Η ευρύτερη περιοχή των παραλίων της Λάρισας αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες παραθεριστές που την επιλέγουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, καθώς διαθέτει μια ακτογραμμή που φτάνει τα 50 χιλιόμετρα.
Οι ομορφιές είναι αμέτρητες και το φυσικό κάλλος που επικρατεί είναι ένα από τα σημαντικότερα προνόμια που διαθέτει η παραλιακή ζώνη και όχι μόνο, καθώς ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει τις τουλάχιστον 20 υπέροχες παραλίες που στέκονται στην σκιά του Μαυροβουνίου, του Κισσάβου και του Ολύμπου.
Η ανάπτυξη της περιοχής αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων και των επαγγελματιών των παραλίων που αναζητούν εδώ και πολλά χρόνια τρόπους για την σταθερή προσέλκυση τουριστών πέρα από τους Λαρισαίους, που κατά κύριο λόγο επιλέγουν για τις διακοπές τους τα παράλια του νομού Λάρισας.
Ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που η συγκεκριμένη περιοχή δεν έχει καταφέρει να αξιοποιηθεί στο έπακρο ώστε να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη;
Οι λόγοι προφανώς είναι πολλοί και θα ήταν μάλλον άστοχο κάποιος να πει ότι μια ή δύο παρεμβάσεις θα ήταν αρκετές ώστε να αποκτήσουν τα παράλια της Λάρισας την θέση που τους αξίζει στον τουριστικό χάρτη.
Παρ’ όλα αυτά αποτελεί κοινή πεποίθηση πως ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα που εντοπίζει κανείς, είναι ότι η περιοχή των παραλίων του νομού Λάρισας δεν διαθέτει, μέχρι στιγμής, σύγχρονη πρόσβαση προς τις παραθαλάσσιες περιοχές της Μαγνησίας και του Πηλίου αλλά και αντίστροφα, ώστε να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν, προσελκύοντας τουρίστες που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις ομορφιές της ευρύτερης περιοχής της παραλιακής Θεσσαλίας.
Στην βάση των παραπάνω, η «LarissaPress.gr» παρουσιάζει αναλυτικά το έργο οδικής σύνδεσης των δύο περιοχών, Λάρισας και Μαγνησίας που βρίσκεται σε εξέλιξη από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και με την ολοκλήρωση του οποίου, θα υπάρχει η δυνατότητα να μπουν οι βάσεις για την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Τι περιλαμβάνει το έργο οδικού δικτύου – Πού βρισκόμαστε
Πρέπει καταρχάς να σημειωθεί ότι το οδικό δίκτυο που θα ενώσει τα παράλια του νομού Λάρισας αφορά ένα έργο κατασκευής 14 χιλ. περίπου που στοχεύει στη σύνδεση των Νομών Μαγνησίας και Λάρισας.
Το έργο χωροθετείται εντός των διοικητικών των Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας. Η χάραξη έχει την αρχή της ανάμεσα στους οικισμούς «Κεραμίδι» και «Καμάρι» και προσεγγίζει τα όρια του Νομού Λάρισας, στην περιοχή που καταλήγει η εκπονηθείσα μελέτη της Ν.Α. Λάρισας «Διασταύρωση Σκλήθρου – όρια Νομού», δηλαδή στη διασταύρωση της οδού προς Σκλήθρο.
Πρόκειται για την κατασκευή μιας οδού και δύο ισόπεδων κόμβων. Το τμήμα της κύριας οδού στο Νομό Μαγνησίας αποτελεί νέα χάραξη βελτίωσης του υφιστάμενου χωματόδρομου, ενώ στο τμήμα του νομού Λάρισας, θα γίνει αναμόρφωση της υφιστάμενης οριστικής μελέτης, η οποία επίσης βελτιώνει τον υφιστάμενο δρόμο.
Ο προϋπολογισμός του έργου και η δέσμευση πίστωσης για την κατασκευή του είναι 17.000.000ευρώ, όπου αναλύονται: 15.000.000 ευρώ για την κατασκευή του έργου και 2.000.000 ευρώ για το κόστος απαλλοτριώσεων και μετατοπίσεις δικτύων.
