθασε σε όλα τα σπίτια της Λάρισας.

Οδός Βενιζέλου λίγο πριν την γέφυρα του Πηνειού, από την είσοδο των Γερμανών στη Λάρισα. Χρονολογία: τέλη Απριλίου 1941. Αρχείο Φωτοθήκης Λάρισας.
Κεντρική πλατεία, οδός Ακροπόλεως (νυν Παπαναστασίου) με Αλεξάνδρας (νυν Κύπρου) απέναντι από την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Πίσω από την κολώνα το κατεστραμμένο κτίριο είναι το παλιό ξενοδοχείο “ΣΤΕΜΜΑ”. Αρχείο Δήμου Madova. Χρονολογία: 10/7/1941.

Τον Αύγουστο του 1940 η ΕΥΗΛ μετονομάσθηκε σε ΟΥΗΛ, δηλ. Οργανισμό Υδρεύσεως και Ηλεκτρισμού Λαρίσης, ο οποίος παρείχε φθηνό ρεύμα και νερό ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Λάρισας. Το 1960 το τμήμα του ηλεκτροφωτισμού του ΟΥΗΛ εξαγοράσθηκε από τη ΔΕΗ και έμεινε στον οργανισμό μόνον η ύδρευση, η οποία το 1974 περιήλθε στον Δήμο και μετονομάσθηκε σε ΔΕΥΛ, δηλ. Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης.» [2]

Προσπάθεια εργατών της Υπηρεσίας Ηλεκτροφωτισμού του Δήμου Λάρισας (ΟΥΗΛ) να ανυψώσουν σιδερένιο στύλο, στη διασταύρωση των οδών 23ης Οκτωβρίου & Λ. Κατσώνη. Χρονολογία: μέσα της δεκαετίας του 1950. Φωτογράφος: Τάκης Τλούπας.

Δυστυχώς, το 2002 το κτίριο του παλιού ΟΥΗΛ, αφού αποχαρακτηρίστηκε από διατηρητέο, κατεδαφίσθηκε και άρχισαν οι εργασίες ανοικοδόμησης του Δημοτικού Θεάτρου, το οποίο ακόμη και σήμερα, 22 χρόνια μετά, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Για μία ακόμη φορά ένα ιστορικό κτίριο αντί να διατηρηθεί και να αποκατασταθεί και να δοθεί σε νέα χρήση κατεδαφίστηκε για να ανεγερθεί στη θέση του ένα μεγαλύτερο, πιο «εντυπωσιακό», λογική που εναρμονίζεται με την τάση των τελευταίων δεκαετιών, να συμπεριφερόμαστε δηλαδή με απαξίωση στην ιστορική μνήμη, να αφαιρούμε παλιά τοπόσημα και να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε νέα. Νέα ταυτότητα, «νέα προοπτική» στην πόλη.

Το παλιό κτίριο του ΟΥΗΛ λίγο πριν την κατεδάφιση του. Φωτογράφος: Χρήστος Τσόκανος. Χρονολογία: 2002.

Υπήρξαν ποικίλες αντιδράσεις σχετικά με την απόφαση αποχαρακτηρισμού και στη συνέχεια κατεδάφισής του, με πιο πρόσφατη του Λαρισαίου σκηνογράφου Γιώργου Ζιάκα: «Την εποχή που ήμουν διευθυντής (στο Θεσσαλικό Θέατρο), το θέατρο είχε ήδη αποκτήσει τη δική του μόνιμη στέγη στο συγκρότημα του Μύλου του Παππά. Είχα κάνει τότε σχέδια για απλή μετατροπή της παλιάς ηλεκτρικής εταιρείας σε ένα πολύ όμορφο θέατρο στα μέτρα του Θεσσαλικού Θεάτρου και των θεατρικών απαιτήσεων της πόλης, κρατώντας τον παλιό χαρακτήρα του κτιρίου, υψώνοντας μόνο έναν πύργο για τις ανάγκες της σκηνής και διατηρώντας μάλιστα μέσα στο φουαγέ τη μεγάλη γεννήτρια που επί χρόνια ηλεκτροδοτούσε την πόλη της Λάρισας. Δυστυχώς η μεγαλομανία της δημοτικής ηγεσίας τα ισοπέδωσε όλα και στη θέση της παλιάς Ηλεκτρικής θεμελίωσε το τεραστίων διαστάσεων Νέο Δημοτικό Θέατρο Λάρισας, το οποίο φοβάμαι, αλλά δεν εύχομαι, ότι θα παραμείνει για χρόνια έτσι.» [3]

Για το θέμα των κατεδαφίσεων και της ιστορικής μνήμης που χάνεται με το πέρασμα του χρόνου στη Λάρισα θα αναφερθούμε σε κάποιο επόμενο δημοσίευμα.

Μετά τις δύο πρώτες κολώνες η αναζήτησή των επόμενων στην πόλη συνεχίστηκε για αρκετό διάστημα. Βρέθηκαν ακόμη οκτώ κολώνες αυξάνοντας τον συνολικό τους αριθμό στις δέκα. Οι υπόλοιπες βρέθηκαν διάσπαρτες σε διάφορα σημεία της πόλης και ορισμένες εξ΄ αυτών χάρη στη βοήθεια φίλων, που παρακολουθούσαν μέσω διαδικτύου αυτή την αναζήτησή μου στους αστικούς περιπάτους μου. Ας δούμε τα σημεία όπου εντοπίστηκαν οι υπόλοιπες οκτώ.

3η στην οδό Κενταύρων στο ύψος της Βενιζέλου. Λήψη: Οκτώβριος 2021.
4η στη συμβολή των οδών Κενταύρων με Εργατικής Πρωτομαγιάς. Χάρη στη βοήθεια του Αχιλλέα Καλτσά. Λήψη: Δεκέμβριος 2021.
5η στην οδό Καραθάνου με Κρήτης. Χάρη στην υπόδειξη του Νίκου Ξυδούλη. Λήψη: Οκτώβριος 2021.
6η στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου με 23ης Οκτωβρίου. Χάρη στην υπόδειξη του Αχιλλέα Καλτσά. Λήψη: Οκτώβριος 2021.
7η στην οδό Ερυθρού Σταυρού λίγο πριν την οδό Δήμητρας. Λήψη: Νοέμβριος 2021.

Η 7η κολώνα αποτέλεσε εικαστική παρέμβαση σε έναν από τους εναπομείναντες μεταλλικούς στύλους της ΕΥΗΛ, στην οδό Ερυθρού Σταυρού. Την παρέμβαση διοργάνωσαν και υλοποίησαν με την υποστήριξη του ΔΕΔΔΗΕ, ο Γιάννης Πέτρου και ο Κωστής Τσιάχας, υπό την επιμέλεια της Βαλεντίνης Μαργαριτοπούλου, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας των Τεχνών του Δρόμου και της Ελεύθερης Έκφρασης στο Δημόσιο Χώρο.

Όπως ανέφερε η κα Βαλ. Μαργαριτοπούλου: «Ένα μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς μετουσιώθηκε σε πίδακα χρωμάτων που αναβλύζει την ενέργεια της τέχνης του δρόμου και της πόλης. Για την εικαστική παρέμβαση, με τίτλο Ελέκτρο230, χρησιμοποιήθηκαν τα επτά βασικά χρώματα -μαζί με το λευκό, το μαύρο και το χρυσό- που συμβολίζουν και αντιπροσωπεύουν όλο το χρωματικό φάσμα όπως και την ποικιλομορφία και την διαφορετικότητα της πόλης. Με το χρώμα, τιμάται το βασικό εργαλείο της τέχνης της ζωγραφικής του δρόμου ενώ με την επιλογή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου ως καμβά υπογραμμίζεται η ποικιλομορφία του αστικού περιβάλλοντος και η ανάγκη επισήμανσης και επανανοηματοδότησης του. Η τέχνη του δρόμου όπως και η αστική ζωή είναι μια βαθιά θεμελιακή ανθρώπινη εμπειρία με πολυεπίπεδες αναφορές, αυτή αντιπροσωπεύει και αυτή τιμά η συγκεκριμένη εικαστική δράση, δίνοντας έμφαση στο σημαντικό ρόλο της τέχνης στο δημόσιο χώρο και υπερασπίζοντας μια δημόσια τέχνη στην εποχή που το δημόσιο και ως χώρος και ως αίσθημα πλήττεται βάναυσα. Η Παγκόσμια Ημέρα των Τεχνών του Δρόμου και της Ελεύθερης Έκφρασης στο Δημόσιο Χώρο ξεκίνησε το 2007 στη Γαλλία, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Καλλιτεχνών των Τεχνών του Δρόμου (Federation des Arts de la Rue) και έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο το τελευταίο Σάββατο του Οκτωβρίου, Στόχος των εκδηλώσεων είναι να εκφραστεί η αναγκαιότητα της ύπαρξης της Τέχνης στο δημόσιο χώρο και η επικοινωνία των καλλιτεχνών με το κοινό, μέσα σε ένα φυσικό πλαίσιο που διαφέρει από αυτό των παραδοσιακών καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.» [4]

8η στη συμβολή των οδών Τρικάλων με Ηπείρου. Λήψη: Δεκέμβριος 2021
Η 9η στη συμβολή των οδών Υψηλάντου με Μανδηλαρά. Χάρη στη βοήθεια του Παναγιώτη Δομούζη. Λήψη: Απρίλιος 2022.
10η στη συμβολή των οδών Χρυσοχόου με Ριζοπούλου. Χάρη στην υπόδειξη του Νίκου Καλόγηρου. Λήψη: Μάιος 2022.
Ανατρέχοντας στο φωτογραφικό μου αρχείο εντόπισα την κολώνα της φωτογραφίας σε μια λήψη στις 22/2/2017. Βρισκόταν στη συμβολή των οδών 28ης Οκτωβρίου με Ιουστινιανού, αλλά λόγω των έργων ανάπλασης που έγιναν στην οδό Ιουστινιανού το 2020/21 η κολώνα δυστυχώς αφαιρέθηκε, όπως και σε αρκετά ακόμη σημεία όπου έγιναν επεμβάσεις ανάπλασης πεζοδρομίων.

Αυτές είναι μέχρι στιγμής οι δέκα πλεκτές κολώνες ηλεκτροφωτισμού που εντοπίστηκαν, βρίσκονται έως και σήμερα σε ενεργή χρήση από το δίκτυο ηλεκτροδότησης της πόλης μας. Αν και τα περιθώρια εύρεσης νέας κολώνας στενεύουν η αναζήτηση συνεχίζεται κυρίως χάρη στη βοήθεια των φίλων μου!

Το οδοιπορικό μας στην παλιά Λάρισα συνεχίζεται…

Θωμάς Ζ. Κυριάκος
thomask.larissa@gmail.com
Μέλος της Φωτοθήκης Λάρισας

[1] «ΝΟΣΤΑΛΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΛΑΡΙΣΑ – Η οδός Κύπρου (Μέρος Β)», του Θωμά Ζ. Κυριάκου, δημοσιεύτηκε στη Larisspress στις 12 Μαΐου 2020

[2] «ΛΑΡΙΣΑ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ, ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ… Το Κτίριο του Ηλεκτροφωτισμού (ΟΥΗΛ)», του ΝΙκ. Παπαθεοδώρου, δημοσιεύτηκε στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στις 22 Μαΐου 2022

[3] «Γιώργος Ζιάκας: Τα 50 χρόνια καριέρας ενός κορυφαίου σκηνογράφου», της Αργυρώς Μοζώνη, δημοσιεύτηκε στη Lifo στις 20.8.2023

[4] «ΕΙΚΟΝΕΣ: Εικαστική παρέμβαση σε στύλο ηλεκτρισμού στη Λάρισα», δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Parallaximag.gr στις 2 Δεκεμβρίου 2021

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση
  • Ακολουθήστε το LarissaPress στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα άρθρα που δημοσιεύονται!

Περισσότερα από την κατηγορία

Αστικές ... Διαθλάσεις

Φιλιππούπολη: Μια ιστορική και δυναμική συνοικία της Λάρισας (ΦΩΤΟ-VIDEO)

09/06/2025, 08:18
Αστικές ... Διαθλάσεις

Τέλος εποχής: Κατεδαφίστηκε ένα ακόμη κτίριο της μεταπολεμικής Λάρισας (ΦΩΤΟ)

03/06/2025, 07:34
Οδός Μάρκου Μπότσαρη 3, αρχιτέκτων Ελεύθεριος Κολονέλος, 1937/8 περίπου
Αστικές ... Διαθλάσεις

Ο Ελευθέριος Κολονέλος και η αρχιτεκτονική μνήμη της Λάρισας που χάνεται (ΦΩΤΟ)

01/06/2025, 08:03
Αστικές ... Διαθλάσεις

Το Κονάκι της Γυρτώνης (Μπάκραινας) περιμένει… καρτερικά την σωτηρία του (VIDEO)

23/03/2025, 07:44
Αστικές ... Διαθλάσεις

Κινδυνεύουν με κατάρρευση αρχιτεκτονικά αριστουργήματα της Λάρισας (VIDEO)

01/02/2025, 23:36
Οδός 31ης Αυγούστου «δίδυμα σπίτια», του 1920/30
Αστικές ... Διαθλάσεις

Τα «δίδυμα σπίτια» στη Λάρισα ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια (VIDEO)

12/01/2025, 07:35
Διεύθυνση: Γιαννιτσιώτη 1, 41222, Λάρισα
Τηλέφωνο: 2411117700 & 6944175828
Υπεύθυνος: Λευτέρης Παπαστεργίου
Email: news@larissapress.gr & adv@larissapress.gr
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 14317
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του περιεχομένου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

© 2019 LarissaPress - Powered by ITBox, Art direction Cursor Design Studio

  • Επικαιρότητα
    • Λάρισα
    • Τα Νέα της Βουλής
    • Θεσσαλία
    • Δήμοι Ν. Λάρισας
    • Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Κόσμος
    • Αγροτική Οικονομία
    • Αγορά ακινήτων
    • Εκπαίδευση
  • Ρεπορτάζ
    • Πρόσωπα
    • Λοξή ματιά
    • Λάρισα – Εμπιστευτικό
    • Κουίζ
    • Αστικές … Διαθλάσεις
  • Απόψεις
    • Λαρισαίοι
    • Αρθρογραφία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Κινηματογράφος
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Γεύση
    • Καφές
    • Τέχνες
      • Θέατρο
  • Μέλλον
    • Αθλητισμός
    • Υγεία
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • Έξοδος
    • Έξοδος
    • Ταξίδια
    • Αυτοκίνητο
    • Σεξ
  • WebTV
  • Podcasts
No Result
View All Result