Του Πάνου Γαρουφαλιά
Για την νέα πραγματικότητα που φέρνει η εφαρμογή για την λειτουργία των μπαρών, μίλησε στην εκπομπή «Έτσι κι αλλιώς» και το Δημοτικό Ραδιόφωνο ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Ψηφιακών Πολιτικών – Έξυπνης Πόλης Κων/νος Διαμάντος. Μάλιστα τόνισε ότι το θέμα του κανονισμού έρχεται προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο την ερχόμενη Τρίτη 2 Μάρτιου. Ακολούθως πάει προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση πριν τεθεί σε εφαρμογή. Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή του όλου σχεδίου αφορά την περιοχή του Φρουρίου. «Από το 2015 όταν ορίστηκε ο κανονισμός των κοινόχρηστων χώρων ερχόμαστε σήμερα, να διευθετήσουμε και τις μπάρες και να βελτιώσουμε και πολλά άλλα ζητήματα με προσαρμογή της ισχύουσας νομοθεσία. Μετά την έγκριση από την Αποκεντρωμένη ξεκινά μια καμπάνια όλων των πολιτών έτσι ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να ενημερωθούν. Προσδιορίζουμε ότι η πιλοτική λειτουργία στο Φρούριο έρχεται μέχρι τέλος Μαρτίου. Άμεσα έρχεται και η συνολική λειτουργία», αναφέρει.
Τι αλλάζει με την εφαρμογή των μπαρών
Η εικόνα είναι ότι με βάση την κανονιστική έρχονται και υποχρεώσεις για όσους θέλουν να έχουν άδεια εισόδου σε αυτούς. «Αυτοκίνητα και δίκυκλα απαγορεύονται από τον ΚΟΚ στους πεζοδρόμους. Οι μπάρες εμποδίζουν την παράνομη είσοδο. Ταυτόχρονα εξυπηρετούμε χρήσεις όπως οι μόνιμοι κάτοικο και η τροφοδοσία των καταστημάτων. Παράδειγμα οι μόνιμοι κάτοικοι είναι δύο κατηγοριών. Αυτός που έχει χώρο στάθμευσης και αυτός που δεν έχει. Και οι δύο θα κάνουν αίτηση να μπουν στην μόνιμη λίστα. Θα μπουν και θα έχουν άδεια εισόδου και εξόδου για έναν χρόνο. Η ανανέωση θα γίνεται με μια απλή υπεύθυνη δήλωση μη μεταβολής των δικαιολογητικών που απαιτούνται . Με την αναγνώριση της πινακίδας ο ένας παρκάρει στο χώρο που μας έχει δηλώσει, και ο άλλος που δεν έχει χώρο στάθμευσης , θα έχει δικαίωμα να κάνει στάση μέχρι 30 λεπτά», σημειώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Τι δικαιολογητικά χρειάζεστε για να δηλώσετε το πάρκινγκ σε πεζόδρομο
Ποια είναι όμως τα δικαιολογητικά που κανείς θα πρέπει να προσκομίσει ώστε να πιστοποιήσει το χώρο στάθμευσης που διαθέτει εντός του δικτύου πεζοδρόμων που λειτουργούν οι μπάρες; «Η αίτηση που κάνει ένας κάτοικος που έχει χώρο στάθμευσης πρέπει να περιλαμβάνει και βεβαίωση κατοικίας ειδικής χρήσης. Δείχνει ότι η κύρια κατοικία του είναι στον εν λόγω πεζόδρομο. Μπορεί να το εκδώσει από το ΤΑΧΙS. Θα χρειαστεί επίσης τον τίτλο της κτήσης ή το μισθωτήριο ή το παραχωρητήριο του χώρου στάθμευσης. Θέλουμε την οικοδομική άδεια της οικοδομής που είναι το πάρκινγκ ή την δήλωση ρύθμισης νόμου αυθαιρέτων, καθώς και την κάτοψη του χώρου στάθμευσης η οποία συνοδεύει την άδεια ή την δήλωση αυθαιρέτου. Μπορεί να το ρυθμίσει και να είναι νόμιμο», αναλύει.
Όμως σημαντική συζήτηση και διαβούλευση έγινε και για αιτήματα του εμπορικού κόσμου. «Στο 90% μετά την διαβούλευση φαίνεται ότι έχουμε ικανοποιήσει τα αιτήματα του εμπορικού κόσμου. Υπάρχουν ζητήματα που τα βλέπουμε», λέει ο κ. Διαμάντος.
Έρχονται χώροι στάθμευσης για δίκυκλα των delivery εκτός περιοχής ελέγχου
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι τα δίκυκλα αποκλείονται από την ζώνη ελέγχου εκτός από τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. «Έχουμε την προθεσμία έως 31 Μαρτίου ώστε να παρουσιάσουμε το σχέδιο για την τοποθέτηση των φορτιστών σε κομβικά σημεία. ¨Έχει γίνει μια αναγνωριστική μελέτη αναφορικά με την στόχευση και τους χώρους που θα διευκολύνουν τους πολίτες να πάει στην χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δικύκλων. Μιλάμε σε χώρους που και να μπορεί να επιτρέπεται το παρκάρισμα, αλλά και ακτινωτά σε όλη την πόλη να μπορέσουμε να καλύψουμε όλο το εύρος. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και τους πεζοδρόμους. Επιτρέπεται το ποδήλατο, το ηλεκτρικό ποδήλατο και όσα δίκυκλα ανήκουν στην κατηγορία ποδηλάτου σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Κανένα άλλο δίκυκλο δεν θα μπει μέσα στην περιοχή ελέγχου. Σε ότι αφορά τα delivery θα ορίσουμε περιμετρικά πάρκινγκ για αυτά τα δίκυκλα. Έχω μιλήσει με αρκετούς επιχειρηματίες του κέντρου που το θέλουν αυτό. Δεν θα έχουμε δίκυκλο delivery μέσα στους πεζοδρόμους, θα το διαφυλάξουμε δίνοντας περιμετρικά κάποιους χώρους. Θα μπορούσαν να κινηθούν στη ζώνη ελέγχου αν έχουν ποδήλατα ή ηλεκτρικά ποδήλατα», κατέληξε ο κ. Διαμάντος.