Αξίζει να τονιστεί πως αυτή την στιγμή η συγκεκριμένη εργολαβία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, έχει ήδη δημοπρατηθεί, υπάρχει “προσωρινός ανάδοχος” και αναμένεται η υπογραφή σύμβασής του μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών νομιμότητας της δημοπρασίας.
Σημειώνεται πως το επόμενο διάστημα δημοπρατείται και η μελέτη ολοκλήρωσης του παραλιακού άξονα Θεσσαλίας και σύνδεσης δύο Περιφερειακών Ενοτήτων. Πρόκειται για το Τμήμα από διασταύρωση προς Καμάρι – Κεραμίδι έως Ζαγορά, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με το οποίο ολοκληρώνεται ο παραλιακός άξονας της Θεσσαλίας και η σύνδεση του ανατολικού Κισσάβου με το Πήλιο.
Ποιος είναι ο στόχος
Σύμφωνα με την μελέτη σκοπιμότητας το έργο αυτό θα αποτελέσει την αρχή για την παραλιακή σύνδεση των νομών Λάρισας και Μαγνησίας και την διαμόρφωση ολοκληρωμένου ορεινού δικτύου από νότο προς βορρά: Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά, Πυργετός.
Η σκοπιμότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου προκύπτει από τη συνεκτίμηση της υφιστάμενης σήμερα κατάστασης αφενός και των χωροταξικών δεδομένων και αναγκών της ευρύτερης περιοχής αφετέρου: Οι περιοχές αυτές συγκροτούν την ανατολική παραλιακή ζώνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ν. Μαγνησίας, Ν. Λάρισας) με κοινά χαρακτηριστικά ως προς τη μορφολογία του ανάγλυφου και το σημαντικό απόθεμα φυσικού περιβάλλοντος. Αποτελούν περιοχές απομακρυσμένες από τα κύρια αστικά κέντρα και άξονες ανάπτυξης με ιδιαίτερα αναπτυξιακά προβλήματα μετάβασης σε διαφορετικά πρότυπα αγροτικής οικονομίας συνδεδεμένης με την τουριστική ανάπτυξη.
Λόγοι ιστορικοί, αλλά και η ίδια η δομή του οικιστικού δικτύου των χωριών του Πηλίου ενθαρρύνουν την ανάπτυξη τουρισμού έναντι άλλων περιοχών στο νομό Λάρισας.
Η συγκεκριμένη σύνδεση θα παίξει ρόλο σε μια προοπτική παράλληλης ανάπτυξης ιδιαίτερης αγροτικής παραγωγής και ήπιου τουρισμού.
Επίσης η ανάπτυξη αυτών των περιοχών, επιτυγχάνεται με τη δημιουργία τουριστικών κυκλωμάτων και τη σύνδεσή τους με τα κέντρα και το βασικό οδικό δίκτυο της Περιφέρειας. Κύριος σκοπός των κυκλωμάτων αυτών είναι η ανάδειξη του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Επιβάλλεται η αξιοποίηση των υπαρχουσών χαράξεων με βελτιώσεις που να αποσκοπούν στην ασφάλεια και όχι στην ταχύτητα.
Κώστας Αγοραστός: «Έργο με τεράστια οφέλη και εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής»
Μιλώντας στην «LP» ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που ενώνει το Πήλιο με τον Κίσσαβο, με τεράστια σημασία για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Παράλληλα ο κ. Αγοραστός σημείωσε ότι με το έργο διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος και επιτυγχάνεται μια τουριστική διαδρομή η οποία είναι απαράμιλλου κάλλους. Επίσης ο κ. Αγοραστός επεσήμανε ότι με την ολοκλήρωση του έργου θα μπουν οι περιοχές αυτές σε μια αναπτυξιακή τροχιά, πετυχαίνοντας τον συνδυασμό της αγροτικής οικονομίας με την τουριστική ανάπτυξη.
«Είναι λοιπόν ένα έργο με τεράστια οφέλη και ένα εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής που θα αλλάξει ολόκληρη την εικόνα προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στα παράλια της Θεσσαλίας» είπε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας.